Урок з української мови у 3 класі. "Вправи на визначення роду іменників".

Про матеріал
Формувати в учнів уміння визначати рід іменників; Розвивати мовлення школярів, збагачувати словниковий запас; дбати про культуру мовлення у спілкуванні і виховувати працьовитість, бажання вивчати рідну мову, шанувати матір, бажання допомагати батькам.
Перегляд файлу

Тема: Вправи на визначення роду іменників.

Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід іменників;                                                Розвивати мовлення школярів, збагачувати словниковий запас;                                         дбати про культуру мовлення у спілкуванні і виховувати працьовитість, бажання вивчати рідну мову, шанувати матір, бажання допомагати батькам.

Хід уроку

І. Організаційний момент.  (Слайд 1)

ІІ Актуалізація опорних знань .                                                                                                                1. Перевірка домашнього завдання (впр. 269, с. 111)      (Слайд 2)                                                                    - Що цікавого ви дізналися з тексту?                                                                                                     – Який рід мають виділені іменники?                                                                                                   - Які слова допомогли вам визначити рід іменників?                                                            2. Бесіда учителя. Ігровий момент.  (Слайд 3, 4, 5)

-Погляньте на дошку. Що вибачите? Так, це  руки.

Майже всі предмети, що оточують нас у житті, створені людськими руками. Руки робітника керують станками, складають машини. Руки будівельника – зводять будинки, школи, лікарні, мости тощо. Під руками художника оживають пейзажі, музиканта – чудові мелодії. Узявши в руки ручку, письменники, вчені викладають на папері  свої думки, що згодом стануть основою книг.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

-Сьогодні і ми з вами своїми руками та головою будемо здобувати нові знання, повторювати вже нам відомі. Ви будете учитися визначати рід іменників, розвивати своє мовлення, пам'ять, увагу, будемо плідно працювати.

-Запишіть у зошитах дату і назву роботи.

  1. Каліграфічна хвилинка                                                                                                        А зараз пограємо (Слайд 6) в гру «Відгадай слово»

Розгадайте ребус:   П http://ts1.mm.bing.net/th?id=H.4631964561182864&pid=1.7 ʼ http://img.mota.ru/upload/wallpapers/2009/07/15/11/00/3323/animals_365-crop.jpg ʼʼ Я

 

П + рак - к + цап – ап + я = (праця)

1 пальчик нашої працьовитої руки проводить «Хвилинку каліграфінку» (Слайд 7)

Напишемо літеру  Пп та поєднання з нею  пр пл оп   Праця людину годує.

 

  1. Розбір речення.  2 пальчик пропонує нам попрацювати з реченням.

* Визначте підмет і присудок у реченні.                                                                       *Знайдіть іменники. Визначте їх рід.

*Замініть слово праця словом – синонімом (труд, робота); доберіть споріднені слова, виражені іншими частинами мови (працьовитий, працювати).

* У якому слові цього речення звуків більше, ніж букв? Чому?

3.Гра «Найрозумніший»    Мікрофон                                                      

3 пальчик пропонує гру «Найрозумніший»

Що таке іменники?

З якими частинами мови вони пов'язані?

На які питання відповідають іменники, що є назвами істот?

 На які питання відповідають іменники, що є назвами неістот?

Як пишуться власні іменники?

Як пишуться загальні іменники?

Від слів яких частин мови можна утворити спільнокореневі іменники?

Якого роду бувають іменники?

Як визначити рід іменника?

4. Вибірковий словниковий диктант.

4 пальчик пропонує вам вибірковий словниковий диктант  (Слайд 8)

І варіант буде записувати іменники жіночого роду

ІІ варіант – чоловічого роду

(банкір, електрика, комбайнер, бібліотека, директор, криниця, фермер, черемха, агроном, адреса, радіо)

 

Перевірка: Які слова записали учні І варіанту, ІІ варіанту. Яке слово було зайвим? Чому?  (Слайд9)

  • Що означають слова, які записали учні І варіанту? (професії людей)
  • Ким працюють ваші батьки?
  • Запамʼятайте, всі професії почесні і важливі.
  • Що станеться, якщо лікар не зʼявиться на своє робоче місце? (люди будуть хворіти)
  • Комбайнер або тракторист  не вийде в поле? (не буде хліба)
  • Так, діти. Життя – це праця. А без труда немає і плода.

5. Коментоване письмо.

5 пальчик пропонує виконати завдання  з коментуванням.   (Слайд 10)

Запишіть прислів'я                                                                                                                                          *Землю прикрашає сонце , а людину – праця.                                                                                      *Зерно дозріває в землі, а людина – в труді.

Підкресліть іменники. Напишіть їх рід. Які слова допомогли визначити чоловічий рід іменника?(жіночий, середній)

6. Фізкультхвилинка для пальчиків рук   (Слайд 11)

6 пальчик пропонує вам відпочинок фізкультхвилинку для рук

  • Де ваші долоні?

(діти показують руки, складають в кулачки)

  • Тут-тут-тут!

А в долонях пальчики живуть.

(Розкривають кулачки і показують пальчики в русі)

  • Працювали пальчики – не лінувались:

Набирали, друкували і писали

(імітують швидкий рух пальців по клавіатурі)

  • Працювали – зупинились, тому що сильно вже стомились.
  • А щоб гарно нам писати, треба мʼязи розімʼяти

 (колові рухи руками)

  • Раз, два, три, чотири, п’ять

(струшуємо руками)

  • Будем знову працювати.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

1.Робота за вправою 271 (с.113)        (Слайд 12)                                                            

7 пальчик пропонує вам  попрацювати за підручником на с.113  вправа 271.

Прочитайте виразно вірш.

 Хто є героєм вірша?

Що ви можете сказати про його вдачу?

Яке слово підказує вам, що він любить свою маму?

2.Письмо з пам'яті.                                                                                                              Прочитайте вірш кілька разів.                                                                                                Спробуйте повторити його, не підглядаючи у підручник.                                                          Запишіть вірш з пам'яті.

3.Творче завдання. 

8 пальчик пропонує вам виконати творче завдання.  (Слайд 13)

Дітки, заплющіть очі, уявіть свою матусю.Подумайте про неї.  Складіть і запишіть  три речення про свою матусю.

4. Робота в групах. 

9 пальчик пропонує гру в групах (Слайд 14)

Об'єднайтесь в групи. Потрібно виконати 2 завдання. 1-виписати іменники І групі-чоловічого роду, ІІ групі-жіночого роду, ІІІ групі–середнього роду. Друге завдання- це скласти пазли і дізнатися нові прислів'я про працю.(Прислів'я розсипались, треба поєднати частини, провівши лінію або стрілочку)

  • Перевірка. Презентація роботи груп.

У. Підсумок уроку (Слайд 15)

Дайте відповіді на запитання останнього 10 пальчика

  • Якого роду бувають іменники?
  • Які слова допомагають визначити рід іменників?
  • Які закінчення мають іменники чоловічого, жіночого та середнього родів?

Слайд 16

  • Д/З с. 114, вправа 273, списати текст, уставляючи слова з довідки, визначити рід уписаних іменників.

 

(Гра «Хто уважний»

Річка, ставок, озеро, басейн, берег, море, болото, крейда, водоспад, глина, пісок, залізо, срібло, граніт, смола, мармур.)

 

  • Діти, подивіться, як гарно ми сьогодні попрацювали, якими спритними та працьовитими були наші пальчики. Сподіваюсь, що такими вони залишаться і надалі. Будуть працювати гарно і в школі і вдома.

 

 

1

 

docx
Додано
8 січня 2021
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку