Мета: повторити правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими; формувати навички правильної вимови дзвінких приголосних у кінці складу та слова.
Урок української мови
Тема уроку. Вправи на закріплення вимови правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Ознайомлення з префіксом як значущою частиною слова.
Мета:
Обладнання: підручник «Українська мова 3 клас» М.С. Вашуленко, О.І. Мельничайко, Н.А. Васильківська; зошити; інтерактивна дошка, мікрофон.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент СЛАЙД 3
Учитель. Доброго ранку.
Учні. Доброго ранку! Доброго ранку,
люди, дерева, поля.
Доброго ранку, доброго ранку,
рідна країно моя!
Учитель. Що цікавого ви помітили в навколишній природі коли йшли до школи?
Учні. Із дерев опало останнє листя, випав сніг, не чути співу птахів. Хмари наздоганяють одна одну, поспішаючи закрити сонечко.
Учитель. Про що це свідчить ?
Учні Що почалися перші дні зими.
Хвилина релаксації
Поверніться один до одного, візьміться за руки посміхніться, відчуйте один одного, його доброту, турботу, спробуйте передати через свої помисли своє бажання допомогти на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (вправа 204, с. 90) СЛАЙД 4
— Прочитайте пари слів.
— Поясніть написання сумнівних букв у словах.
2. Каліграфічна хвилинка СЛАЙД 5
Сс св ст ас ос
Середа спасибі адреса
Старе відро, морковина і мітла – сніговика зліпила дітвора.
3. Словниковий диктант СЛАЙДИ 6 – 9
Медаль, ознака, четвер.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
Інноваційна технологія «Мозковий штурм» СЛАЙД 10
— Сьогодні на уроці ми повторимо правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими.
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Мовні дослідження (вправа 205, с. 90–91) СЛАЙД 11
— Прочитайте. Знайдіть слова, в яких приголосні вимовляються не так, як позначені на письмі.
— Запишіть ці слова в стовпчик, а через риску допишіть перевірні до них.
2. Фізкультхвилинка СЛАЙД 12 -13
Із-за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнимось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок.
І продовжим знов урок.
3. Робота в групах (вправа 206, с. 91) СЛАЙД 14
— Прочитайте народні прикмети, виразно вимовляючи дзвінкі приголосні, позначені виділеними буквами.
— Випишіть слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і в кінці складу. Переконайтеся, що всі учні вашої групи правильно вимовляють виписані слова. Покажіть це перед класом.
4. Списування (вправа 207, с. 91) СЛАЙД 15
— Прочитайте і спишіть. Поясніть, яку букву писатимете. Доведіть свої міркування добором спільнокореневих слів.
5. Фізкультхвилинка «Світлофор» СЛАЙД 16
6. Робота за малюнками (вправа 208, с. 91) СЛАЙД 17
— Розгляньте малюнки. Складіть за ними казку і запишіть.
— Який можна дібрати заголовок? За яким малюнком складете зачин? основну частину? кінцівку?
V. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон» СЛАЙД 18
Я повторив …
Я дізнався …
Я навчився …
Я хочу сказати …
Мені було цікаво …
VІ. Домашнє завдання СЛАЙД 19
Вправа 209, с. 92.
Я дякую вам за урок, мені дуже сподобалось , як ви працювали на уроці. СЛАЙД 20