УРОК з української мови для 2 класу " Слова, що називають ознаки предметів

Про матеріал
УРОК з української мови для 2 класу за підручником Галини Сапун, Ольги Придаток ( частина 2) до Типової освітньої програми Р.Б. Шияна
Перегляд файлу

 Конспект уроку з української мови для 2 класу за підручником Галини Сапун( частина 2)до Типової освітньої програми  Р.Б. Шияна

Тема. Слова, що називають ознаки предметів. Де є хліб, там є життя .За Є. Бандуренком «Хліб». Складання діалогу . Утворення словосполучень(с. 33-34). 

Мета:

формування предметних компетентностей:  закріплювати знання учнів про слова — назви ознак; навчати добирати ознаки до назв предметів; ознайомити з оповіданням Євгена Бандуренка «Хліб», навчати висловлювати своє ставлення до вчинку дійової особи. Розвивати діалогічне мовлення, спостережливість, критичне мислення, пам’ять, увагу.  Виховувати шанобливе ставлення до хліба.

 

Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма; самоорганізовуватися до навчальної діяльності; виконувати завдання за зразком; співпрацювати в парі; виконувати розумові операції й практичні дії:

- комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримуючись пауз);

-  соціальної: продуктивно співпрацювати з однокласниками;

- здоров’язбережувальну: враховувати вплив слова на психічне здоров’я учнів, викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ;

- інформаційної: удосконалювати вміння запам’ятовувати нову інформацію.

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації

 

Обладнання: зашифроване слово, кубик Блума, конверти із завданнями для роботи в групах, паперові світлофори, цеглинки LEGO,ІКТ.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна

                                     Перебіг уроку

  1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу з мотиваційними  елементами.

Вправа «Привіт!»

  • «Привіт, дівчатка!»
  • «Привіт, хлоп’ятка!»
  • «Привіт, тим, кого сьогодні у школу проводжали посмішкою!»
  • «Привіт, тим, хто сьогодні снідав!»
  • «Привіт, тим кому подобається навчатися!»
  • «І привіт усім, у кого сьогодні класний натрій!»

-  Погляньте мені у вічі, подивіться один на одного й усміхніться. Із цих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях, ми і розпочнемо наш урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Мікрофон»

Учні, передаючи іграшковий мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого вчителем запитання.

  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? ( Цікавим, пізнавальним, веселим, продуктивним, загадковим…)

А якими маєте бути ви на уроці? ( Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, наполегливими…)

  1. Вправа «Вилучи зайве»
  • Закресліть усі цифри та прочитайте слово.

145Х09845Л342І3456Б805

  • Яке слово утворилося? Поставте до його запитання.
  • -Як називаються слова, що є назвами предметів?
  • -Доберіть ознаки до слова хліб .
  • -Поставимо питання до цих слів?
  • -Як ми називаємо слова, що є ознаками назв предметів?
  • -Давайте ще трішки згадаємо ,що ще знаємо вже про прикметники.
  • Продовжте моє речення:
  • Прикметники у мові пов'язані з …..(іменниками)
  • Прикметники бувають в однині (один)  та…. (множині)
  • Прикметники мають значення   ( споріднені або спільні  та протилежні) (наприклад)   споріднені:     гарна-
  • протилежне:    веселий-

-Молодці-закріпимо наші знання грою.

3.Ігрова вправа з цеглинками Lego:

Зелений- іменник

Червоний-  прикметник

Візьму я в руки хліб духмяний,

Він незвичайний, він святий.

Ввібрав і пісню й працю в себе

Цей хліб рум ‘яний на столі

Йому до ніг вклонитись треба,

Він скарб найбільший на землі.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/virshi-pro-hlib

 

  1. Каліграфічна хвилинка

Повторення правил правильної постави під час письма.

Робота в зошитах. Запис числа і класної роботи.

       Х х  Х х  Х х хл лі іб хліб

  1. Звуко-буквений аналіз слова «хліб»
  • Поділіть слово на склади.
  • Скільки звуків у слові? Букв?
  • Назвіть голосні звуки. Назвіть приголосні звуки.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Пригадайте, як називається розмова двох осіб. (Діалог.)

— Вам, мабуть, доводилося вести діалог не тільки з однолітками, а й у крамниці, в бібліотеці… Які основні правила спілкування? (Пам’ятати про слова ввічливості: привітання, подяки, прощання; розмовляти доброзичливо, якщо чогось не розумієш, перепитати…)

— На уроці ми вчитимемося складати діалог.

ІV. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Розвиток діалогічного мовлення.

• Вправа 1 (с. 33).

Попрацюйте в парах. Прочитайте діалог «В аптеці».

— Уявіть, що дівчинка не вміє накладати пластир. Як зміните частину діалогу? (Дівчинка може попросити працівника аптеки допомогти; а ще може уточнити, як це правильно робити.)

• Вправа 2.

Складання діалогу «У крамниці» за ситуацією, описаною в підручнику.

2. Робота над оповіданням «Хліб».

• Відгадування загадки.

Хоч не солодкий, та дуже смачний.

 Сядем обідати — він на столі.

Хоч і дешевий, проте дорогий.

     Люблять його і дорослі, й малі. (Хліб)

Джерело: Тисяча п’ятсот загадок / Уклад.: Л. Вознюк. — Тернопіль: Підручники і посібники, 2016. — 208 с

— Які слова допомогли відгадати загадку?

— Пригадайте казку «Легкий хліб». Чи легко хлібині потрапити на стіл?

 

                 • «Щоденні 5». Читаю для себе.

Вправа 3. Учні самостійно читають оповідання.

— Назвіть дійових осіб оповідання.

__ Про що попросив дід Харитон онука?

__ Чи виконав Михайлик дідусеве прохання?

  «Щоденні 5». Висловлююся за змістом прочитаного.

Вправа 4.

— Чи зрозумів Михайлик значення хліба в житті людини?

__ Як ти ставишся до вчинку хлопчика?

— Чи завжди ви шанобливо ставитеся до хліба?

__ Яка головна думка оповідання?

    3. Закріплення вивченого про слова — назви ознак.

• Вправа 5.

У першому завданні визначають, що Михайлик був жадібним, хитрим, чесним.

У другому завданні визначають, що всі прислів’я про хліб.

Самостійно виконують третє завдання.

Перевірка: (Що?) хліб (який?) найсмачніший; (що?) хліб (який?) житній; (що?) калач (який?) пшеничний.

Фізкультхвилинка «Український гопачок»

https://www.youtube.com/watch?v=OHf9bUqTlgE

 

  1. Вправа «Кубик Блума»
  •  На дошці і записане слово, прочитайте його і використовуючи кубик, дайте відповіді на запитання. ( Житній)
  • Назви до якої частини мови належить слово?
  • Чому ти відніс саме до цієї частини мови?
  • Поділися відомостями про цю частину мови.
  • Придумай антонім до даного слова.
  • Поясни, як може змінюватися дане слово (один, багато).
  • Запропонуй речення з даним словом.
  1. Гра «Хто більше?».

Робота в групах (з цеглинками LEGO).

Учитель демонструє на екрані зображення хлібобулочних виробів (бублик, батон, рогалик тощо).

Учні добирають слова — на́зви ознак. Одне слово — одна цеглинка.

 

       6. Гра «Протилежності».

Крейда біла, а вугілля... (чорне). Перець гіркий, а диня... (солодка).

Абрикос солодкий, а лимон... (кислий). Дерево високе, а кущ... (низький).

Дорога широка, а стежка... (вузька). Річка глибока, а потічок... (мілкий).

 

 

     7. Гра «Упізнай за ознаками».

Кругле, кислувате, смачне — ... (яблуко).

Маленький, вухастий, сірий — ... (заєць).

Духмяний, запашний, пахучий — ... (хліб).

Висока, струнка, білокора — … (берізка).

Фізкультпауза з LEGO

Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз, два, три,
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай, гру спочатку починай.

 

  V.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Тестування з LEGO
  • Підніміть цеглинку того кольору, який відповідає правильній відповіді.
  1. Добери слово.

Свіжий, пахучий, ароматний – це:

Лимон

Хліб

Огірок

  1. Добери слово.

Білі, холодні, легкі – це:

Лід

Град

Сніжинки

  1. Що означають прикметники?

Дію предмета

Ознаку предмета

Назву предмета

  1. Добери ознаку предмета, протилежну за значенням.

Сумний день

Свіжий хліб

Холодний день

2. Рефлексія.

Зворотний зв’язок. Вправа «Відкритий мікрофон».

— Розкажіть про свої враження від уроку.

— Висловіть побажання однокласникам.

— Чи активними ви були?

__ Чи всі завдання вам вдалося виконати?

3. Вправа «Світлофор»

  • Якщо вам легко було виконати завдання, підніміть   зелений колір. Якщо сумнівалися у правильності – жовтий колір, якщо потрібна була допомога вчителя – червоний.

 

4. Домашнє завдання.

Вправа 5 (четверте завдання) на с. 34.

  • Скласти загадку, використовуючи тільки прикметники. Намалювати відгадку.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сад Сніжана
Додано
1 січня 2023
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку