Урок української мови у 5 класі "Транскрипція"

Про матеріал
На уроці учні поглиблять знання з фонетики,через ігрові та практичні завдання у цікавій формі закріплять набуті знання і вміння. Урок передбачає використання візуальних матеріалів та активне спілкування учасників освітнього процесу.
Перегляд файлу

 ТЕМА. Транскрипція

Мета: навчити учнів відтворювати слова звукописом, поглибити знання  із фонетики, орфоепії та орфографії, закріпити знання учнів про звуки та букви, їх співвідношення, розвивати культуру мовлення, виховувати охайність при оформленні роботи.

  Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

                                                          Хід  уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Емоційне налаштування до уроку.

Рада вас  бачити, і знову за розкладом урок української. Діти, будь -яку роботу слід розпочинати з гарним настроєм. Усміхніться мені, усміхніться один одному, а я усміхнуся вам. Побажаємо всім успіхів! До праці!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Мініопитування. "Снігова куля"

-Яку тему вивчали минулого уроку?

- Що вивчає фонетика?

-Чи однаково ми називаємо звуки і букви?(Ні.) Наприклад, буква «ПЕ», але  звук…?

- Скільки літер в українській абетці?(33), звуків - 38

- А голосних букв? 10 А голосних звуків?(6)

- А приголосних букв?(22), а приголосних звуків? (32)

2.Робота в групах Гра «Наповніть порожні баночки»

Серед  літер виявити  і розподілити по банках  голосні та приголосні звуки.

1 гр.- голосні звуки

2 гр. приголосні

(ф, о, я р, щ, ї, ь, п, е у, і, є, ю, в, д, и)   

Розподіліть голосні та приголосні букви

 (Перевірка біля дошки. Вчитель вказує на помилки.)

3.Мінідиктант

Спитати, сфотографувати, зцідити( перевірка, малюнок до правила), електромопед, мототехніка, мультивітаміни(перевірка, малюнок до правила),піца, ілюстрація, мулла, манна( перевірка, правило), харизма, грисині, соціум( правило, пояснення)

ІІІ Оголошення теми уроку.

  1. Пояснення нового матеріалу. Робота з підручником. С. 111 впр. 159
  2. Практична робота. Запис слів транскрипцією.

Джміль, кукурудза                                   підживити,     підземелля

миєшся, торкаєшся, обливаєшся       ллється, хочеться, мріється

Фізкультхвилинка

Підніміться, подивіться, поверніться, нахиліться, потягніться, озирніться, усміхніться, зупиніться!

-Якою частиною мови є всі слова у фізкультхвилинці?(Дієсловом)

Звернути увагу на написання м»якого знака в дієсловах на -ться

- Зробіть фонетичний розбір слова на ваш вибір. Пояснення.

3.Робота з прислів»ями. Скласти прислів»я, записати його транскрипцією.

Що посієш, те й пожнеш. Від теплого слова і лід розмерзає.

Моя хата скраю, я нічого не знаю.

4.Орфоепічна хвилинка

Фольга, дрова, кропива, визвольний, ненависть, данина, статуя, вжалити, флюрографія.

5. Редагування.

Хто последній на флюрографію? Приймати участь. Самий красивий, самий розумний, працюватти по понеділкам, бити по воротам. Чи дасиш мені олівець.

Гра «Пінг- пон», «Я – тобі, ти – мені»Нашу мову заполонили іншомовні слова. Доберіть наші відповідники.

Аплодисменти- оплески, О»кей- гаразд Фонтан ( італ.)- водограй

Фотографія( захєвроп.)- світлина Біографія(грец.) - життєпис

Пост( англ.)- допис  Аргумент(лат.)- доказ

ІV.Підсумок уроку. Дом. завд. С.111-112 правило впр.165(1-3)

Творча робота.

-Діти, чи зрозуміли ви тему уроку? Чи отримали задоволення від уроку? Якщо зрозуміли і задоволені своєю роботою (бачу усміхаєтеся), то який фразеологізм доберете для характеристики свого стану. Бути на сьомому небі , тобто бути задоволеним, радісним, щасливим.

А що у вашому розумінні щастя?

-Прочитайте вислови відомих людей про щастя і спробуйте перефразувати так, щоб зміст зберігся , але не повторювалися, не дублювалися слова.

« Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших»( В. Сухомлинський) ( По справжньому щаслива та людина , яка дбає не тільки про себе,а й про інших людей. )

«Коли ти робиш щось для інших від душі, не чекаючи подяки, хтось записує це в книгу долі та посилає щастя , про яке ти навіть не мріяв! (Л. Глібов)( Якщо робити добро іншим , то воно сторицею повернеться до того, хто це добро творить, і навпаки)

«Шукаємо щастя по країнах, століттях, а воно скрізь і завжди з нами…»( Г.Сковорода)

( Не треба шукати щастя де -інде, воно завжди з нами.Це і родина, вірні друзі, здоров»я., мирне небо над головою,. Щастя завжди поруч. Треба вміти його розпізнати.

«Щастя не слово, не гроші – все це минає. Щастя – це друзі хороші, шана людська( О. Підсуха) ( Щастя – не золото, не дорогоцінне каміння, не гроші.Щастя – це вірні друзі, які порадіють успіхам, допоможуть в скрутну хвилину, а також шана і повага людей.)

За гроші можна купити ліки, але не здоров»я, можна купити ліжко, але не сон, їжу, але  не апетит, дім, але  не затишок у ньому, книги, але не розум, прикраси , а не красу, розваги, а не щастя, релігію, а не спасіння….( Мережа «Інтернет»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 березня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку