Урок з української мови 5 клас на тему: "Другорядні члени речення. Означення"

Про матеріал
Матеріал підійде під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закл.загальн.середн. освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота,2022 р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

13.03.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Другорядні члени речення. Означення. ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер слайду 2

Одинадцяте березня Домашня робота Вправа с. 155 1. Я проснувся рано-рано і почув пташиний спів. 2. Лежить натомлена земля, вся динями і сонцем пахне. 3. Немає пластиліну? 4. Дістану добру глину. 5. Із неї виліплю курчат і півня-забіяку. Вправа с. 158 1. У садочку ходить вишня у віночку. 2. Сонце котиться додолу, діточок зове додому. 3. За хатою буде зелений садочок, навколо із квітів рясненький віночок. 4. Щовесни каштан розцвітав ніжно-рожевими квітками. 5. Місяць піднявся вгору й сипнув промінням на море. Перевір себе сама: (по Авраменко) прийм. ім. прийм. ім. присл. присл. прийм. ім. присл. присл. ім. присл. прийм. ім.

Номер слайду 3

§ 69. ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ОЗНАЧЕННЯПрочитайте речення та виконайте завдання. Наш двір прикрашає лелече гніздо. У дитинстві я найбільше любила казки про лелек. Крила лелеки широкі, їхній розмах сягає двох метрів. А. Визначте, на яке питання — який? або чий? —відповідає кожне з виділених слів. Б. Якими членами речення є виділені слова?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

1. А сонце по-новому світилося у небі голубім. Вправа 2 с.1601602. Тоненькі ялини розбрелися по схилах гір. 3. Праворуч розрум’янилися під вранішнім сонцем білі вершини гір. 4. Гілки сосни тягнуться вгору, до неба. 2. Прочитайте речення та знайдіть у них означення. Визначте, якою частиною мови кожне з них виражене (усно).1. А сонце по-новому світилося у небі голубім (М. Рильський). 2. Тонень-кі ялини розбрелися по схилах гір. 3. Праворуч розрум’янилися під вра-нішнім сонцем білі вершини гір (Олесь Гончар). 4. Гілки сосни тягнутьсявгору, до неба (І. Коваль). 5. Усе море грає срібними хвилями (О. Травне-вий).5. Усе море грає срібними хвилями.прикм.прикм.прикм.прикм.займ.прикм.

Номер слайду 6

1. У гаю лунає пісня солов’я. У кожного солов’я своя пісня. Вправа 3 с.1601603. Прочитайте пари речень і виконайте завдання.1. У гаю лунає пісня солов’я. У кожного солов’я своя пісня. 2. Мамалюбить пісні про любов. Чи кожний мріє про любов? 3. Прибуває потяг із. Харкова. Хлопець із Харкова переміг усіх суперників. А. Визначте, у якому реченні виділене слово — означення, а в якому — додаток або обставина. Б. Перепишіть речення з виділеними означеннями й підкресліть у них головні та другорядні члени речення. 1. У гаю лунає пісня солов’я. 2. Мама любить пісні про любов. Чи кожний мріє про любов? 3. Прибуває потяг із Харкова. Хлопець із Харкова переміг усіх суперників. 3. Хлопець із Харкова переміг усіх суперників. 2. Мама любить пісні про любов. 160

Номер слайду 7

Вправа 5 с.161161 На узвишші ще й нині стоїть кам’яний будиночок, де Колись жив Ашотів батько. І тепер там ростуть дві тополі, подібні до сестер-близнят. На одній щовесни обновлювали своє гніздо й виводили пташенят двоє лелек. Вони так призвичаїлись у дворі, що гралися з дітьми, собакою, котом, чалапали на довжелезних ногах між курми та відбирали в них їжу. Лелечиха висиджувала яйця, а лелека літав добувати поживу собі й подрузі. Після того як вилуплювалися пташенята, лелеки по черзі сиділи в гнізді, пильнували, щоб сокіл або гадюка не підкралися до малюків, та й самі пустуни могли повипадати з гнізда… (В. Ананян). А. Визначте, до якого типу мовлення належить текст (розповідь, роздум, опис). Б. Напишіть своє продовження історії про сім’ю лелек (чотири–шість речень). Використайте в ній кілька означень, підкресліть їх.5. Прочитайте текст і виконайте завдання. Потім малеча підросла. Вони стали великими, хоробрими, сміливими. Їм вже не були страшні ні небезпечні орли, ні хитрі гадюки. Колишні лелеченята вирішили створювати свої міцні сім’ї та будувати просторі гнізда. Однак, тата та маму вони не забували.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Вправа 4. с. 160 Виконайте завдання в тестовій формі. 1. НЕМАЄ означення в реченні А Співають півні у дзвінкій ранковій тиші. Б Слово батька для мене — закон. В Ситий голодного не розуміє. Г Треба буде відповідати за всі слова. 2. Означення виділено в реченні А Чергову попросили провітрити клас. Б Класний керівник кличе чергову. В Хто підмінить чергову на перерві? Г У новій серії чекайте чергову пригоду! 3. Прочитайте уривок із вірша. Мріють крилами з туману лебеді рожеві, Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві. Заглядає в шибку казка сивими очима, Материнська добра ласка в неї за плечима. В уривку використано означень А три Б чотири В п’ять Г шість

Номер слайду 10

ВДОМА:впр. на с.161. Вчити правило с. 159. Фотозвіт надіслати вчителю.161

Номер слайду 11

12.03.2024 СьогодніЯ з усім справився. Мене урок засмутив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Чекаю наступний урок. Свій настрій залишу в секретіРефлексія «Мій настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

Номер слайду 12

Перевір себе сама: (по Авраменко) Тринадцяте березня Домашня робота Вправа с. 161 1. Будь господарем своєму слову. 2. Від красних слів язик не відсохне. 3. Від меча рана загоїться, а від лихого слова — ніколи. 4. Гостре словечко коле сердечко. 5. Дурний язик попереду розуму біжить. займ. прикм. прикм. прикм. прикм.

Номер слайду 13

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Презентації
Інкл
Додано
13 березня
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку