урок з української мови для 1 класу " Закріплення вмінь писати вивчені букви. Диктант коротких слів. Списування з друкованого тексту."

Про матеріал

Активізувати знання про пори року і застосувати їх на українському мовленнєвому матеріалі, правильно і влучно висловлювати свої думки, будувати речення, поповнювати словниковий запас слів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати почуття любові до природи.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви. Диктант коротких слів. Списування з друкованого тексту.

Мета. закріпити вміння писати слова з вивченими буквами; активізувати знання про пори року і застосувати їх на українському мовленнєвому матеріалі, правильно і влучно висловлювати свої думки, будувати речення, поповнювати словниковий запас слів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати почуття любові до природи.

Обладнання : картинки пори року; індивідуальні картки для списування; смайлики;

різнокольорові скатертини.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Створення емоційного настрою.

 Усміхнися сонечку:

 Здрастуй, золоте!

 Усміхнися квіточці –

 Хай вона росте!

 Усміхнися дощику:

 Лийся, мов з відра!

 Друзям усміхнися,

 Побажай добра.

Діти, візьміться за руки.
Через тепло своїх долонь побажаємо один одному успіху, а за допомогою 
виразу обличчя передамо гарний настрій один одному на уроці.

Сьогодні ми повинні з вами набратися розуму  тлумачення фразеологізму означає поповнити свої знання, порозумнішати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми з вами погостюємо у чотирьох сестер. Відгадавши загадку дізнаємося хто вони.

Чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють.

(Пори року.)

Для кожної пори року характерні свої явища природи. Навесні все розквітає. Улітку жарко, бувають грози. Восени – жовкне та опадає листя. Взимку – снігопад.  Пори року змінюють одна одну: літо змінює весну. Осінь – літо. Зима настає після дощової осені. Весна змінює холодну зиму.                   Подивіться  довкола. Все навкруги змінюється. Зацвітають сади. Згодом з квіту облітають пелюстки, і з’являються соковиті яблука і груші. Ще через деякий час листя змінить забарвлення. Його підбере вітерець і понесе у даль.                                                                                                                                                    Усі зміни, що відбуваються у природі, називають явищами природи. Замерзання води, випадання дощу, снігу, зміна дня і ночі, листопад – усе це явища природи.

Явища природи характеризують зміни в природі, які відбуваються у певні пори року. Загалом  є  чотири пори року. Кожна пора року триває три місяці, а  1 рік має 12 місяцівє

ІІІ. Повідомлення теми уроку                                                                                                                      Сьогодні  ми з вами будемо  закріплювати  вміння писати вивчені букви. Диктант коротких слів. Списування з друкованого тексту.

Ми обєдналися в групи, де кожна група буде символізувати певну пору року. Давайте уявимо фантазію і скажемо , які кольори символізують порам року.

Зелений – весна, жовтий – осінь, червоний – літо , голубий – зима. На парті скатертини різних кольорів, то ви запам’ятали свою групу по кольору.

 1.Робота в групі

Картинки по запросу пори року картинкиА) Впізнай по картинці пору року ( учням дається картинки і вони повинні впізнати пору року , і на дошці з’єднати  4 пори року )            

Б) Записати назви пір року в зошит

2.Гра «Будь уважним»

  • Яка пора року найхолодніша?
  • Яка пора року настає після зими?
  • У якій порі року відлітають птахи у вирій?
  • Коли тепліше – навесні чи влітку?

 

3.Гра « Компліменти сестричкам»

Увічливі люди говорять один одному приємні слова.

1.Словникова робота

Компліме́нт  — це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання або захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук. Вважається, що коли людина говорить іншій людині приємні слова, вона піднімає власну самооцінку, тому що потрібна певна частка впевненості в собі, щоб помічати хороше в інших людях і озвучувати ці думки. Крім того, уважність і вміння помічати позитивні якості в інших допомогає помічати більше хорошого у нас самих.

   Зараз ми підберемо такі слова компліменти для кожної пори року. L:\DCIM\101PHOTO\SAM_2969.JPG

Зима – білосніжна, срібна, крижана, снігова, зима-чародійка, морозна,люта,сувора, сніжна,кришталева….

Весна – ясна, дзвінка, зелена, дзвінкоголоса, тепла, весна-красна, гомінка, заквітчана, дзюрчальна, кучерява,соковита…

Літо – радісне, сонячне, спекотне, запашне, ягідне, ромашкове, співуче, яскраве, медове, гостинне…

Осінь –  щедра, золота, дощова,холодна, хмарна, задумлива, безрадісна,коричнева, печальна, мила…

 

Фізкультхвилинка

Рухами ми з вами вивчимо назви весняних місяців.

Березень – берези починають сочитися ( обома руками показати стовбур дерева);

квітень –  дерева квітують(пальцями рук показати квіточки) ;

травень – дарує трави шовкові ( плавно розвести руки в сторони).

Дихальні вправи.

  • Надування кульки (діти надувають уявну кульку).
  • Нюхання квіток (Уявіть, що у вас на столі у вазі стоїть букет квітів. Діти вдихають повітря, а на видих промовляють голосні звуки)

2. Написання  по 1 компліменту в зошит і на дошці.

3.Каліграфічна хвилинка слова весна

4. Звуко-буквенний аналіз слова літо, зима, осінь, весна ( з рухами )

5. Гра «Навпаки»

Назвати протилежні слова (антоніми)

Весна -    (осінь)

зима  -  ( літо )

тепло – ( холодно)

сумує -  (радіє)

6. Народ скаже,як завяже

Продовжити прислів’я

Літо тепле, а зима ….  холодна

Влітку дні довгі, а взимку …. короткі

Грудень рік кінчає, а зиму ….  починає.

Весна – всім…  красна

Весняний день рік …. годує.

Осінь збирає, а зима ….зїдає.

Хто влітку байдикує, той взимку …голодує.

7. Гра «Буває – не буває»

Сів метелик на сніжинку.

Надворі сніг білий, а зайчик сірий.

Діти засмагають на сонці, а на річці крига.

Розпустилися підсніжники, а ведмідь малину збирає.

Фізкультхвилинка 

– Що з весною настає?
– Сніг у полі розтає.
– А чому то так буває?
– Сонце його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски малі.
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка вироста.
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон дзвенить.

8. Складання речень за картинками пір року.

9.Римовані рядки( доповнюємо)

                 Ма-ма-ма- ой минула вже …(зима).

                 Оз-оз-оз- утіка від нас …( мороз).

                 На-на-на- надійшла …(весна).

                 Ки-ки-ки- дзюркотять …(струмки).

                 Ва-ва-ва- зеленіє трава …(трава).

                 Хи-хи-хи- прилітають ….(птахи).

                Ла-Ла-ла -  квітка…..(розцвіла).

                 Ло-ло-ло- сонце….(запекло).

10.Гра «Встав слово в реченні»

Вашим останнім завданням буде робота з реченнями.

Пригадали що таке речення? Наша мова складається з речень; - речення служить для висловлення думки; - речення вимовляється з певною інтонацією (розповідною, питальною, наказовою, спонукальною, окличною/неокличною); - складається зі слів, зв’язаних за змістом; - у реченні про когось або про щось розповідається; - на початку речення пишемо велику букву.

L:\DCIM\101PHOTO\SAM_2966.JPGL:\DCIM\101PHOTO\SAM_2965.JPG У вас надрукований текст про вашу пору року. Але в ньому пропущені слова . Ваше завдання вставити потрібні слова. Коли ви впораєтеся лідери команд прочитають тексти, які вийшли.

L:\DCIM\101PHOTO\SAM_2963.JPGL:\DCIM\101PHOTO\SAM_2964.JPG  Картка 1.

Прийшла холодна ________________. Дороги, будинки,дерева  вкриті пухнастим ________.

З неба повільно падають пухнасті ________________.

Картка 2.

Настала  тепла  _____________. Замість снігу течуть дзвінкі ____________. Розпускаються

зелені  ____________.  Гріє весняне  ________________.

Картка 3.

Настав час жаркого  ___________ . Над пахучими квітами літають___________.

Діти купаються  в __________.

Картка 4

Настала  золотиста _____________. Дерева одягли золотисте  _____________.

L:\DCIM\101PHOTO\SAM_2969.JPGЗа вікном накрапує дрібний ____________.

 

11. Гра «Заповни весняну галявину»

 

Вчитель роздає учням картинки, на яких зображені квіти.

Учні повинні впізнати квітку і записати її назву в зошит.

ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Займи позицію »

Перед вами є 4 кольори . Кожна пора року символізує свій колір, візьміть той колір, який підходить своїй  улюбленої  пори року. Підніміть свій колір. Також перед вами фігурки школяриків, і ви повинні прикріпити біля своєї улюбленої пори року фігурку.

  • C:\Documents and Settings\Администатор\Рабочий стол\image009_121.jpgЧи сподобався вам урок?
  • Які  побажання зробили ви сестрам?

Вибери і розмалюй дерево до своєї пори року

Від сестер у подарунок   картинку з порами року.

 

 

 

 

Компліме́нт

Картинки по запросу компліменти 

 

Картинки по запросу картинка сніжинкаЗима

Картинки по запросу цвіт яблуні малюнокКартинки по запросу цвіт яблуні малюнок

Весна

Картинки по запросу ягоди 

Літо

C:\Documents and Settings\Администатор\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg 

Осінь   Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу пори року картинки 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ЯВИЩА ПРИРОДИ. ПОРИ РОКУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
3493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку