18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Орієнтовний зразок підсумкової контрольної роботи (ДПА) з української мови (мова і читання) (4 клас)

Про матеріал

Пропоную орієнтовний зразок підсумкової контрольної роботи (ДПА)

з української мови (мова і читання) (4 клас). Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української мови.

Перегляд файлу

 

Орієнтовний зразок підсумкової контрольної роботи (ДПА)

 з української мови (мова і читання) (4 клас)

 

1. Прочитай текст мовчки

ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ

 

    Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні. Посадиш  біля хати дерево й прочитаєш цю книгу про Далекі Сині Гори.
   Мама показала, де викопати ямку під дерево. Поклала  на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу. Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому. Біля  хати виросло дерево, яке він посадив. А Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.

  Прокинувся Петрик ой , лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до ро-боти взятися, та подумав: «Ще встигну...» Сів під грушею. Думає:  «Ось посиджу ще трохи та й почну». Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся. Потім  знову під грушею сидів.
  Прийшла мати з роботи й каже:
   — Показуй, що зробив, сину.
  А Петрикові нічого показати. Соромно йому  матері у вічі дивитися.
    — Ходімо покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
  Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
   — Вчора тут була ст(е,и)рня, а с(йо,ьо)годні рі(лл)я. Тут прац(ю,у)вав тракто-рист. А ти байдики бив.
Підв(и,е)ла  до к(о,а)лгоспного  двору, п(о,а)казує багато-багато ящ(и, е)ків з помі-дорами й каже:
   — Ці помідори (в)ранці були на полі, а зараз у ящ(и,і)ках. Завтра їх пов(е,и)зуть у місто. Це  р(о,а)била я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
   — Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стінки, вимурованої з цегли.
  — Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри пра-цювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла з сином. На полицях паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
  — Це пекарня, сказала   мама. Ці  хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив. От що таке прогаяний день.

 

В. Сухомлинський.

 

 

2.1. Визнач жанр прочитаного твору.

А      Легенда;

Б       оповідання;

В       казка.

 

2.2. Що означає вислів «Байдики бити»?

А      Вибивати м’яча;

Б       марно гаяти час;

В       ходити пішки.

 

2.3. Чому Петрик не виконав доручених справ ?

А    Тому що Петрик любив рибалити;

Б     тому що хлопчик не мав почуття відповідальності;

В     тому що Петрик любив читати книги.

 

3. Спиши виділений текст, розкриваючи дужки.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

3.1. Випиши із списаного тексту слова з ненаголошеними [е], [и] в корені. Підкресли букви, які позначають ці звуки.

_________________________________________________________________________

 

3.2. Випиши друге речення із списаного тексту. Установи звязок між словами.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.3. Від поданого дієслова утвори іменник і прикметник.

Працював - ______________________________________________________________

 

4. Напиши звязне висловлювання за змістом прочитаного тексту, яку пораду ти дав би хлопчику (3 – 4 речення).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Опаіц Маріана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
2616
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку