Урок на тему "Рід і число прикметників.Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми"

Про матеріал
Розробка нетрадиційного уроку з української мови. Учні дізнаються про особливості роботи типографії, та вимогами щодо випуску різноманітних газет, знайомляться з професіями цієї галузі і випускають свою газету з необхідним матеріалом.
Перегляд файлу

Екскурсія до типографії

(нетрадиційний урок)

Тема уроку: Рід і число прикметників. Прикметники-синоніми, прикметники-

     антоніми.

Мета:закріплювати вміння змінювати прикметники за родами і числами; вчити розпізнавати рід прикметників та їх число; розвивати спостережливість, уміння робити висновки; виховувати інтерес до рідної мови.

Хід уроку

І Організаційний момент.


Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб сказать наприкінці,

Що у нашім третім класі

Діти просто молодці!


ІІ.Актуалізація опорних знань учнів

1.Перевірка домашнього завдання.

2.Каліграфічна хвилинка (щоб підготувати наші пальчики до письмової роботи, пригадаємо особливості написання деяких буквосполучень та літер).

Гг  аг  зз  зе  Тт  та  газета

  • Розставити слова в певній послідовності і записати речення - (газета Сьогодні свіжа вийшла) - Сьогодні вийшла свіжа газета.
  • До кожної літери в слові «газета», яка позначається приголосним звуком,  підберіть слова прикметники на весняну тему (грайлива, зелена, тепла).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Очікування»

- Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку? Продовжіть речення:

 Я хочу, щоб урок був…

 На цьому уроці я дізнаюся …

ІV. Повідомлення теми, мети уроку

  1. Демонстрація відео «Рід і число прикметників»
  • Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про слова, які роблять нашу мову красивішою (прикметники). Будимо вчитися визначати їх рід та число, звертаючи увагу на іменники.

2.Мотивація навчальної діяльності.

-  Сьогодні, прийшовши до школи, у нашій поштовій скриньці я побачила деякі  предмети.

- Що це за предмети? (газети) – на дошці розвішані зразки різноманітних  газет: дитячі, обласні, районні, всеукраїнські…

- Що ви знаєте про газети?

- Для чого вони існують?

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда з елементами розповіді.

  • Чи виписуєте ви газети? Які? Хто їх читає?
  • Сьогодні на уроці ми створюватимемо свою газету, яка має назву «Розумник» (на дошці розміщено чистий ватман у вигляді газети із назвою «Розумник»).
  • Щоб вона у нас вийшла зразковою, як ви повинні поводитися у нашій учбовій типографії?

Бути уважними

Слухати керівника

Питати, піднявши руку

Потрібну інформацію занотовувати без помилок, бо її читатимуть інші учні.

Працювати дружно зі своїми однокласниками.

 Щоб потрапити до редакції нашої газети «Розумник» необхідно мати перепустку (заздалегідь роздруковані іменні перепустки на друкарню). Щоб її отримати дайте відповіді на запитання:

  • Що таке прикметник?
  • Як змінюються прикметники?(за числами)
  • Як визначити число прикметника? (за іменником, з яким він зв’язаний)
  • Які закінчення мають прикметники у множині? (закінчення – і)
  • Знайдіть серед записаних слів прикметники у множині, двічі плеснувши у долоні (веселий, привітний, легенькі, голубий, маленький, смачні, розумні)

(Після вірного виконання завдання діти отримують перепустки до друкарні)

  1. Інформація про види газет.

Слово вчителя. Колись, дуже давно газет не було. А як же люди дізнавалися про цікаву інформацію в державі? (містами їздили гінці із надрукованими наказами і зачитували їх на центральних площах або базарах. Тому тоді потрібна була лише професія писарчука). Коли у 17 ст. в Китаї з’явилася перша надрукована газета, кількість професій у цій галузі збільшилася: репортер, редактор, художник-ілюстратор, друкар, коректор та ін..

Інформація від підготовлених учнів.

1 учень.  Газе́та (від італ. gazzetta — назва дрібної монети)  періодичне видання з постійною назвою, що виходить через певні, короткі проміжки часу (щоденно, щотижня, кожні два тижні) у формі складених аркушів. Містить новини, оперативну інформацію і матеріали з актуальних громадсько-політичних, наукових, виробничих та інших питань, а також літературні твори, фотографії, рекламу і коментарі.

2 учень. Види газет: всеукраїнські,обласні та районні; дитячі, молодіжні, для пенсіонерів; щоденні, щотижневі, щомісячні; кольорові, чорно-білі; платні, безкоштовні.

3 учень. Особливості газет :

  • Мобільність — газету можна читати як вдома, так і в будь-якому іншому місці;
  • Загальнодоступність — газета призначена для невизначеного кола осіб, читачем її може стати будь-яка людина;
  • Періодичність — газета належить до періодичних видань, що виходять у світ за встановленим видавцем графіком. За цією ознакою газети діляться на щоденні, щотижневі, щомісячні (рідко). Існують газети виходять два або три рази на тиждень, два рази на місяць тощо. Існують також ранкові та вечірні газети;
  • Офіційність — багато рішень (розпорядження, закони тощо) владних органів усіх рівнів вступають в силу тільки після їх офіційного опублікування в газеті або іншому друкованому органі.
  1. Практична робота виконується відповідно до використання професій  у галузі друкування газет. (Всі зразки завдань наклеюються до імпровізованої газети на дошці). Самі ж завдання дістаються із підготовленої поштової скриньки.
  1. Професія репортер (до учнів у клас заходить справжній запрошений журналіст із місцевої газети з мікрофоном у руках і збирає необхідну інформацію – учні повинні підібрати прикметники до запропонованих слів)

Осінь  - …

Птахи -…

Рослини - …

Природа  - …

2.Словниковий диктант (друкар) – саморобна друкарська машинка показує на дошці слова із пропущеними літерами; записувати лише прикметники:

в_сняний,   ш_ рокий, ч_ рвоне, в_ ликий, д_ р_в’яна, т_пленьке, т_ хенька, л_ генькі, в_села, стр_ бок, гл_ боке. (перевіряється написання  ненаголошених голосних в коренях слів)

- Яке слово, на вашу думку, зайве? Чому? (стрибок)

3.Коректор– виправлення помилок (із взаємоперевіркою).

- Надпишіть над виписаними прикметниками якого вони роду.

Фізкультхвилинка (застосовується відео орф.педагогіки – танок із газетними листками)

V. Закріплення знань і вмінь учнів

4. Картки( творча робота) – (до іменників підібрати протилежні за значенням прикметники)

Учень (який?)__________________,___________________.

Товариш (який?)___________________,________________________.

Дівчинка (яка?)___________________,________________________.

Яблуко (яке?)_____________________,________________________.

Рушник (який?)____________________,________________________.

Мамині руки (які?)_______________________,______________________.

5. Скласти прислів’я (Літературні заморочки)

Тепле слово     а зле – руйнує.

Добре слово дім будує,   і в мороз зігріє.

Сила слова -      залізні ворота відкриває.

Добре слово людині   безмежна.

6. Робота художника – ілюстратора «Веселі перевертні» - усно підібрати прикметники для характеристики малюнків.

marine     11-27-638     3567_babushkina-vnuchka

7.Підсумок уроку

Бесіда

  • Якою вийшла у нас газета? (дати характеристику лише прикметниками)
  • Яку інформацію ми розмістили у газеті?
  • Які знання допомогли виконати всі завдання?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Якщо наша робота вам сподобалась поставте свою печатку на нашому першому випуску газети «Розумник» (в учнів наклейки у вигляді веселих і сумних смайликів). Тепер наша газета готова до друку.

Домашня робота

Підготувати невеличку розповідь (статтю)  для другого номера газети на тему «Чарівна осінь».


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2021
Переглядів
1152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку