Урок з української мови на тему " Склад. Основні правила переносу"

Про матеріал

Шановні колеги, пропоную вам розробку робочого уроку з української мови, який містить на меті поглибити знання учнів щодо складу , удосконалювати вміння ділити слова на склади, визначити склади відкриті й закриті, опрацювати основні правила переносу слів тощо.

Перегляд файлу

Тема. Склад. Основні правила переносу.

Мета:поглибити знання учнів щодо складу  , удосконалювати  вміння ділити слова на склади, визначити склади відкриті й закриті, опрацювати основні правила переносу слів; виробити в учнів комунікативні  мовні компетенції;розвивати  усне й писемне мовлення; збагачувати та уточнювати активний словник; підвищувати мовленнєву культуру учнів;  виховувати інтерес до результатів власної праці.

Тип уроку: формування вмінь і навичок

                                  Хід уроку:

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Допитливі всі в класі діти
Про все хочуть знать на світі.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1Бесіда:

-Діти, що ви робите, коли під час написання ціле слово не поміщається в рядку

- Пригадайте,що в таких випадках треба зробити?

ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Для того, щоб перенести частину слова, недостатньо вміти поділити його на склади — треба ще й знати правила переносу.

Тож давайте разом сформулюємо мету уроку, а наприкінці уроку заповнимо табличку самооцінки

На уроці я зможу

Результат

Навчитися основних правил переносу

 

Повторити поділ слів на склади

 

Розпізнавати відкриті й закриті склади

 

 

 V.СПРИЙМАННЯ  Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

   1.Запишіть речення.  Сніг вкриває всі шляхи.

Про яку пору року можна так сказати? Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «зима»? (складання асоціативного куща).

-Визначіть кількість  складів у кожному слові,охарактеризуйте їх

-Від чого залежить кількість складів у слові? (від кількості голосних звуків у слові) Виконайте синтаксичний розбір речення, запишіть звукописом

                                                        Опрацюйте ТМ на с.134 –Про що ми ще не пригадали?

     2.Спостереження і аналіз мовних явищ.   Формулювання учнями правил переносу.

Перенос  роби уважно!

І щоб діло йшло на лад,

Поділи на склади слов

Як на дольки шо-ко-лад.

Ми вже сказали, що слова на письмі переносять із рядка в рядок за складами,проте  слід додержуватись певних правил. Давайте поділимо слова записаного речення рисками для переносу й  пригадаємо ці правила, користуючись м-ом підручника ТМ на с.135

                            Отже, сформулюємо  правила:

- односкладове слово з одного рядка в інший не переноситься.

-  Чи можна при переносі слова розривати буквосполучення ДЖ, ДЗ?  (хо-джу, ґу-дзик  - якщо вони позначають один  звук. Якщо ж  дж, дз не становлять одного звука (це буває, коли д належить до префікса, а ж або з —до кореня), то їх розривати можна: над-звичай-ний (а не на-дзвичайний)

- Буквосполучення йо, ьо НЕ МОЖНА розривати,

 - Сформулюймо правило при переносі слів з апострофом( Апостроф і м’який знак при переносі не відривається від попередньої букви).

                                                                               Фізхвилинка.

3)  Робота з підручником.

1.Вправа 250(робота в парі)

2.Вправа 252( біля дошки по черзі). З виділеними словами складіть речення

VI СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

- Назвіть правила переносу частин слова. Наведіть приклади.

VII. Підсумок уроку

На уроці я зможу

Результат

Навчитися основних правил переносу

 

Повторити поділ слів на склади

 

Розпізнавати відкриті й закриті склади

 

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 § 24,впр.251

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку