Урок з української мови для 4 класу з теми "Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Іменник. Прикметник"."

Про матеріал
Завдання контрольної роботи з перевірки мовних знань і вмінь з теми «Іменник. Прикметник» включає завдання за двома варіантами, спрямовані на вміння змінювати іменники і прикметники за числами, родами, відмінками; визначати прикметники з основою на м’який і твердий приголосний; визначати закінчення іменників і прикметників у різних відмінках; доречно використовувати прикметники у мовленні; розвиток самостійності і уважності; виховання культури оформлення письмових робіт.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів № 89

вчитель початкових класів,

Коваленко Ольга Сергіївна

Конспект уроку з української мови для 4 класу

 

Тема: Контрольна робота № 7. Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник. Прикметник».

Мета: перевірити знання і вміння учнів з теми «Іменник. Прикметник»; вміння змінювати іменники і прикметники за числами, родами, відмінками; визначати прикметники з основою на м’який і твердий приголосний; визначати закінчення іменників і прикметників у різних відмінках; доречно використовувати прикметники у мовленні; розвивати самостійність і уважність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Обладнання: бланки із завданнями (за двома варіантами).

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

 Вправа «Посмішка»

- Для того, щоб наш урок був вдалим, треба розпочати його із щирої усмішки. Подивіться на сусіда по парті і посміхніться йому.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 Вправа «Закінчи речення».

- Іменник – це …

- Прикметник – це …

- Прикметник найчастіше в реченні пов’язаний з …

- Іменники змінюються за …

- Прикметники змінюються за …

- Іменники в орудному відмінку однини мають закінчення …

- Аналіз іменника і прикметника як частини мови має такий алгоритм …

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Діти, як ви думаєте, якій темі буде присвячена контрольна робота?

(Іменник. Прикметник).

  • Так, молодці. Сьогодні ми закріпимо наші знання з даної теми. Ви плідно працювали весь час, бажаю вам успіху!

IV. Контроль знань (за варіантами).

1 варіант

1. Обери неправильне твердження.

А Іменник – це частина мови, що вказує на предмет.

Б Іменники відповідають на питання хто? що? кого? чого?

В Іменники змінюються за родами (в однині), числами, відмінками.

2. Вибери, яким чином змінений прикметник: синій – синя.

А За родами        Б За числами        В За відмінками

3. Укажи відмінок, у якому вжито прикметник у поданому реченні.

На уроці діти малювали в альбомі простим олівцем.

А Називний       Б Родовий       В Орудний

4. Познач групу прикметників лише з основою на м’який приголосний.

А Сильний, українська, кольоровий.

Б Сусідній, колишня, самотнє.

В Білий, синя, давнє.

5. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення.

Стоїть лелека на одній (нога).

Оленка пошила (лялька) платтячко.

Діти слухали розповідь про (кінь).

6. Постав подані іменники в орудному відмінку однини. Запиши, познач закінчення.

Товариш - _____________,

син - _____________,

Сергій - _______________,

чай - _____________.

7. Спиши речення. Зроби аналіз виділеного прикметника та іменника як частини мови.

Понад стежкою росли пахучі квіти.

8. Встав пропущені прикметники в потрібному роді, числі й відмінку. Скористайся довідкою. Спиши речення.

Спить земля під ______________ снігом. Не спить тільки _______________ дідуган Морозенко. Чіпляється він _________________________ інеєм за ___________________ дерева, ________________________ кригою вистилає собі слід по снігу. Дихає в повітрі ______________________ холодом.

Довідка: старий, глибокий, колючий, високий, крижаний, гладенький.

2 варіант

1. Обери неправильне твердження.

А Прикметник - це частина мови, що вказує на дію предмета.

Б Прикметники відповідають на питання який? яка? яке? які?

В Прикметники змінюються за родами (в однині), числами, відмінками.

2. Вибери, яким чином змінений іменник: вікно – за вікном.

А За родами        Б За числами        В За відмінками

3. Укажи відмінок, у якому вжито прикметник у поданому реченні.

Олесь допоміг старенькій бабусі перейти вулицю.

А Називний       Б Родовий       В Давальний

4. Познач групу прикметників лише з основою на твердий приголосний.

А Сильний, українська, кольорове.

Б Сусідній, колишня, самотнє.

В Білий, гарна, давнє.

5. Постав іменники в дужках у потрібному відмінку. Запиши утворені речення.

Оленка дала (подруга) книгу.

Мама купила (донечка) черевики.

Я люблю запивати печиво (сік).

6. Постав подані іменники в орудному відмінку однини. Запиши, познач закінчення.

Задача - _____________,

душа - _____________,

Надія - _______________,

береза - _____________.

7. Спиши речення. Зроби аналіз виділеного прикметника та іменника як частини мови.

Із хати вийшла молода струнка дівчина.

8. Встав пропущені прикметники в потрібному роді, числі й відмінку. Скористайся довідкою. Спиши речення.

У ліси і парки примчала на ______________________ коні ___________________ зима. Торкнулася __________________ паличкою верхівок дерев, і вони заіскрилися.

Вискочить сонце на мить, і знову лізе на нього _________________ хмара. Лише _______________________ ялинки зеленіють серед __________________ царства.

Довідка: білокосий, вороний, чарівний, зелений, крижаний, сірий.

V. Збір зошитів.

VI. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон».

  • Які завдання виявились для вас цікавими?
  • Під час виконання яких завдань виникли утруднення?

VII. Домашнє завдання.

Повторити вивчене про іменник і прикметник, як самостійні частини мови.

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
4445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку