Урок з української мови в 2 класі на тему: «Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками».

Про матеріал
Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; вчити визначати речення в мовленні; удосконалювати навички написання великої літери на початку речення; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати в парі; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність.
Перегляд файлу

Рогожанська початкова  школа – філія

П’ятиднівської гіімназії

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови в 2 класі на тему:

«Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Підготувала

           вчитель початкових класів

                            Бохотниця О. М.

 

 

                                                              2023 р.

Тема.  Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками.

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; вчити визначати речення в мовленні;  удосконалювати навички написання великої літери на початку речення; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати в парі; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність.

Обладнання: індивідуальні картки, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Вправа «Усмішка»

 Подивіться один на одного і подаруйте усмішку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Так чи ні». 

Вчитель задає питання, а учні відповідають, використовуючи цеглинки відповідного кольору. ( Ні – червоний колір, так – зелений колір)

  • В українській мові 7 голосних звуків. (Ні)
  • До службових слів ми можемо поставити питання. (Ні)
  • Писати, малювати, бігати – це іменники. (Ні)
  • Червоний, м’який, високий – це прикметники (Так)
  • Слова, назви дій відповідають на питання: що роблять?  що робить? (Так)
  • Слова, назви чисел це дієслова?  (Ні)
  • І, та, у, до за, під, на, від- це службові слова? (Так)

  1. Каліграфічна хвилинка. Словникова робота.

Відгадайте, друзі, хто

Має носик-долото?

Шкідників з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає.

http://crosti.ru/patterns/00/03/2d/95a194cdc7/picture.jpg

Дя́тел

= •− • −

Лісовий птах, з довгим, гострим та міцним дзьобом, який добуває їжу з щілин кори дерев. Давнє слово означає  «той, що дзьобає».

Дд   Дя  ел  дятел

Складіть із словом дятел речення.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  Сьогодні, діти ми розпочинаємо роботу над розділом «Речення». Ми   ознайомимося з реченням і з його основними ознаками.

ІV.  Вивчення  нового матеріалу.

  1. Спостереження за мовним матеріалом.

Робота за таблицею.  (Діти читають матеріал, який подано в таблиці).


Дятла дзьоб  у  міцний

У дятла міцний дзьоб.

Ліс, зима У, прийшла

                                               У ліс прийшла зима.


  • Як ви гадаєте, де буде речення ? Чому ви так вважаєте?
  • Отже, який висновок ми можемо зробити? Пригадайте розділові знаки, які ми ставимо в кінці речення.

(Речення виражає закінчену думку.

Слова в реченні зв’язані між собою за змістом).

  1.  Робота над правилом С.104.

Гра «Я – учителька. Я - учитель».

(Діти читають правило і розповідають його.)

  • Яку думку виражає речення?
  • Як зв’язані слова в реченні між собою?
  1. Гра «склади речення»

На парті у дитини лежить листок з написаним словом.  Діти складають з ним речення.

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Виконання вправ за підручником.

Вправа 1 С.104.

      - Прочитайте текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. Полічіть кількість речень у тексті.

- Які розділові знаки стоять в кінці кожного речення?

- Запишіть друге речення. Поясніть думку, висловлену в цьому реченні (У школі навчання учнів здійснюють учителі.

Вправа 2  С.104.

       - Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.

На уроці математики учні розв'язують приклади. Учні записали у зошит умови задачі. Учителька пояснювала способи читання прикладів.

— Чого учитель ще навчає на уроці математики?

Рефлексія. Вправа «Вірю — не вірю»

«Вірю» — учні піднімають зелену цеглинку, «не вірю» — червону.

· На уроці математики ми вивчаємо дієслова.

· На уроці математики ми креслимо відрізки.

· На уроці математики ми працюємо з підручником «Я досліджую світ».

· На уроці української мови ми складаємо речення.

· На уроці української мови ми відвідуємо спортивну залу.

· На уроці мистецтва ми малюємо тварин.

Вправа 3  С. 105

  Переставте рядки так, щоб прочитати уривок із вірша Максима Рильського. Прочитайте його для класу. Складіть і запишіть речення, використовуючи виділені сполучення слів (дівчата-балеринки, білесенькі сніжинки).

— Білесенькі сніжинки танцюють, мов дівчатка-балеринки.

— Мов дівчатка-балеринки кружляють у танку білесенькі сніжинки.

— Кружляють у танку білесенькі сніжинки, мов дівчатка-балеринки

 

Робота в групах. Вправа 4  С. 105

Кожна група учнів складає і записує з поданих слів своє речення, потім озвучує його.

Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.

Жовтий, люди, сонячним,  колір, називають.

Зеленим, кольором, люди, вважають, колір, життя.

Оранжевий, гарного, надає, колір, людині, настрою.

 

Виконання завдання дослідницького характеру

Поміркуй і скажи, від якого слова утворилося слово помаранчевий (колір). Як говорити українською: “оранжевий” чи “помаранчевий”?

У слові помаранчевий (колір) — робиться висновок, що слово утворено від слова помаранч.

 

Робота з цеглинками.

Діти, у кожного з вас на парті є цеглинки, на яких написані слова. Давайте спробуємо їх розташувати правильно. Прочитайте, яке речення утворилося.              Порахуйте, зі скількох слів утворене речення.

VІ. Підсумок уроку.

Пригадайте і назвіть основні ознаки речення.

VІІ.  Домашнє завдання.

Картка

Постав потрібний розділовий знак у кінці речення.

Сидить соловей у густій зелені серед дерев Добре йому в рідному лісі Гарно співає соловейко І радість, і смуток є в цій пісні

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку