Урок розвитку зв'язного мовлення удосконалить вміння учнів складати текст - опис, поповнить словниковий запас учнів, а також закріпить навички роботи в групах. Екологічна хвилинка нагадає про глобальні проблеми людства.
Урок української мови в 3 класі
Тема: Письмовий переказ тексту-опису за колективно складеним планом.
Мета. Вчити учнів грамотно передавати на письмі зміст тексту-опису, вказуючи на головні ознаки в описі. Формувати вміння використовувати виучувані граматичні форми в усному й писемному мовленні. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал до уроку: малюнок чебрецю, текст переказу.
Хід уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.(С.№1)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Бесіда
Вже весна крокує нашим краєм.
Землю квітами встеляє.
Рястом і барвінком її прикрашає.
Чебрецем пахучим горбочки вкриває.
(с.№2)
2.Розповідь чергових по «Довідковому бюро» про чебрець.
3.Вікторина Лікаря Айболитя «Лікарські рослини»
1. Слухання тексту переказу.
Чебрець.
У соснових лісах, на піщаних місцях майже по всій Україні розселився чебрець. У травні, наче килимом встеляє він горбочки.
Це приземкувата рослина. Від стебла піднімаються тоненькі пагони. Вони густо вкриті маленькими листочками. А на верхівках розгорнулися ніжні дрібні бузкові квіточки.
Здавна чебрець цінували як лікарську рослину. Вживали чебрецевий чай від кашлю. Відваром цього зілля мили дівчата волосся. Ароматну олію чебрецю включали до складу кращих зубних паст.
І в народних піснях не обійшли духмяний чебрець.
2. Змістовий аналіз тексту.
3. Мовний аналіз тексту.(С.№4)
- Скажіть по – іншому:
розселився –
приземкувата –
ароматна –
4. Структурний аналіз тексту.
- Назвіть зачин, кінцівку
- Про що йдеться в основній частині тексту?
- Скільки абзаців у тексті?
5. Повторне читання тексту вчителем.
6 . Робота в групах
Складання плану у вигляді запитань.
- Які запитання до тексту ви б поставили?
Орієнтовний план
1.Де росте чебрець?
2.Який він на вигляд?
3.Які властивості має чебрець?
7. Презентація робіт в групах.
8.Фізхвилинка
9. Робота в парах
- Усний переказ тексту учнями з орієнтацією на план.
- Екологічна хвилинка
10. Орфографічна підготовка.
Учитель звертає увагу на слова: розселився , приземкувата , духмяний; словосполучення: тоненькі пагони, ніжні квіти, ароматна олія.(с.№5)
11.. Повторне прослуховування тексту.
12. Написання переказу.
1.Гра «Інтерв’ю»
2.Самооцінювання.
3.Гра «Вгадай Мене» (С.№6)