Урок з української мови "Будова тектсу" 2 клас

Про матеріал
Мета уроку: - ознайомити дітей з будовою тексту; - дати учням уявленням про складові тексту:зачин, основну частину, кінцівку,вчити знаходити їх у тексті; - ознайомити з поняттям «абзац»; - розвивати мовлення учнів,спостережливість, уяву, пізнавальний інтерес, уяву, пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити, працювати в парі; - формувати навички роботи з зошитом, підручником; - виховувати любов до природи та турботливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 Мета уроку: - ознайомити дітей з будовою тексту;

 - дати учням уявленням про складові тексту:зачин,                                          основну частину, кінцівку,вчити знаходити їх у тексті;

- ознайомити з поняттям «абзац»;

- розвивати мовлення  учнів,спостережливість, уяву,  пізнавальний інтерес, уяву, пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити, працювати в парі;

- формувати навички роботи з зошитом, підручником;

- виховувати любов до природи та турботливе ставлення  до природи.

 

Обладнання: малюнки сови, іжачка, таблиця   "Будова тексту", картки  для роботи в парах, речення для тексту, листочки-слова, відео фізкультхвилинки, ноутбук

  

Хід уроку

 І Етап орієнтації

1  Організаційна частина.

Привітання

   Я всміхаюсь сонечку!

     Здрастуй золоте!

 Я всміхаюсь квіточці!

 Хай собі росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся мов з відра!

Друзям усміхаюся!

Зичу їм добра!

 

ДЕВІЗ: Часу не марнуємо ,

     а наполегливо працюємо !

 

    2.Мотивація навчальної діяльності учнів

 - В одній книзі я знайшла вислів,яким хотіла б поділитись з вами.

 

                На дубі сиділа мудра сова.

                   Чим більше вона бачила,

                         тим менше говорила,

                         чим менше говорила,

                                тим більше чула,

                                чим більше чула,

                               тим більше знала.

                        І чому люди не схожі

         на ту сову ?

- Завдяки чому сова стала мудрою ?

- Чи згодні ви з тим,що всі люди не схожі на цю сову ?

-  А люди з 2 класу хоч трішки схожі на цю сову ?

- Зараз  перевіремо. Скільки у тексті речень ?

- Знайдіть і прочитайте питальне речення, розповідні.

- Чи можна назвати ці речення текстом ? Чому?

- Що таке текст ?

 

ІІ Цілепокладання

- Ми вже знємо про текст,але не все.

- Сьогодні ми будемо спостерігати, як будується текст, з яких частин складається .

 

ІІІ Проектування

 - Що робить мудра людина,перш ніж приступити до роботи ?

- Пропоную вам план роботи на уроці :

1) Хвилинка каліграфії

2) Колективна робота

3) Фізкультхвилинка

4) Робота в парах

5) Робота з підручником   

 6) Робота у зошитах

- Свою роботу ви будете оцінювати самі : якщо задоволені тим , як виконали роботу, берете веселий смайлик, якщо могли б краще виконати – сумний .

 

ІV  Виконання плану діяльності

1. Хвилинка каліграфії .

Щоб рівно і гарно слова написати,

Нам з’єднання букв слід усім пригадати,

Для цього дається одна лиш хвилина,

Щоб гарно писала кожна дитина.

 

1) Загадка

Навесні прокинеться,

З сонечком обніметься

Та зелені шати

Нумо приміряти.

На екрані слайд:

2 )Пояснення правопису слова « дерево»

   ( таблиця )

    3) – Складіть розповідне речення про дерево .

         - Запишемо  найвдаліше речення.

  4) - Де росте багато дерев ? (ліс, сад )

  - Які тварини живуть у лісі? (Ведмідь, лисиця, їжак, кабан).

 

 

Назву якої  тварини   не   можна   поділити   для   переносу і чому?
5)Звуко-буквений аналіз слова їжак [ = о – о – ] (малюнок їжачка )

2 .Колективна робота

1) Моделювання тексту з окремих речень

– Прочитайте ці речення.

– Чи можна їх назвати текстом ? Доведіть свою думку.

– А що ж таке текст?

–Вкажіть порядок розташування речень, щоб вийшов текст.
Я підготувала вам підказку. Перше і останнє речення виділене синім шрифтом.

На екрані слайд :

О  Я торкнув її ногою.

О   Я йшов лісом і збирав кольорові листочки.

О   Біля мене заворушилася листяна кулька.

О   Та це їжачок!

О   3 них їжачок зробить м 'яку постіль на зиму.

О   Він збирає осінні листочки.

– Прочитайте утворений текст.

2 )– Виберіть   з   поданих   заголовків  найбільш влучний. Доведіть свою думку.

На екрані слайд:

  •     Кольорові листочки
  •     Їжачок
  •     Листяна кулька

 

 

3 ) Вивчення нового матеріалу.

- Будову тексту можна порівняти з деревом.

- З чого починається дерево ? Що тримає його в землі ?

- Корінь-це початок дерева. Текст,як і дерево,має свій   початок,зачин. Він складається з одного або кількох  речень. У зачині коротко повідомляється про ті події,які будуть відбуватися далі.

   – Ось  подивимось  на наш  побудований  текст.  Прочитаємо  перше речення. Воно виділене синім шрифтом.
-Ви уявили із зачину, про що буде мова у тексті?  (Про листочки).

Основна частина дерева-це стовбур,без нього не росте дерево. Так і у тексті є основна частина. З неї ми дізнаємося про що автор хотів повідомити у тексті.

 (У нашому випадку основна частина надрукована звичайним шрифтом чорного кольору). Послухайте основну частину.  

-Дерево закінчується гіллям і листям-кроною. Так і текст має закінчення,висновок. Це - кінцівка.

Її також виділено синім шрифтом.

– Давайте повторимо,   з   яких   частин   складається   текст   (зачин, основна частина, кінцівка). Кожна частина тексту починається з нового рядка – це нова думка, абзац. У даному тексті є три абзаци.

Тепер прочитаємо текст відповідно до його частин.

 

IV. Фізкультхвилинка

 

  4. Робота в парах

Завдання на картках

(У  кожного учня на парті лежать картки ,на яких надруковані речення.)

  •     Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи, жолуді. Сушить їх і складає в своєму дуплі.
  •     Вже  осінь.
  •     З такими запасами не страшна звірятку зима.

На екрані слайд з реченнями

- Пронумеруйте абзаци, щоб вийшов текст.

  Перевірка виконаного завдання.

 

 На екрані слайд:

 

- Зачитайте текст, який у вас вийшов.

Вже осінь.

Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи, жолуді. Сушить їх і складає в своєму дуплі.

З такими запасами не страшна звірятку зима.

- Спишіть основну частину тексту.

Додаткове завдання: поділити для переносу слова.

 

I варіант

білочка

II варіант

дупло

 

Фронтальна перевірка виконаного завдання.

 

Ліс багатий і красивий, дає все необхідне для життя. Тому треба охороняти ліс, берегти його.

 

5) Робота з підручником

 Виконання вправи 3

1. Складання речення з деформованих слів.

– Їжачок побудував будиночок для зимівлі. А щоб закріпити свій фундамент, він пішов назбирати листя. А оскільки його наполохали, він його розгубив. Давайте йому допоможемо їжачку його зібрати. Це листя незвичайне, із завданням (словами). Із цих слів-листочків потрібно скласти речення. (Криниці,дубова,стояла,величезна,біля, бочка,).

  • Складіть і  прочитайте це речення.
  • Це є зачин тексту впрви 3.
  • Прочитайте основну частину.
  • Про що розповідається в основній частині?
  • Прочитайте кінцівку.
  • Давайте   ще   раз   пригадаємо,   з   яких   частин   складається   текст?  (зачин,   основна   частина,   кінцівка).  
  • Скільки   абзаців   у   тексті? (Три).
  • Як закінчилась пригода з бджілкою ?
  • Як ви вважаєте, чи добру справу зробили діти?
  • А чи з вас хтось допомагав тваринам?
  •    Як називається остання частина тексту? (Кінцівка).
  •    Запишіть її в зошит.

 

6) Робота у зошитах

Диференційоване завдання.

    І група – списують кінцівку в зошит.

    ІІ група – письмо по пам'яті

 

 

   V Контрольно-оцінювальний етап

 

- Чого навчив вас сьогоднішній урок?

- Чи виправдав урок ваші сподівання?

- Продовжіть речення:

На уроці я:

 

дізнався_______________

 

повторив______________

 

навчився______________

 

зробив успіхи в __________

 

було важко ______________.

 

 VІ Домашнє завдання.

На екрані слайд:

І група-ст.150 Впр.1(1 і 2 р. спис.) 

ІІ група-ст.151 Впр.

 

VІІ Контрольно-оцінювальний етап

- Протягом уроку ви оцінювали власну роботу за допомогою позначок - « смайликів». Покажіть мімікою ,яких позначок більше.

- А ось як я оцінюю нашу роботу на уроці.

На екрані слайд:

doc
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
2837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку