Конспект уроку з української мови на тему " Займенники 1 особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками". Матеріал уроку може бути використаний вчителями 4 класу. Містить завдання для закріплення відмінкових форм займенників 1-ої особи.
Українська мова 4 клас
Тема: Займенники 1-ї особи однини і множини. Роздільне написання займенників з прийменниками.
Мета:
Обладнання. Текст на дошці, презентація,робочі картки.
Хід уроку
Налаштуймось на урок.
Починаймо працювати.
-Поміркуйте і скажіть , яким ви бачите урок?
Очікування від уроку:
-А якими ви уявляєте себе на уроці?
Гра «Я- вам, ви- мені»
Я прошу Вас у моєму твердженні замінити почутий займенник на займенник 1 особи множини.
Ви - найкращі
Ви - активні
Ви - розумні
Ви – винахідливі
Я люблю Вас!
Я бажаю вам успіху на уроці. У вас все вийде.
Девіз уроку: «Якщо не висловлено різні думки, немає з чого вибирати краще»
Тож, не соромтеся висловлюватися і озвучувати свої міркування.
IIІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Загадка.
А зараз скажіть, будь ласка, про що йде мова?
Є добрий друг в іменника,
В числівника, прикметника.
-Чому ця частина мови називається саме займенником? (займенники з успіхом заміняють іменники, прикметники, числівники. Це, ніби « запасні гравці на футбольному полі чи « дублери « в театрі)
- Для чого нам треба вивчати і знати цю частину мови?
(Якщо людина правильно використовує займенники, уникає повторів, то це свідчить про культуру мовлення людини: правильність, точність, чистоту).
2. Технологія «Незакінчене речення»
Закінчіть речення.
Тема уроку: Займенники першої особи однини та множини.
Написання займенників з прийменниками
3.Завдання уроку.
Протягом уроку ми будемо знати:
Знати:
Вміти :
4. Працюємо за планом:
ІV. Робота над темою уроку.
1.Хвилинка каліграфії. Повторимо.
Прекрасно, коли у людини розвинена культура мовлення. Але не слід забувати й про культуру письма. Повторення розпочнемо з хвилинки каліграфії.
МММ Ммм ммм люб имо рід ідн олу шко
Ми, школу, любимо, рідну.
-Утворіть і запишіть речення.
1варіант- розібрати речення;
2 варіант – розібрати слово ми як частину мови
2. Словниковий диктант.
Письмо повинно бути не тільки красивим, але й правильним. А для цього нам треба постійно працювати над орфографією.
- Сьогодні я вам пропоную словниковий диктант зі словами, які ми вживаємо у своєму мовленні, тому повинні знати, як вони пишуться.
Гра «Вірю – не вірю»
До побаченя, взимку, температура, п’ятидесяти, тона, фонтан, шіснадцять.
Фізхвилинка для очей
3. Здобудемо нові знання. Узагальнимо. Робота в парах.
На партах лежать картки. Виконуємо 1 завдання. Вставити займенники, які вказують на особу, яка говорить про себе.
Тато купив………… книгу.
Старший брат пишається…………. .
Сьогодні ………… похвалили.
Мені, мною, мене- що можете сказати про ці займенники?
Висновок: Це не різні займенники, а відмінкові форми особового займенника я.
У 2 завданні вставити займенники, які вказують на 2-х і більше осіб.
У ………. дружний клас.
З ………..весело працювати.
……. подобаються рухливі ігри.
Висновок: нас, з нами, нам- відмінкові форми особового займенника ми.
4. Ознайомлення з таблицями у підручнику с.125-127
5. Закріпимо. Ланцюжком провідміняти займенники я, ми.
6. Вправа 249 – з коментуванням.
|
|
а) Читання тексту, паспорт тексту.
Поясніть роль займенників у тексті?
7.Фізкультхвилинка.
в) Відшукування в тексті займенників 3-ї особи однини і множини, визначення їх числа і відмінка.
8.Вивчення правила про правопис займенників з прийменниками
А) Поміркуємо!
(Під) писав, (під) вікном, (під) нами.
Б) Правило с.128
9. Сам. робота – робочі картки.
(За) мною-………………………………….
(за) летів- …………………………………..
(без) хмарний- ……………………………..
(без) дощу- …………………………………
(без) мене-…………………………………..
Перевірка, оцінювання.
10.Творча робота.
Ми повторили усно і закріпили письмово ваші знання про займенник. А тепер настав час перевірити як ви можете творчо працювати з текстом.
Конкурс на кращого редактора.
Ваше завдання замінити займенники 3 особи однини на 1 особу однини.
ІV. Підсумок уроку.
Знаю …
Вмію…
Ціную…
–Щоб підбити підсумок вивченої теми, пропоную вам тест- робочі картки.
1) Займенник є:
а) назвою предмета;
б) назвою ознаки предмета;
в) вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає їх.
2) В якому рядку записані тільки займенники 1-ої особи?
а) я, ви, вона, мене;
б) я, мене, нас, ми,;
в) він, нами, мені, я.
3) У реченні займенники можуть бути:
а) підметом або присудком;
б) підметом або другорядним членом речення;
в) присудком або другорядним членом речення.
4) Скільки займенників вжито в реченні:
Хай робота тебе боїться, а не ти її.
а) 2; б) 4; в) 3.
Диктант – мовчанка
V. Домашнє завдання з інструктажем.
С. 128 правила, вправа 250
Робоча картка
1.Вставити займенники, які вказують на особу, яка говорить про себе.
Тато купив………… книгу.
Старший брат пишається…………. .
Сьогодні ………… похвалили.
2.Вставити займенники, які вказують на 2-х і більше осіб.
У ………. дружний клас.
З ………..весело працювати.
……. подобаються рухливі ігри.
3. Поміркуємо!
(Під) писав, (під) вікном, (під) нами.
4.Сам. робота
(За) мною-………………………………….
(за) летів- …………………………………..
(без) хмарний- ……………………………..
(без) дощу- …………………………………
(без) мене-…………………………………..
5.Тести
1) Займенник є:
а) назвою предмета;
б) назвою ознаки предмета;
в) вказує на предмети, їх ознаки, кількість, але не називає їх.
2) В якому рядку записані тільки займенники 1-ої особи?
а) я, ви, вона, мене;
б) я, мене, нас, ми,;
в) він, нами, мені, я.
3) У реченні займенники можуть бути:
а) підметом або присудком;
б) підметом або другорядним членом речення;
в) присудком або другорядним членом речення.
4) Скільки займенників вжито в реченні:
Хай робота тебе боїться, а не ти її.
а) 2; б) 4; в) 3.