Урок у 2-му класі на тему:"Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень."

Про матеріал
Розробка уроку української мови для другого класу на тему: "Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень."
Перегляд файлу

Тема: Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

дати дітям уявлення про розповідне речення, вчити інтонувати розповідні речення з крапкою і знаком оклику на кінці, збагачувати словниковий запас;

  • формування ключових компетентностей:

розвиток творчих здібностей, самостійності, уяви, спостережливості;

  • формування загальнокультурних компетентностей:

виховання любові та бережного ставлення до рідного краю.

Обладнання: таблиці, картки із завданнями, ілюстрації, ТЗН.

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

 

  • Стали рівно, зупинились

І на мене подивились.

Дзвоник пролунав знову,

Зараз українська мова.

 

  • На уроці української  мови

Ми потрапляємо до лісової школи.

  • Хто у ній навчається?

Хто з вас здогадається?

1)  Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав ах до весни. (Ведмідь)

 

2) Довгі вуха, куций хвіст,

Невеликий сам на зріст.

На городі побував,

Нам капусту попсував.

Довгі ноги – скік та скік…

Ми погнались – він утік. (Заєць)

 

 

 

3) Ой, яка х вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька.

Не звірятко – просто диво,

Невгамовне, пустотливе.

Вгору – вниз, на гілку з гілки…

Хто ж це буде, діти? (Білка)

 

4) В нього стільки голочок,

Як на небі зірочок.

Але бідний, не мав нитки,

І не зміг пошити свитки,

Рукавичок, чобіток, сів та й плаче… (Їжачок)

 

  • Звірята продовжують мову вивчати,

А ми їм будемо в цьому допомагати.

 

  • Діти, що це за дивний звук лунає?

Це прийшло до нас дивне СМС повідомлення.

Давайте прочитаємо його:

666. 111. 999. 7. 55 (Свято)

 

Модель мобільного телефона.

 

1

 

АБВ

2

 

ГД

3

 

ЕЖЗ

4

 

КЛМ

5

 

НО

6

 

ПРС

7

 

ТУФ

8

 

ХЦЧ

9

 

ЬЮЯ

*

0

#


 

  • А у школі лісовій незабаром свято,

І звірята просять нас кульок назбирати.

Допомоги  просять у нас звірята.

Вони бажають мову вивчати.

Працювати можемо? (Так)

Звірятам допоможемо? (Так)

 

ІІ. Оголошення теми  і мети уроку

 

  • На цьому уроці ми дізнаємось про розповідне речення, будемо вчитись інтонувати розповідні речення. І наше завдання полягає в тому, щоб навчитись складати і вимовляти розповідні речення.

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

 

  • Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

А щоб слово написати, загадку треба відгадати.

 

На гілках, що від холоду тремтять,

Дрібненькі білі голочки висять. (Іній)

 

(На екрані телевізора зображення)

 

  • Що таке іній?
  • Запишемо слово, правильно поєднаємо букви в слові, зробимо звуко-буквений аналіз слова.
  • Подивіться до друга, чи добре він постарався?
  • Молодці, перша кулька в нашому святковому кошику вже з’явилась.

 

ІV.  Актуалізація опорних знань

 

-Зараз ми пограємо

Й дещо пригадаємо.

 

Робота з таблицями:

 

1)   РЕЧЕННЯ

      СКЛАДАЄТЬСЯ

      ЗІ СЛІВ

 

2)    СЛОВА

       В РЕЧЕННІ

       ПОВ’ЯЗАНІ

       ЗА ЗМІСТОМ

 

3)   РЕЧЕННЯ

      ВИРАЖАЄ

      ЗАКІНЧЕНУ

                     ДУМКУ

  • Правила ми пригадали,

Кульку в кошик ми поклали. Молодці.

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

1. Письмо з пам’яті

 

- Послухайте вірш (на екрані), прочитайте самостійно, читають кілька учнів для класу.

- Прочитайте перший рядок. Запишіть з пам’яті.(Екран затіняється).

Так запишемо всі рядки.

Перевіримо, чи уважно ми записали.

 

Молодці, додамо ще одну кульку.

 

Сніжок стомився та й зупинився.

Він поглядає на ліс, на поля.

Таке все чисте, таке іскристе!

Така вже гарна рідна земля!

                        Олесь Лупій

 

2. Фізкультхвилинка

- Разом добре нам трудитись

Але треба й відпочити.

      (Під музичний супровід)

3. Робота над віршем

-Скільки речень у вірші?

- Про що йдеться в І реченні?

- Про що розповідається в ІІ реченні!

- Яким словом замінено слово «сніжок» у ІІ реченні?

- Які розділові знаки стоять в кінці кожного речення?

- Молодці, вірно ви відповідали, кульку в кошик ми поклали.

 

4. Робота з правилом

 - Підніміть всі оченята,

Вивчим правило малята!

 

1) У РОЗПОВІДНОМУ РЕЧЕННІ ПРО ЩОСЬ

    РОЗПОВІДАЄТЬСЯ, ПОВІДОМЛЯЄТЬСЯ

 

2) В КІНЦІ РОЗПОВІДНОГО РЕЧЕННЯ

    СТАВИТЬСЯ КРАПКА

 

5. Продовження роботи над віршем

-  Прочитай те ІІІ, ІV речення.

- Про що в них розповідається?

- З яким почуттям ми передамо любов до рідної землі?

- Який розділовий знак стоїть в кінці речень?

- Молодці, додамо ще одну кульку до кошика.

 

6. Робота з правилом

 

ЯКЩО РЕЧЕННЯ ЛУНАЄ

З ОСОБЛИВИМ ПОКЛИКОМ,

ТО ПОСТАВИМО У НЬОМУ

У КІНЦІ ЗНАК ОКЛИКУ!

 

  • Яким словом можна замінити словосполучення «рідна земля»?
  • (Батьківщина, рідний край, Україна)

 

7. Фізкультхвилинка

 

VI. Закріплення вивченого

 

1.Робота в парах

 

  • Звіряток ми навчаємо і речення складаємо.
  • Будем речення складати і про все розповідати.

 

  • Візьміть на парті конвертики і разом з другом розставте слова так, щоб вийшло речення.

 

ДЕРЕВА, ШАТИ. БІЛІ, ОДЯГЛИ.

СКУВАВ, РІЧКУ, МОРОЗ, МІЦНИЙ.

СНІГОВОЮ, ПІД, КОВДРОЮ, ЗВІРІ, СПЛЯТЬ.

 

  • Запишемо отримані речення.
  • Молодці.

 

 

VIІ. Підсумок. Рефлексія

  • Звірятам ми допомагали, а що ж ми запам’ятали?

(Опора на таблиці)

  • Діти, знову СМС повідомлення:

22. 999. 4. 77. 99.

(Дякую)

  • Ви влаштували для звірят справжнє мовне свято, вони дарують ці кульки вам, щоб ви весело відпочили на перерві.

 

VIII. Домашнє завдання

  •    Скласти і записати два речення про тварин.

Картинки по запросу малюнки їжачка для дітейПохожее изображение

Картинки по запросу малюнки ведмедика для дітейКартинки по запросу малюнки білочки для дітей

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
2591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку