Активізувати знання про пори року і застосувати їх на українському мовленнєвому матеріалі, правильно і влучно висловлювати свої думки, будувати речення, поповнювати словниковий запас слів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати почуття любові до природи.
Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви. Диктант коротких слів. Списування з друкованого тексту.
Мета. закріпити вміння писати слова з вивченими буквами; активізувати знання про пори року і застосувати їх на українському мовленнєвому матеріалі, правильно і влучно висловлювати свої думки, будувати речення, поповнювати словниковий запас слів; розвивати пам'ять, мислення; виховувати почуття любові до природи.
Обладнання : картинки пори року; індивідуальні картки для списування; смайлики;
різнокольорові скатертини.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Створення емоційного настрою.
Усміхнися сонечку:
“Здрастуй, золоте!”
Усміхнися квіточці –
Хай вона росте!
Усміхнися дощику:
“Лийся, мов з відра!”
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
Діти, візьміться за руки.
Через тепло своїх долонь побажаємо один одному успіху, а за допомогою
виразу обличчя передамо гарний настрій один одному на уроці.
Сьогодні ми повинні з вами набратися розуму тлумачення фразеологізму означає поповнити свої знання, порозумнішати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами погостюємо у чотирьох сестер. Відгадавши загадку дізнаємося хто вони.
Чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють.
(Пори року.)
Для кожної пори року характерні свої явища природи. Навесні все розквітає. Улітку жарко, бувають грози. Восени – жовкне та опадає листя. Взимку – снігопад. Пори року змінюють одна одну: літо змінює весну. Осінь – літо. Зима настає після дощової осені. Весна змінює холодну зиму. Подивіться довкола. Все навкруги змінюється. Зацвітають сади. Згодом з квіту облітають пелюстки, і з’являються соковиті яблука і груші. Ще через деякий час листя змінить забарвлення. Його підбере вітерець і понесе у даль. Усі зміни, що відбуваються у природі, називають явищами природи. Замерзання води, випадання дощу, снігу, зміна дня і ночі, листопад – усе це явища природи.
Явища природи характеризують зміни в природі, які відбуваються у певні пори року. Загалом є чотири пори року. Кожна пора року триває три місяці, а 1 рік має 12 місяцівє
ІІІ. Повідомлення теми уроку Сьогодні ми з вами будемо закріплювати вміння писати вивчені букви. Диктант коротких слів. Списування з друкованого тексту.
Ми об’єдналися в групи, де кожна група буде символізувати певну пору року. Давайте уявимо фантазію і скажемо , які кольори символізують порам року.
Зелений – весна, жовтий – осінь, червоний – літо , голубий – зима. На парті скатертини різних кольорів, то ви запам’ятали свою групу по кольору.
1.Робота в групі
А) Впізнай по картинці пору року ( учням дається картинки і вони повинні впізнати пору року , і на дошці з’єднати 4 пори року )
Б) Записати назви пір року в зошит
2.Гра «Будь уважним»
3.Гра « Компліменти сестричкам»
Увічливі люди говорять один одному приємні слова.
1.Словникова робота
Компліме́нт — це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання або захоплення; люб'язності, приємні слова, утішний відгук. Вважається, що коли людина говорить іншій людині приємні слова, вона піднімає власну самооцінку, тому що потрібна певна частка впевненості в собі, щоб помічати хороше в інших людях і озвучувати ці думки. Крім того, уважність і вміння помічати позитивні якості в інших допомогає помічати більше хорошого у нас самих.
Зараз ми підберемо такі слова компліменти для кожної пори року.
Зима – білосніжна, срібна, крижана, снігова, зима-чародійка, морозна,люта,сувора, сніжна,кришталева….
Весна – ясна, дзвінка, зелена, дзвінкоголоса, тепла, весна-красна, гомінка, заквітчана, дзюрчальна, кучерява,соковита…
Літо – радісне, сонячне, спекотне, запашне, ягідне, ромашкове, співуче, яскраве, медове, гостинне…
Осінь – щедра, золота, дощова,холодна, хмарна, задумлива, безрадісна,коричнева, печальна, мила…
Фізкультхвилинка
Рухами ми з вами вивчимо назви весняних місяців.
Березень – берези починають сочитися ( обома руками показати стовбур дерева);
квітень – дерева квітують(пальцями рук показати квіточки) ;
травень – дарує трави шовкові ( плавно розвести руки в сторони).
Дихальні вправи.
2. Написання по 1 компліменту в зошит і на дошці.
3.Каліграфічна хвилинка слова весна
4. Звуко-буквенний аналіз слова літо, зима, осінь, весна ( з рухами )
5. Гра «Навпаки»
Назвати протилежні слова (антоніми)
Весна - (осінь)
зима - ( літо )
тепло – ( холодно)
сумує - (радіє)
6. Народ скаже,як зав’яже
Продовжити прислів’я
Літо тепле, а зима …. холодна
Влітку дні довгі, а взимку …. короткі
Грудень рік кінчає, а зиму …. починає.
Весна – всім… красна
Весняний день рік …. годує.
Осінь збирає, а зима ….з’їдає.
Хто влітку байдикує, той взимку …голодує.
7. Гра «Буває – не буває»
Сів метелик на сніжинку.
Надворі сніг білий, а зайчик сірий.
Діти засмагають на сонці, а на річці крига.
Розпустилися підсніжники, а ведмідь малину збирає.
Фізкультхвилинка
– Що з весною настає?
– Сніг у полі розтає.
– А чому то так буває?
– Сонце його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски малі.
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка вироста.
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон дзвенить.
8. Складання речень за картинками пір року.
9.Римовані рядки( доповнюємо)
Ма-ма-ма- ой минула вже …(зима).
Оз-оз-оз- утіка від нас …( мороз).
На-на-на- надійшла …(весна).
Ки-ки-ки- дзюркотять …(струмки).
Ва-ва-ва- зеленіє трава …(трава).
Хи-хи-хи- прилітають ….(птахи).
Ла-Ла-ла - квітка…..(розцвіла).
Ло-ло-ло- сонце….(запекло).
10.Гра «Встав слово в реченні»
Вашим останнім завданням буде робота з реченнями.
Пригадали що таке речення? Наша мова складається з речень; - речення служить для висловлення думки; - речення вимовляється з певною інтонацією (розповідною, питальною, наказовою, спонукальною, окличною/неокличною); - складається зі слів, зв’язаних за змістом; - у реченні про когось або про щось розповідається; - на початку речення пишемо велику букву.
У вас надрукований текст про вашу пору року. Але в ньому пропущені слова . Ваше завдання вставити потрібні слова. Коли ви впораєтеся лідери команд прочитають тексти, які вийшли.
Картка 1.
Прийшла холодна ________________. Дороги, будинки,дерева вкриті пухнастим ________.
З неба повільно падають пухнасті ________________.
Картка 2.
Настала тепла _____________. Замість снігу течуть дзвінкі ____________. Розпускаються
зелені ____________. Гріє весняне ________________.
Картка 3.
Настав час жаркого ___________ . Над пахучими квітами літають___________.
Діти купаються в __________.
Картка 4
Настала золотиста _____________. Дерева одягли золотисте _____________.
За вікном накрапує дрібний ____________.
11. Гра «Заповни весняну галявину»
Вчитель роздає учням картинки, на яких зображені квіти.
Учні повинні впізнати квітку і записати її назву в зошит.
ІV. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Займи позицію »
Перед вами є 4 кольори . Кожна пора року символізує свій колір, візьміть той колір, який підходить своїй улюбленої пори року. Підніміть свій колір. Також перед вами фігурки школяриків, і ви повинні прикріпити біля своєї улюбленої пори року фігурку.
Вибери і розмалюй дерево до своєї пори року
Від сестер у подарунок картинку з порами року.
Компліме́нт
Зима
Весна
Літо
Осінь