Рогожанська початкова школа – філія
П’ятиднівської гіімназії
Урок з української мови в 2 класі на тему:
«Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками».
Підготувала
вчитель початкових класів
Бохотниця О. М.
2023 р.
Тема. Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками.
Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; вчити визначати речення в мовленні; удосконалювати навички написання великої літери на початку речення; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати в парі; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати уважність.
Обладнання: індивідуальні картки, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Вправа «Усмішка»
Подивіться один на одного і подаруйте усмішку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель задає питання, а учні відповідають, використовуючи цеглинки відповідного кольору. ( Ні – червоний колір, так – зелений колір)
Відгадайте, друзі, хто
Має носик-долото?
Шкідників з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає.
Дя́тел
= •− • −
Лісовий птах, з довгим, гострим та міцним дзьобом, який добуває їжу з щілин кори дерев. Давнє слово означає «той, що дзьобає».
Дд Дя ел дятел
Складіть із словом дятел речення.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні, діти ми розпочинаємо роботу над розділом «Речення». Ми ознайомимося з реченням і з його основними ознаками.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Робота за таблицею. (Діти читають матеріал, який подано в таблиці).
Дятла дзьоб у міцний
У дятла міцний дзьоб.
Ліс, зима У, прийшла
У ліс прийшла зима.
(Речення виражає закінчену думку.
Слова в реченні зв’язані між собою за змістом).
Гра «Я – учителька. Я - учитель».
(Діти читають правило і розповідають його.)
На парті у дитини лежить листок з написаним словом. Діти складають з ним речення.
V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Виконання вправ за підручником.
Вправа 1 С.104.
- Прочитайте текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. Полічіть кількість речень у тексті.
- Які розділові знаки стоять в кінці кожного речення?
- Запишіть друге речення. Поясніть думку, висловлену в цьому реченні (У школі навчання учнів здійснюють учителі.
Вправа 2 С.104.
- Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.
На уроці математики учні розв'язують приклади. Учні записали у зошит умови задачі. Учителька пояснювала способи читання прикладів.
— Чого учитель ще навчає на уроці математики?
Рефлексія. Вправа «Вірю — не вірю»
«Вірю» — учні піднімають зелену цеглинку, «не вірю» — червону.
· На уроці математики ми вивчаємо дієслова.
· На уроці математики ми креслимо відрізки.
· На уроці математики ми працюємо з підручником «Я досліджую світ».
· На уроці української мови ми складаємо речення.
· На уроці української мови ми відвідуємо спортивну залу.
· На уроці мистецтва ми малюємо тварин.
Вправа 3 С. 105
Переставте рядки так, щоб прочитати уривок із вірша Максима Рильського. Прочитайте його для класу. Складіть і запишіть речення, використовуючи виділені сполучення слів (дівчата-балеринки, білесенькі сніжинки).
— Білесенькі сніжинки танцюють, мов дівчатка-балеринки.
— Мов дівчатка-балеринки кружляють у танку білесенькі сніжинки.
— Кружляють у танку білесенькі сніжинки, мов дівчатка-балеринки
Робота в групах. Вправа 4 С. 105
Кожна група учнів складає і записує з поданих слів своє речення, потім озвучує його.
Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.
Жовтий, люди, сонячним, колір, називають.
Зеленим, кольором, люди, вважають, колір, життя.
Оранжевий, гарного, надає, колір, людині, настрою.
Виконання завдання дослідницького характеру
Поміркуй і скажи, від якого слова утворилося слово помаранчевий (колір). Як говорити українською: “оранжевий” чи “помаранчевий”?
У слові помаранчевий (колір) — робиться висновок, що слово утворено від слова помаранч.
Робота з цеглинками.
Діти, у кожного з вас на парті є цеглинки, на яких написані слова. Давайте спробуємо їх розташувати правильно. Прочитайте, яке речення утворилося. Порахуйте, зі скількох слів утворене речення.
VІ. Підсумок уроку.
Пригадайте і назвіть основні ознаки речення.
VІІ. Домашнє завдання.
Картка
Постав потрібний розділовий знак у кінці речення.
Сидить соловей у густій зелені серед дерев Добре йому в рідному лісі Гарно співає соловейко І радість, і смуток є в цій пісні