Урок з української мови "Рід іменників"

Про матеріал

Розробка уроку "Рід іменників" з української мови 4 клас з використанням сучасних інформаційних технологій, а саме : інтерактивні вправи LearningApps, хмари слів Word Art, онлайн - ребуси.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Запорізької ОДА

Відділ освіти, науки, молоді та спорту

Веселівської РДА

 

 

 

 

 

Урок з української мови

на тему:

 

«Рід іменників»

(4 клас)

 

 

 

Виконала

 вчитель початкових класів

 КЗ «Матвіївська ЗОШ

                                                                                                                                   І-ІІІ  ступенів»

 Нестеренко Марина                                                                                                                                                                                                 Вячеславівна

 

с. Матвіївка-2018


Тема. Рід  іменників.

Мета:

- перевірити знання учнів про іменник, як частину мови, повторити з  учнями рід іменників, розвивати вміння правильно ставити рід у  словах, повторити значення вживання іменників, збагачувати активний словник  школярів, продовжувати роботу  в парах;

-   розвивати увагу, пам’ять, усне мовлення дітей, творче мислення;

-  виховувати культуру поведінки,  почуття відповідальності в групі, бажання працювати та отримувати від цього насолоду.

Обладнання: компютери, індивідуальні картки , підручник.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок мови починаймо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1.Ребус.

 Діти, розшифруйте ребус!

 

  • Сьогодні ми будемо в гостях у Іменника. На уроці пригадаємо все, що знаємо про іменник, будемо правильно визначати рід в словах.
  • ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. «Мозковий штурм»  
    • Що таке іменник?
    • Якого роду бувають іменники?
    • Що таке антоніми?
    • В якому значенні можуть уживатися іменники?
  2. Вправа «Мікрофон».  
  • Які ви знаєте прислів’я та приказки з антонімами?

Виконайте вправу 115 с.57

Літо дбає, а ……прибирає.

Мир будує, а …. руйнує.

Праця людину годує, а …..   марнує.

  1. Перевірка домашнього завдання (впр. 113 с.55)

(Списати, обираючи з іменників у дужках найдоцільніший за змістом.)

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Хвилинка  каліграфії.

Я вам пропоную записати хвилинку каліграфії з ще одним прислівям.

Рідну мову, рідний край в серці, ... , зберігай!

Доповни речення іменником – звертанням.

Підкресліть головні члени у реченні у  реченні.             

  1. Робота в парах.

Інтерактивна вправа «Хмара слів» -- «Знайди іменники».

Word Art (4)

Виписати іменники. Зі словом вчитель скласти речення.

  1. Вправа «Поміркуй»

Прочитавши назву розділу, Незнайко зрадів, бо вважав, що він уже все знає про рід іменників і вміє його визначити. Він вирішив поділитися своєю радістю з професором Лінгвістом.

— Шановний пане професоре, — ввічливо звернувся він до Лінгвіста. — Рід іменників — це так просто. Ось дивіться: дівчина,

дівча, дівчатко. Ці слова називають особи жіночої статі. Отже, вони жіночого роду. А хлопець, хлопченя називають осіб чоловічої статі. Значить, вони чоловічого роду.

— Не поспішай, хлопчику. Ти щось переплутав і помилився. Спробуй до кожного названого тобою іменника підставити слова він, вона, воно. Підставив? І що в тебе вийшло? Незнайко підставив і зрозумів свою помилку.

4.Робота з підручником. Гра «Кращий перекладач»(с.58 вправа 119)

- «Чи всі іменники в російській та українській мовах однакового роду?

Перекласти й записати словосполучення українською мовою.

Куст шиповника, пушистый медвежонок, широкая степь, прозрачный тюль, новый шампунь, стройный тополь, новая посуда.

Кущ шипшини, пухнасте ведмежа, широкий степ, прозора тюль, нова шампунь, струнка тополя, новий посуд.

  • Робота зі словником.

Адреса. Визнач рід і наголос.Запишіть у словничок.

5.Фізкультхвилинка.

Час іменник нам вивчати (кругові оберти кистями)

Всі предмети називати.

Що? Тополя і калина (нахили тулуба в сторони)

Що? Кораблик і машина(нахили тулуба вперед)

Що? Є шишка і дубочок

Є будинок і садочок. (руки піднімати вгору-до поясу)

Хто? Бабуся, мама й тато,(повороти тулуба)

Наша вчителька завзята.(показати на вчительку)

Хто? Кравець, касир, водій.(ножиці руками)

Зупинися, друже, стій.(зупинитися на місці)

V. Узагальнення опорних знань                             

1. Індивідуальна робота за компютером.

Інтерактивна вправа «Визнач рід іменників»(лернінг) https://learningapps.org/display?v=p8o3zghmk17

  • До яких родів може належати іменник?
  •  Як визначити рід іменника?
  • Розподілити іменники на три колонки: чоловічий, середній та жіночий рід.
  1. Хвилинка релаксу. Вправа120, с.58(підручник)

 ЖАРТ

— Якого роду слово «теля»? — запитала вчителька в учня.

— Якщо це бичок, то чоловічого. А як теличка — то жіночого, — відповів той.

VІ. Підсумок уроку. 

  • Побували ми в гостях у Іменника. Що на уроці вам запам’яталося?

«Відкритий мікрофон»

  • На цьому уроці я…
  • Найбільше мені запамяталося  з уроку…
  • Тепер я знаю, що…
  • Новим для мене стало те, …
  • Ще б я хотів…

                    На уроці про іменник говорили,

Рід іменника всі разом повторили,

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання – життя.

Так старайтесь вправно все вивчати!

Пам’ятайте: учня скарб – знання!

VII. Домашнє завдання. 

Творче завдання: написати казку  про іменник.

                         Слова – побажання

                                    Одне лиш вам, діти, я мушу сказати,

                                Зробили багато, знання будемо мати.

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
2159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку