Екскурсія до типографії
(нетрадиційний урок)
Тема уроку: Рід і число прикметників. Прикметники-синоніми, прикметники-
антоніми.
Мета:закріплювати вміння змінювати прикметники за родами і числами; вчити розпізнавати рід прикметників та їх число; розвивати спостережливість, уміння робити висновки; виховувати інтерес до рідної мови.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб сказать наприкінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці!
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів
1.Перевірка домашнього завдання.
2.Каліграфічна хвилинка (щоб підготувати наші пальчики до письмової роботи, пригадаємо особливості написання деяких буквосполучень та літер).
Гг аг зз зе Тт та газета
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Очікування»
- Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку? Продовжіть речення:
Я хочу, щоб урок був…
На цьому уроці я дізнаюся …
ІV. Повідомлення теми, мети уроку
2.Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні, прийшовши до школи, у нашій поштовій скриньці я побачила деякі предмети.
- Що це за предмети? (газети) – на дошці розвішані зразки різноманітних газет: дитячі, обласні, районні, всеукраїнські…
- Що ви знаєте про газети?
- Для чого вони існують?
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда з елементами розповіді.
Бути уважними
Слухати керівника
Питати, піднявши руку
Потрібну інформацію занотовувати без помилок, бо її читатимуть інші учні.
Працювати дружно зі своїми однокласниками.
Щоб потрапити до редакції нашої газети «Розумник» необхідно мати перепустку (заздалегідь роздруковані іменні перепустки на друкарню). Щоб її отримати дайте відповіді на запитання:
(Після вірного виконання завдання діти отримують перепустки до друкарні)
Слово вчителя. Колись, дуже давно газет не було. А як же люди дізнавалися про цікаву інформацію в державі? (містами їздили гінці із надрукованими наказами і зачитували їх на центральних площах або базарах. Тому тоді потрібна була лише професія писарчука). Коли у 17 ст. в Китаї з’явилася перша надрукована газета, кількість професій у цій галузі збільшилася: репортер, редактор, художник-ілюстратор, друкар, коректор та ін..
Інформація від підготовлених учнів.
1 учень. Газе́та (від італ. gazzetta — назва дрібної монети) — періодичне видання з постійною назвою, що виходить через певні, короткі проміжки часу (щоденно, щотижня, кожні два тижні) у формі складених аркушів. Містить новини, оперативну інформацію і матеріали з актуальних громадсько-політичних, наукових, виробничих та інших питань, а також літературні твори, фотографії, рекламу і коментарі.
2 учень. Види газет: всеукраїнські,обласні та районні; дитячі, молодіжні, для пенсіонерів; щоденні, щотижневі, щомісячні; кольорові, чорно-білі; платні, безкоштовні.
3 учень. Особливості газет :
Осінь - …
Птахи -…
Рослини - …
Природа - …
2.Словниковий диктант (друкар) – саморобна друкарська машинка показує на дошці слова із пропущеними літерами; записувати лише прикметники:
в_сняний, ш_ рокий, ч_ рвоне, в_ ликий, д_ р_в’яна, т_пленьке, т_ хенька, л_ генькі, в_села, стр_ бок, гл_ боке. (перевіряється написання ненаголошених голосних в коренях слів)
- Яке слово, на вашу думку, зайве? Чому? (стрибок)
3.Коректор– виправлення помилок (із взаємоперевіркою).
- Надпишіть над виписаними прикметниками якого вони роду.
Фізкультхвилинка (застосовується відео орф.педагогіки – танок із газетними листками)
V. Закріплення знань і вмінь учнів
4. Картки( творча робота) – (до іменників підібрати протилежні за значенням прикметники)
Учень (який?)__________________,___________________.
Товариш (який?)___________________,________________________.
Дівчинка (яка?)___________________,________________________.
Яблуко (яке?)_____________________,________________________.
Рушник (який?)____________________,________________________.
Мамині руки (які?)_______________________,______________________.
5. Скласти прислів’я (Літературні заморочки)
Тепле слово а зле – руйнує.
Добре слово дім будує, і в мороз зігріє.
Сила слова - залізні ворота відкриває.
Добре слово людині безмежна.
6. Робота художника – ілюстратора «Веселі перевертні» - усно підібрати прикметники для характеристики малюнків.
7.Підсумок уроку
Бесіда
Домашня робота
Підготувати невеличку розповідь (статтю) для другого номера газети на тему «Чарівна осінь».