Урок з української мови для 4 класу на тему:«Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Визначення роду і числа прикметників за іменниками»
Підготувала:
КЗ «Добровеличківське НВО»
вчитель початкових класів
Щербова Наталія Миколаївна
Урок з української мови для 4 класу на тему:«Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Визначення роду і числа прикметників за іменниками»
Підготувала:
КЗ «Добровеличківське НВО»
вчитель початкових класів
Щербова Наталія Миколаївна
Тема: Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. Визначення роду і числа прикметників за іменниками.
Мета: Розширити знання учнів про граматичний і смисловий зв’язок прикметників з іменниками; вчити розпізнавати рід і число прикметників; розвивати вміння будувати зв’язні розповіді; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: індивідуальні картки, проектор, комп’ютер.
Хід уроку:
І. Організація класу
Поверніться, діти, до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Пролунав і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти ви сідайте.
Працювати починайте.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, подивіться один на одного і посміхніться. А зараз візьміться за руки і потиском долонь передайте тепло своїх сердець один одному. Лише від одного доброго слова, від однієї посмішки стає краще на душі! Недарма люди говорять: «Від доброго слова і лід розмерзає» (слайд 1).
Те тепло, яке ви подарували один одному зігріє сердечко і герою нашого уроку, якому дуже потрібна ваша допомога.
- А про те, хто він такий ви дізнаєтесь з уривку казки. (перегляд відео).
- Кому потрібна наша допомога ?
- Як називається казка ?
- Хто є автором цієї казки ? (Андерсен «Снігова королева»)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Розшукуючи Кая, Герда потрапляє в будинок до доброї чарівниці. Бабуся хоче залишити у себе дівчинку. Але якщо ви дасте відповіді на запитання, вона відпустить її. («Мозковий штурм»)
- Яку частину мови вивчаємо ?
- Що означає прикметник ?
- На які питання відповідає ?
- З якою частиною мови зв’язаний ?
- За якими числами змінюється прикметник ?
- Які слова називаються антонімами ?
- Герда залишає гостинний дім із прекрасним садом, щоб продовжити пошуки Кая. Її не зупиняє навіть те, що одягнена вона по-літньому, а надворі вже дуже холодно. Герда зустрічає доброго ворона, який допоможе потрапити до палацу де живуть принц і принцеса. Принцеса подарує їй теплу шубу, шапочку, якщо ви виконаєте завдання:
Дібрати антоніми:
дорогий –
веселий –
високий –
порожній –
В лісі на карету напали розбійники, Герду рятує маленька розбійниця, дочка отаманки. Вона відпустить дівчинку, якщо ви виконаєте завдання
Закінчити порівняння:
впертий як…
мудрий як…
хитра як…
солодке як…(Слайд 12)
- Підкреслити іменники однією рискою, прикметники хвилястою, визначити рід іменників.
IV. Вивчення нового матеріалу.
- Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про прикметник, розкриєте глибше його значення та роль у мовленні, навчитеся змінювати прикметники за родами та числами. Пригоди продовжуються.
Завдання: виділити закінчення в прикметниках у попередньому завданні, спробуйте самостійно вивести правило про змінювання прикметників за родами.
- Робота з підручником, вправа 214 (слайд 13).
- Визначити рід і число прикметників.
- Який висновок можна зробити ?
V. Рефлексія
Герда втомлена, виснажена, потрапляє у царство Снігової королеви, тут вона бачить Кая, але холодного і байдужого, із застиглим серцем. Він сидить, перебирає крижинки, намагаючись скласти слово «вічність». Снігова королева лютує і дає дівчинці ось такі завдання. Допоможіть їй їх виконати:
- Робота в парах, вправа 215 (слайд 15)
(Виписати словосполучення іменник з прикметником, визначити рід і число прикметників)
- Гра «Перетвори іменник в прикметник»
Тиша –
сум –
хоробрість –
(Змінити прикметники за родами)
- Молодці діти, ви допомогли Герді врятувати Кая.
VI. Підсумок уроку.
- Домашнє завдання: впр. 217, вивчити правило на ст. 108.
Джерела: інтернет-ресурси