Урок з української мови:
«Поняття про іменник як частину мови»
Тема уроку: Навчаюся визначати і добирати іменники.
Мета уроку: розвивати вміння визначати і самостійно добирати іменники.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: картки, таблиця, проектор, ноутбук.
Хід уроку
І. Ознайомлення учнів із темою і метою уроку.
На початку уроку вчитель повідомляє учням тему і мету уроку, звертаючи увагу на зміст рубрик Знати і Уміти, поданих на дошці.
Знати: поняття іменник і його основні ознаки як частини мови (називає предмети; відповідає на питання хто? що?).
Уміти: визначати і самостійно добирати іменники; пояснювати власну думку.
Каліграфічна хвилинка. Каліграфічний запис прислів’я Сила та розум —краса людини.
II. Актуалізація опорних знань.
Учитель пропонує пригадати молодшим школярам, що вони знають про іменники. Потім проводить бесіду і ставить запитання: Що називає іменник? На які питання відповідає? Учні наводять приклади іменників; пояснюють, чому дібрані слова є іменниками.
III. Засвоєння нових знань.
Учитель звертає увагу учнів на нове поняття частина мови і пояснює, що іменник — найуживаніша частина мови, яка називає предмети і відповідає на питання хто? або що?. На наступному етапі педагог пропонує дітям узяти участь
Потім третьокласники, працюючи в парах, пояснюють одне одному зміст вивченого правила. Учитель спрямовує учнів на коментування правила. Під час пояснення правила діти наводять самостійно дібрані приклади іменників.
ІV. Закріплення одержаних знань. Опрацювання матеріалу на сторінці 102.
Ознайомлення зі змістом рубрики «А ти знаєш?». Учитель пропонує дітям ознайомитися з цікавою рубрикою і більше дізнатися про іменник як найчастіше вживану частину мови.
V. Виконання вправ на сторінці 103.
На наступному етапі уроку молодші школярі визначають, до якої із груп належать слова тепло — холод (синоніми чи антоніми?), обґрунтовують свою думку і наводять власні приклади синонімів і антонімів.