Розробка уроку з української мови
у 6 класі
за підручником О.В.Заболотного, В.В.Заболотного
«Українська мова 6 клас»
учителя української мови та літератури
Бойко Валентини Миколаївни
Тема. Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. (Слайд 1).
Мета:
Тип уроку : комбінований.
Обладнання: мультимедійне обладнання, електронна презентація, додатковий матеріал з фразеології, словники
Фразеологізми – це перли, самородки
і самоцвіти рідної мови.
А.В.Єфімов
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
(Слайд 4)
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності
Запишіть у зошити дату та тему уроку : «Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я , приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Чи задумувались ви, звідки до нас прийшли фразеологізми? Як і чому вони виникли? Велика кількість фразеологізмів виникла зі словосполучень на позначення вчинків людей у різних життєвих ситуаціях, родинних стосунків.
Бесіда
1. Робота з підручником (С.45, 47). Прочитати теоретичний матеріал, порівняти його з відомостями з презентації.
V. Систематизація і узагальнення вивченого
1.Робота біля дошки
Записати речення, визначити джерела фразеологізмів, пояснити їхнє лексичне значення і синтаксичну роль.
1. Добрий розум робить легким будь-який спосіб життя
(Г.С.Сковорода).
2. Розв’язати цей гордіїв вузол Грицьку було не під силу.
3.Дмитро вважав, що спіймав за хвіст жар-птицю, але дуже скоро зрозумів, що помилився з висновками.
4. Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
2. Гра «Хто швидше ?» (Слайд 12)
3. Робота в групах. Користуючись фразеологічним словником, додатком Google,
до поданих фразеологізмів дібрати :
І група – синоніми,
ІІ група – антоніми,
ІІІ група – пояснити лексичне значення. (Слайд 13)
Фізкультхвилинка «Якщо друзі усміхаються тобі» https://youtu.be/Ofr_NZkInoM
4. Самостійна робота
Виконати вправу 123 письмово (Відновити з поданих слів прислів’я та приказки, підкреслити антоніми).
5.Творча робота
Дібрати прислів’я та приказки про дружбу. Усно скласти розповідь на тему «Як будемо в дружбі жити – нас нікому не зломити», використовуючи дібрані прислів’я та приказки.
6. Робота в парах
Закінчити прислів’я (усно).
Людина без друзів, що …
Сім раз відмір, …
Не кажи гоп, …
Вік живи - …
Не краса красить, а …
Здобудеш освіту - …
Старий вірний друг - …
V. Рефлексія. Мікрофон
- Що найбільше запам’яталося на уроці?
- Який із запропонованих видів роботи був для вас найцікавішим?
- Що нового дізналися?
- Які враження від уроку?
VІ. Оцінювання. Домашнє завдання (Слайд 14)
1.Параграф 12,13 ст. 45, 47 вивчити правила.
2.Виконати тестові завдання за посиланням.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2325669
3. Написати есе «Дерево міцне корінням, а людина - друзями».
4. Намалювати комікси до фразеологізмів (за бажанням)
Література
1