19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок з української мови на тему "Займенники 1-ї особи однини і множини"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови на тему " Займенники 1 особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками". Матеріал уроку може бути використаний вчителями 4 класу. Містить завдання для закріплення відмінкових форм займенників 1-ої особи.


Перегляд файлу

Українська мова    4 клас

 

Тема: Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з   прийменниками.

Мета:

  • Закріплювати знання про вживання особових займенників, відмінкові форми займенників 1-ої особи.
  • Формувати навички роздільного написання займен­ників з іменниками.
  • Розвивати вміння вживати займенники у мовленні у потрібній формі.
  • Виховувати охайність.

Обладнання. Текст на дошці, презентація,робочі картки.

 

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Налаштуймось на урок.

Починаймо працювати.

  1. Ситуація успіху.

-Поміркуйте і скажіть , яким  ви бачите урок? 

Очікування від уроку:   

-А якими ви уявляєте себе на уроці?

Гра «Я- вам, ви- мені»

Я прошу Вас у моєму твердженні замінити почутий займенник  на займенник 1 особи множини.

Ви - найкращі

Ви - активні

Ви - розумні

Ви – винахідливі

Я люблю Вас!

Я бажаю вам успіху на уроці.  У вас все вийде.

 

Девіз уроку: «Якщо не висловлено різні думки, немає з чого вибирати краще»

Тож, не соромтеся висловлюватися і озвучувати свої міркування.

 

IIІ. Повідомлення теми і мети  уроку.

1.Загадка.

 А зараз скажіть, будь ласка, про що йде мова?

Є добрий друг в іменника,
В числівника, прикметника.

-Чому ця частина мови  називається саме займенником? (займенники з успіхом  заміняють іменники, прикметники, числівники. Це, ніби « запасні гравці на футбольному полі чи « дублери « в театрі)

- Для чого нам треба вивчати і знати цю частину мови?

кщо людина правильно використовує займенники, уникає повторів, то це свідчить про культуру мовлення людини: правильність, точність, чистоту).

2. Технологія «Незакінчене речення»

Закінчіть речення.

 

  • Займенник - це …
  • У реченні займенники відповідають на ті самі питання, що й…(частини мови, замість яких вони вживаються)
  • Особові займенники вказують на …
  • У реченні особові займенники можуть бути
  • До  1-ї особи однини і множини ми відносимо займенники…

 

Тема уроку: Займенники першої особи однини та множини.

Написання  займенників з прийменниками

3.Завдання уроку.

 Протягом уроку ми будемо знати:

Знати:

  • Особливості займенників;
  • Роль в реченні

 Вміти :

  • Розпізнавати особові займенники;
  • Визначати відмінок особових займенників;
  • Використовувати особові займенники в усному й писемному мовленні.

4. Працюємо за планом:

  • Повторимо
  • Здобудемо нові знання
  • Узагальнимо
  • Закріпимо
  • Підсумуємо

ІV. Робота над темою уроку.

1.Хвилинка каліграфії. Повторимо.

Прекрасно, коли у людини  розвинена культура мовлення. Але не слід забувати й про культуру письма. Повторення розпочнемо з хвилинки каліграфії.

МММ Ммм  ммм люб имо рід ідн  олу  шко

 

Ми, школу, любимо, рідну.

-Утворіть і запишіть речення.

1варіант- розібрати речення;

2 варіант – розібрати слово ми як частину мови

2. Словниковий диктант.

Письмо повинно бути не тільки красивим, але й правильним. А для цього нам треба постійно працювати над орфографією.

- Сьогодні я вам пропоную словниковий диктант зі словами, які ми вживаємо у своєму мовленні, тому повинні знати, як вони пишуться.

Гра «Вірю – не вірю»

До побаченя,  взимку, температура, п’ятидесяти, тона, фонтан, шіснадцять.

Фізхвилинка для очей

3. Здобудемо нові знання. Узагальнимо. Робота в парах.

На партах лежать картки. Виконуємо 1 завдання. Вставити займенники, які вказують на особу, яка говорить про себе.

Тато купив………… книгу.

Старший брат пишається…………. .

Сьогодні ………… похвалили.

Мені,  мною, мене- що можете сказати про ці займенники?

Висновок: Це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника я.

У 2 завданні вставити займенники, які вказують на 2-х і більше осіб.

У ………. дружний клас.

З ………..весело працювати.

……. подобаються рухливі ігри.

Висновок:  нас, з нами, нам-  відмінкові форми особового займенника ми.

4. Ознайомлення з таблицями у підручнику с.125-127

5. Закріпимо. Ланцюжком провідміняти займенники я, ми.

6. Вправа 249 – з коментуванням.

 

 

а) Читання тексту, паспорт тексту.

Поясніть роль займенників у тексті?

7.Фізкультхвилинка.

 

в) Відшукування в тексті займенників 3-ї особи однини і множини, визначення їх числа і відмінка.

 

     8.Вивчення правила про правопис займенників з прийменниками

 

А) Поміркуємо!

 

(Під) писав, (під) вікном, (під) нами.

 

Б) Правило с.128

 

9. Сам. робота – робочі картки.

(За) мною-………………………………….

(за) летів- …………………………………..

(без) хмарний- ……………………………..

(без) дощу- …………………………………

(без) мене-…………………………………..

Перевірка, оцінювання.

10.Творча робота. 


Ми повторили усно і закріпили письмово ваші знання про займенник. А тепер настав час перевірити як ви можете творчо працювати з текстом.

Конкурс на кращого редактора.

Ваше завдання замінити займенники  3 особи однини на 1 особу однини.
 

ІV. Підсумок уроку.

Знаю …

Вмію…

Ціную…

 

–Щоб підбити підсумок вивченої теми, пропоную вам тест- робочі картки.
  1) Займенник є:
     а) назвою предмета;
     б) назвою ознаки предмета;
     в) вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає  їх.

 2) В якому рядку записані тільки  займенники 1-ої особи?
     а) я, ви, вона, мене;
     б) я, мене, нас, ми,;
     в) він, нами, мені, я.
  3) У реченні займенники можуть бути:
     а) підметом або присудком;
     б) підметом або другорядним членом речення;
     в) присудком або другорядним членом речення.
  4) Скільки займенників вжито в реченні:

        Хай робота тебе боїться, а не ти її.
    а) 2; б) 4; в) 3. 

Диктант – мовчанка

  • Я буду показувати вам картки, а ви записуйте займенники.

  • ІІ особа однини
  • ІІІ особа однина ж.р.
  • І особа мн.
  • Прийшов до ( він)
  • Згадувати (я )
  • Спілкувати з ( ми)

V. Домашнє завдання з інструктажем.

С. 128 правила, вправа 250


Робоча картка   

1.Вставити займенники, які вказують на особу, яка говорить про себе.

Тато купив………… книгу.

Старший брат пишається…………. .

Сьогодні ………… похвалили.

2.Вставити займенники, які вказують на 2-х і більше осіб.

У ………. дружний клас.

З ………..весело працювати.

……. подобаються рухливі ігри.

3. Поміркуємо!

 

(Під) писав, (під) вікном, (під) нами.

 

4.Сам. робота

(За) мною-………………………………….

(за) летів- …………………………………..

(без) хмарний- ……………………………..

(без) дощу- …………………………………

(без) мене-…………………………………..

 

5.Тести

  1) Займенник є:
     а) назвою предмета;
     б) назвою ознаки предмета;
     в) вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає  їх.

  2) В якому рядку записані тільки  займенники 1-ої особи?
     а) я, ви, вона, мене;
     б) я, мене, нас, ми,;
     в) він, нами, мені, я.
  3) У реченні займенники можуть бути:
     а) підметом або присудком;
     б) підметом або другорядним членом речення;
     в) присудком або другорядним членом речення.
  4) Скільки займенників вжито в реченні:

Хай робота тебе боїться, а не ти її.
    а) 2; б) 4; в) 3.

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
3562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку