Урок з української мови 1 клас

Про матеріал
Вашій увазі пропонується урок - подорож навчання грамоти у 1 класі "Письмо рядкової букви «че », складів, слів з нею." В ході уроку діти "подорожували" на островах "Звуки і букви", "Шкільний", "Кмітливий". На уроці було використано різні форми роботи з дітьми: робота в групах, фізкультхвилинки, робота в парах.
Перегляд файлу

                                            Урок – подорож

Тема:                 Письмо рядкової букви «че », складів, слів з нею.

 

Мета:                 Вчити учнів писати малу букву «че», склади і слова з нею;

                           формувати уміння аналізувати, співставляти;

                           удосконалювати уміння роботи звуко-буквений аналіз слів;

                           виховувати в учнів охайність, уважність, розвивати творчу

                           компетентність.

 

Обладнання:    Картка з друкованими і рукописними літерами; зразок написання

                           малої букви «че», малюнок човна, звукові фішки, карта подорожі,

                           баночка з водою, пензлики.

 

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент

    Вчитель:       Продзвенів дзвінок,

                            Починається урок.

 

  • Як ми будем працювати?

Діти:             Працюватимем старанно,

                       Щоб почули у кінці,

                       Що у нашім першім класі

                      Діти – просто молодці.

 

 Вчитель:   -  Яким хочемо бачити урок?

 Діти:         -  Цікавим, незвичайним.

Вчитель:    -  Дуже добре, сподіваюсь, діти, що ви будете уважними, активними,

                     і урок наш буде цікавим.

                    -  З яким настроєм ви прийшли на урок?

                       (два гномики: радісний і сумний).

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель:        - Дуже добре, сьогодні у нас буде незвичайний урок:

                          урок – подорож цікавими островами. А тема нашого уроку така: 

                          (чит. з дошки). Ми вже багато вивчили букв, тож скажіть, які

                            поставимо перед  собою завдання, під час уроку?

Діти:             -  Навчимося писати нову букву «че», склади і слова з нею; писати

                          речення; будемо робити звуковий аналіз слів.

Вчитель:      -  І ще ми будемо подорожувати. А на чому будемо подорожувати?

 

  1. Відгадування загадки.

          По морю лебідь пливе, на собі людей везе. (Корабель)

          Щоб відправитись у подорож,  нам потрібна карта, та квитки.

          Квитками на корабель будуть звукові схеми до слова «корабель».

          (Діти з фішок складають схему) –о – о – о =

Отримавши квитки, ми вирушаємо в цікаву подорож на острів «Звуки і букви».

 

● Острів «Звуки і букви».

Вчитель:      Дуже гарний цей острів, але буква, яку ми вивчали на уроці

                     читання на ньому загубилася. Забула про себе все, яке у неї ім’я,

                      який вона позначає звук.

                    - Діти допоможемо букві?

                      (Буква «че», звук [ ч], приголосний, він завжди твердий)

                    - Молодці! Ми з вами допомогли букві згадати її ім’я (ч ], що вона

                      позначає приголосний звук [ ч], який в українській мові – завжди

                      твердий.

2.Гра «Впіймай звук».

       Давайте ми з вами послухаємо віршик, а коли ви почуєте звук

             [ ч] – плескайте у долоні.

                       Чубата чапля чваньковита

                       Через болото йде одна.

                       Чомусь з журавликом дружити

                       Не хоче чапелька чудна.

Чваньковита – має високу думку про себе.

Молодці, ви були уважними.

 

Вчитель:      Нам пора вирушати на острів «Шкільний»

 

● Острів «Шкільний».

Вчитель:       На цьому острові є школа, куди припливають морські мешканці

                      вчитися читати і писати.

3.Давайте порівняємо написання рукописної і друкованої букви «че» за

     таблицею. 

  1. Пояснення написання рядкової букви «че» (че).

Вчитель:          Маленька буква «че» складається з двох елементів.

                           Перший елемент – це невелика фігурна лінія.

                          Другий елемент – похила із заокругленням унизу.

      Починаємо писати її трохи нижче верхньої рядкової лінії, ведемо похилу лінію до верхньої рядкової, звідти, не відриваючи руки, проведемо вигнуту лінію (як у букві «ге»), не відриваючи руки, ведемо вниз похилу лінію із заокругленням праворуч.

     Пишемо під лічбу:  « і – раз – і, два – і ».

  1. «Письмо» літери в повітрі під лічбу (3р.)
  2. «Мокре» письмо (порівн.)
  3.  Робота в зошитах

                                       Зошит свій я відкриваю

                                       Навскоси його кладу

                                       Ручку я ось так тримаю

                                       Сяду рівно, не зігнусь

                                       Буду я писати вправно

                                       До роботи я берусь.

  а) Обведення тильною стороною ручки зразка в зошиті;

  б) Обведення елементів по пунктирах;

  в) Написання рядкової «че»;

8. Робота в парах.

 Обміняйтеся зошитами. Знайдіть найкраще написану букву і обведіть простим олівцем – це буде красуня.  

   - Мешканці Шкільного острова не тільки пишуть, а ще й відпочивають.

  Відпочинемо і ми разом з ними.

               Фізкультхвилинка. (гуси – лебеді )

Відпочили, сідаємо за парти і продовжуємо працювати.

   - Діти, давайте прочитаємо склади, які ми будемо писати з буквою «че»

     (че, ча, оч, еч ).

9 .Письмо складів.

че -  (з’єднання нижнє безвідривне);

ча – (нижнє з’єднання );

еч – (верхнє з’єднання);

оч – (верхнє з’єднання )

10.Розгляньте малюнок човна.

Назвіть. Протяжно [ ч, о, в, е, н ]

Ділемо слово на склади. Скільки складів у слові човен?

Будова схеми       

- о

-о- 

Запишемо слова човен у зошиті. Самоперевірка (запис. слова на дошці).

Якщо у вас так, то простим олівцем поставте знак «плюс», а якщо припустилися помилки, - «мінус».

 

11.Розвиток мовлення (Творча робота)

Складіть речення зі словом «човен».

                             Тато зробив човен.

                             До берега пливе човен.

                             Влітку я люблю кататися на човні.

     Краще речення записую на дошці, а учні в зошиті. Пишемо гарно, без помилок.

 

    Ви були слухняними, уважними, написали охайно. Я задоволена вашою роботою.

        Тож давайте відпочинемо.

                          Фізкультхвилинка 2

 

    ● Острів «Кмітливий»

   Вчитель:             Настав час вирушати на острів «Кмітливий». Морські мешканці

                                цього острова прохають нас їм допомогти утворити нове слово,

                               змінивши букву.

                                      Ручка – річка, гілка – білка, ніч – піч

                               Читаємо першу пару слів, якими буквами вони відрізняються?

                                Друга, третя.

 

  ІV Підсумок уроку.

   Вчитель:              Діти, ми повернулися додому. Ваші батьки будуть запитувати вас

                               про подорож на кораблі по цікавих островах, про те, чого ми мали

                               навчитися. Так чого ми навчилися?

  Діти:                    Навчились писати букву «че». Вона складається з двох елементів?

                             - З яких двох елементів?

                               1 – й – це невеличка фігурна лінія.

                               2 – й – похила із заокругленням унизу.

  Діти:                    Писали склади і слова, в яких є буква «че».

                                Складали звукову модель.

 Вчитель:             Який настрій був на уроці (веселий).

                                Я дуже задоволена вашою роботою на нашому уроці – подорожі.

                               Усі, хто з вас був на уроці – молодці.

doc
Додано
27 березня 2019
Переглядів
2402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку