Конспект уроку
«Закріплення звукового значення букви «ї».
Опрацювання тексту «Українська держава»?»
Підготувала
вчитель 1-А класу
Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.
М’ягкота Олександра Романівна
Тема. Закріплення звукового значення букви «ї». Опрацювання тексту «Українська держава»
Мета: закріпити вміння читати текст із вивченими буквами, відповідати на запитання за змістом прочитаного; розвивати вміння зв’язно висловлюватися; виховувати любов та повагу до своєї держави.
Обладнання: ілюстрації за темою «Україна», конструктор LEGO.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, громадянська.
Хід уроку
І. Вступна частина
Організація класу
Нумо привітаємось,
Нумо посміхнемося,
Нумо в очі глянемо,-
І нам тепліше стане.
Раз рука, два рука,
Раз плече, два плече,
Вліво, вправо подивились,
Посміхнулись, привітались.
ІІ. Основна частина
Глянь навкруги, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна!
Наша Батьківщина розташована в центрі Європи. Через усю Україну, з Півдня на північ, протікає могутній Дніпро – одна з найбільших річок Європи. На березі Дніпра розташоване найгарніше місто – Київ, столиця нашої держави. З Півдня Україну омивають моря – Чорне та Азовське. На заході здіймаються до неба верхівки Карпат, а на півдні розкинулися Кримські гори. Великі ліси на півночі – Полісся і просторі степи на півдні України. Ось яка дивовижна природа нашої країни!
Читання вчителем вірша П. Воронька. Обговорення прочитаного за запитаннями вчителя
Облітав журавель
Сто морів, сто земель
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
-Де найкраща є земля?
Журавель відповідає:
-Краще рідної немає!
-Як ви вважаєте, чи любив автор свою Батьківщину?
-Поясніть свою відповідь словами вірша.
-Складіть 2-3 речення про своє ставлення до України.
-Сьогодні ми присвячуємо урок нашій Батьківщині.
Прочитайте заголовок та зробіть передбачення за ним.
Вправа «Асоціативний кущ»
Використання стратегії «Ромашка Блума». Робота в групах
Орієнтовні запитання
Просте. Про що йдеться у тексті?
Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається Україна розташована у Європі?
Пояснювальне. Чим багата наша країна?
Творче. Розкажіть про свою домівку.
Оцінювальне. Чому наша країна чудова?
Практичне. У яких куточках України ви бували?
Фізкультхвилинка
Перегляд відео про красу України.
Використання стратегії «РАФТ». Робота в парах
Учні складають невеликі висловлювання від імені обраного персонажа.
Роль – діти. Аудиторія – люди. Формат – реклама. Тема – охорона природи.
Зразок міні тексту
Люди!
Бережіть кожну рослинку, кожне деревце, адже це серце нашої держави. Пам’ятайте, кожен з вас має берегти природу – насаджувати нові дерева, не смітити у лісі, не палити багаття, допомагати звірям.
«Щоденні 5» - читання для друга.
«Щоденні 5» - читання для себе.
Гра «Доберіть слово»
Україна (яка?) велика, могутня, незалежна, рідна, багата, красива.
Україна (що робить?) захищає, виховує, вирощує, надихає.
Вправа «Сенкан»
Іменник. Україна.
Прикметники. Незалежна, рідна.
Дієслова. Захищає, виховує, вирощує.
Вираження діє від предмета. Я щасливий, що живу в Україні.
Висновок. Велика й могутня моя Україна.
Загадки-добавлянки
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься…(Україна).
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша, …(Україна)
Складання Звукової моделі слова Україна (LEGO)
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Рефлексійна вправа «Дерево зростання» (LEGO)
Для проведення вправи потрібно підготувати плакат, на якому зображено дерево, листочки зеленого, жовтого та червоного кольорів.
Зелений листочок – урок пройшов корисно, все зрозуміли, активно працювали.
Жовтий листочок – урок сподобався, але були певні труднощі.
Червоний листочок – урок невдалий, багато незрозумілого.