Мета:
навчальна: формувати ключові компетентності (загальнокультурну, комунікативну, громадянську, спілкування державною мовою, інформаційно-комунікаційну, вміння вчитися упродовж життя, природничої компетентностей, міжпредметних зв'язків); навчати учнів складати зв'язну розповідь за поданим початком, основною частиною та сюжетними малюнками; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів;
розвивальна: розвивати асоціативне й логічне мислення, творчу уяву, удосконалювати вміння чітко і логічно висловлювати власну думку;
корекційна: корегувати зв’язне мовлення, порушені мовленнєві навички та вміння з урахуванням можливостей кожної дитини, навички письма, дрібну моторику, тренувати увагу, пам’ять, образне мислення;
виховна: виховувати пізнавальний інтерес, любов до живої природи, позитивні якості характеру: працелюбність, доброту, милосердя, бажання допомогати іншим.
Обладнання: ілюстрації.
Хід уроку:
І Мотиваційний етап
1. Організація початку уроку. Привітання. Налаштування на роботу.
2. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань
ІІ Цілепокладання
1.Актуалізація опорних знань.
Гра-розминка “Назви одним словом”
3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів
Відгадування загадки
Горішок до горішка,
Грибочок до грибка —
І маленька прудконіжка
На дерево втіка.
Ласунка відпочине,
— І знов до низу — скік!
Та й тягне в комірчину
Такенький боровик.
Руденькому звіряті
Морози не страшні...
Ну як же його звати?
Згадали ви чи ні? (Білка)
4. Перегляд відео про білку
https://www.youtube.com/watch?v=oYTlxysdxlQ
- Опиши білку з допомогою 3-5 прикметників. Запиши в зошит.
ІІІ Цілереалізація
4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Це цікаво!
Усім відомо, що білка — звір лісовий, але ліси бувають різні, а білка в цьому відношенні дуже розбірлива. Як правило, вона визнає тільки високостовбурні, сухі і тінисті. їй не подобається ані вогкість, ані занадто великі відкриті сонцю простори. Хоча, це взагалі не обов'язково мають бути ліси: великі фруктові і горіхові сади та міські парки цілком улаштовують білку.
Широко поширена думка, що білка харчується горіхами. Далеко не тільки горіхами і, тим більше, не лише лісовими горіхами. Все, що є в лісі їстівного, входить до її меню: всіляке насіння, зерна, бруньки, гілки, ягоди, молоді пагони, гриби, ну, і звісно, вміст шишок хвойних дерев. Протягом дня білка може обробити до 15 ялинових шишок і понад 100 соснових. Вона, схопивши зубами лусочку, піднімає її вгору так, що та відлітає і насіннячко показується назовні. На таку обробку однієї соснової шишки цей звір витрачає близько З хвилин. Денний раціон білки складається із 100—150 шишок! Цієї кількості продукту достатньо, щоб угамувати голод і відкласти запаси жиру. Але це тільки вегетаріанська кухня білки. Не всі знають, що вона охоче поїдає також комах, але найбільше полюбляє пташині яйця і пташенят.
4.1 Робота за підручником (с. 105)
— Прочитайте початок казки (с. 105)
— Розгляньте малюнки, на яких зображено життя двох білок. Розкажіть.
— Що робила перша білочка? Що вона складала в кошики?
— Що робила з грибами?
— Чи готувалася до зими друга білочка?
— Прочитайте продовження казки (с. 106).
— Складіть речення, у яких розповідається про життя дбайливої білки. Використовуйте слова з тексту.
Дбайлива білочка ціле літо й осінь працювала. Вона збирала горішки, жолуді. Відшукувала і сушила гриби. Ці припаси складала в дуплі дерева. Не страшна люта зима дбайливій білочці.
4.2 Фізкультхвилинка
4.3 Продовження роботи з підручником
— Складіть речення, у яких розповідається про життя недбайливої білки. Використовуйте слова з тексту.
Недбайлива білка цілими днями стрибала з галузки на галузку. Вона із задоволенням бавилася з горобцями. Спускалася на галявину нарвати квітів. Вона зовсім не приготувалася до зими.
(… Настала люта зима. Все засипало білим пухнастим снігом. Дбайлива білочка дістає з комірчини свої припаси. А у ледачої білочки віє вітер по хаті. Пригадала вона свою працьовиту сусідку. Вирішила піти до неї попросити допомоги.
Працьовита білочка добре зустріла сусідку. Вона пригостила її смачними горішками, сушеними грибочками. Зрозуміла ледача білочка, що без праці немає добра.... )
4.4 Запис кінцівки в зошити
5. Усний переказ
(Індивідуальна робота)
ІV Рефлексивно – оцінювальний етап
1. Підведення підсумків:
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці про білку?
Сідай, будь ласка. (Працьовитій)
Чим хата багата, тим і рада. (Працьовитій)
Їж на здоров'ячко. (Працьовитій)
Я не заслужила на таку доброту. (Ледачій)
2. Самооцінювання.
- Оцініть свою роботу на уроці. Аргументуйте.
3. Оцінювання учнів вчителем.
4. Домашнє завдання. Записати опис білки.