Урок з української мови "Повторення та закріплення вивченого про відмінювання імеників"

Про матеріал
Мета : - перевірити знання, вміння,навички учнів знаходити іменники серед інших слів, відмінювати іменники, розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число іменника; - вчити визначати відмінки іменників у реченнях, змінювати слова за іменниками, правильно використовувати їх у тексті; - розвивати мовлення учнів, увагу, вміння аналізувати, творче мислення; - - виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.
Перегляд файлу

             

  Тема : Закріплення і узагальнення знань про  відмінювання іменника.

 Мета : перевірити знання, вміння,навички  учнів знаходити іменники серед інших слів, відмінювати іменники, розрізняти власні і загальні іменники,   визначати рід, число іменника; вчити визначати відмінки іменників у реченнях, змінювати слова за іменниками, правильно використовувати їх у тексті; розвивати мовлення учнів, увагу, вміння аналізувати, творче мислення; активізувати словниковий  запас учнів;                                        розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;

виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.

Тип уроку : урок  закріплення знань,умінь та навичок.

 Обладнання : презентація, картки з завданням.

                                               ХІД  УРОКУ

І. Організація класу до роботи.

Встаньте, діти, ви рівненько,

 

  Посміхніться всі гарненько.

 

  Посміхніться ви до мене,

 

  Поверніться до гостей

  Привітайтесь : «Добрий день!»

 

Бачу – всі підготувались,

На перерві постарались.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлопятка.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Учні просто - молодці.

-Для того, щоб виконати всі завданнями  цього уроку, будемо працювати, слухати, мислити, писати охайно.

     Отже, девіз уроку :

    Не просто слухати, а ...(чути),

   Не просто дивитись, а … (бачити),

   Не просто відповідати, а … (міркувати),

  Дружно і плідно …(працювати). 

Тож розпочинаємо нашу роботу. Щоб дізнатися тему  сьогоднішнього уроку, давайте розгадаємо кросворд.   

  1. Кросворд

 

                                                  Б    І   Л  К  А 

                                              Т  У   М  А   Н

                                          В  І   Т   Е   Р

                                   С Н І  Ж  И  Н  К  А

                                          О  С  І   Н   Ь

                                                    З  И  М  А

                              Б  У  Р  У  Л  Ь  К  А 

  1. Ой, яка ж вона гарненька , пишнохвоста і раденька, не звірятко -– просто диво, невгамовне, пустотливе. Вгору – вниз, на гілку з гілки.

Хто це буде , діти ?  ( білка )

  1. Сиві воли усе поле залягли . ( туман )
  2. Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. ( вітер )
  3. Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, стала  краплею води (сніжинка)
  4. Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає . ( осінь )
  5. Хто наткав волокна аж до лісу від вікна ? І сміється, задається

«От така ширина !» ( зима )

       7.  Що росте догори коренем ? ( бурулька )

     Яке утворилося слово ? (Іменник).

ІІ.Оголошення теми, завдань уроку. (слайд 5).

Тема нашого уроку: „Узагальнення знань про відмінювання іменників”.

1.Вправа « Надія»

- Яким же ви уявляєте цей урок ? Що ви очікуєте від нього?

  • Продовжте речення  « Я очікую…»

Наприкінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші очікування.

Ми маємо:закріпити свої знання і вміння з теми «Відмінювання іменників».

-Сьогодні ми будемо працювати в парі .Повторення правил роботи в парі.

2.Стратегія «Кубування»

  • Що таке відмінювання?
  • Які відмінки є в українській мові?
  • Скільки їх, і що вони означають?
  • Для чого нам потрібно вивчати цю тему?

3.Робота в парах(завдання на кожній парті)

1.Що зайве? Чому?

Голова, дорога, гвинтик, мавпочка, книга.

Матуся, море, подружка, котик, їжак.

-Розподіли на дві групи. Чому так розподілили?

Дніпро, орел, осінь, Херсон, школа, Гола Пристань, листя. ( власні – загальні)

Друзі, масло, учні, пташки, дощ, золото. ( однина – множина)

2.З’єднай пари синонімів

Зав’юга  цвірінчання

Будинок  шлях

Дорога  заметіль

Щебет  хата

3.З’єднай пари антонімів.

День   літо

Сльози  війна

Зима   сміх

Мир   ніч

4.Метод емпатії.

  • Увага! Перетворюю вас на відмінки. Хто хоче бути відмінком?

( Діти від імені відмінків розказують про себе)

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

1. Мотивація навчання учнів.

- Сьогодні до нас завітали в гості Дівчинка Мова та хлопчик Суржик. Ми сьогодні маємо показати свої знання при виконанні різних вправ від наших гостей.

2. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

- Розгорніть свої зошити, запишіть дату і вид роботи. Подивіться на таблицю «Пиши красиво та правильно» ,як красиво написані букви,як вони поєднуються ,як розміщуються одна від одної. Зверніть увагу на завдання для каліграфічного письма

3. Словниковий диктант

Узлісся, узимку, площа, миші, подвииги, кущ, навчання,вухо, влітку,чернетка,фанера.

4.Метод «Пошук скарбів». Гра «Знайди свій відмінок» (робота в парі)

Робота в парах.  Перед вами  слова-іменники. До від повідних слів знайдіть відмінок і з’єднайте рискою. Що потрібно зробити для того, щоб визначити відмінок? ( Поставити до слова запитання)(робота в парі)

Ручкою  Н.

Зошита  Р.

Мамі   Д.

Казку   З.

Катрусе  О.

Усмішка  М.

На столі  Кл.

5.Метод « Асоціативний кущ» (робота в парах)

-Діти,яка зараз пора року? Які асоціації вона в вас викликає?

листя      листопад       дощ холод туман    золото

ОСІНЬ         

6.Проблемна ситуація. Робота в парах.Гра «Юний чарівник»

-Передаю свою чарівну паличку  юному чарівникові ( чарівниці).

Перетворіть іменник. Провідмінюйте його. ( Даю зразок. На дошці – малюнки. На слайдах – слова.)  Слово «осінь».

  1. Аналіз ситуації.

-Якою була хитрість Їжачка?

-Розкажіть , що сталося?

-Визначте відмінки у назвах героїв вірша.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. Використання  практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

1.Гра « Займи позицію »  впр.90 (усно)

- Діти , для виконання наступного завдання треба повторити правило. Відкрийте сторінку 20 підручника знайдіть це правило.

(одна дитина читає речення виправляє його , а інші якщо згодні піднімають руку догори, якщо ні то не піднімають)

2.Метод помилок. Впр.91 (усно)

  • Прочитайте  речення.  Чи все тут правильно? Якщо ні – то виправте помилки?

3.Словесне малювання.

-Що таке подвиги? Чи знаєте ви людей, які робили неймовірні подвиги?

-Прочитаємо текст з вправи 92. Що не так з цим текстом? Визначте головну думку тексту.

-Спишіть виправивши помилки.( перевірка після самостійної роботи)

   V. Підсумок уроку

1. БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ.   

   Рефлексія уроку

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

- Які ваші враження від уроку ?

- Чи став нам у нагоді наш девіз? Коли?

- Що, на вашу думку, вдалося вам найкраще? Чому?

- Діти, мої очікування щодо вашої роботи справдились: ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на мої запитання. 

-Ви молодці. Наші гості враженні від ваших знань.

              (Оцінювання роботи учнів)

VІ. Домашнє завдання

Щиро дякую вам, друзі!

 Кожне слово для людини має значення,

На прощання скажем всім: Допобачення!

 

 

 

 

                                            

 

                                            

 

 

1

 

doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку