Урок з української мови "Звуки [дж],[дз],[дз], позначення їх буквосполученнями дж,дз."

Про матеріал

Метою уроку є: Закріплювати вміння правильно вимовляти й записувати слова зі звуками

[дж],[дз],[дз];

розвивати фонематичний слух, спостережливість, логічне мислення,

уміння робити висновки; збагачувати словниковий запас;

виховувати прагнення допомогти іншим, працьовитість, почуття відповідальності
Перегляд файлу

Урок-казка в 2-Б класі

Тема уроку: Звуки [дж],[дз],[дз], позначення їх буквосполученнями  дж,дз.

Мета уроку: Закріплювати вміння правильно вимовляти й записувати слова зі звуками

                      [дж],[дз],[дз];

                       розвивати фонематичний слух, спостережливість, логічне  мислення,

                       уміння робити висновки; збагачувати словниковий запас;

                       виховувати прагнення допомогти іншим, працьовитість, почуття   відповідальності. 

Тип уроку:    урок формування умінь і навичок

Хід уроку

Ι.Організаційний момент.

 

      Продзвенів уже дзвінок,

      Починається урок.

      Попрацюємо старанно,

      Щоб урок пройшов не марно.

      Зручно сядьте ви, будь ласка,

      Вирушаємо до казки.

ΙΙ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Вправа «Очікування»

-Діти, ви почули, що ми вирушаємо до казки. Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей)

 2. Мотивація.

-Пригадаємо, що ми знаємо про звуки. Гра «Мікрофон».

-Звуки-це….(те, що ми чуємо і вимовляємо)

-Букви-це…(те, що ми бачимо і пишемо)

-Звуки поділяються на..

-Голосні звуки бувають..

-Приголосні звуки бувають…

-Голосних звуків-…

-Ми знаємо, що буква ї…

-Буквосполученнями  дезе, деже позначається …(один звук)

        -Хто це голосно дзижчить

І у клас до нас летить?(бджола)

-Давайте виконаємо звуковий аналіз цього слова (на дошці виставляють фішки)

-Чому ми позначили букви д і ж-одним звуком? (Бо буквосполученнями дз,дж позначається один звук http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image084.jpg, http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image079.jpg)

        3.Формулювання й вивчення правила.

 

             Звуки [дж], [дз], [ дз´] позначаються на письмі

           буквосполученнями дж, дз та вимовляються злито

 

-Діти, наша гостя розповіла сумну історію про те, що її друзі в лісі потрапили в пастку, їх присипало гілочками з дерева. Треба допомогти бджілці врятувати друзів. За  кожне виконане завдання можна буде прибрати одну гілочку. Які ж знання нам потрібні будуть на уроці? Ви здогадалися? (Про звуки http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image084.jpg,http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image084.jpg,http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image079.jpg). Мета уроку-… Тож вирушаємо в путь!

ΙΙΙ. Узагальнення та систематизація набутих знань.

  1. Гра «Семафор»

-Щоб потрапити на фонетичну галявину, виконаємо завдання.

-Пограємо у гру таку,

Я слово зараз вам скажу.

У слові дж стоїть чи дз,

На семафорі покажи.

-Джем, дзвін, зима, жито, дзеленчати, джунглі, жоржини, бджоли, дзюркотить, джміль, береза, дзеркало.

- Молодці. Забираємо одну гілочку.

          2. Хвилинка каліграфії

               Письмо буквосполучень Дж,  Дз,  дж,  дз , дзвін, джунглі (Густі, важкопрохідні,   заболочені  ліси) за зразком учителя.

 

3.  Гра «Розсипані слова»

 

 Бджілка потрапила на фонетичну галявину.Тут живе Мудра Сова. Вона просить виконати наступне завдання.

- Відгадайте, які звуки живуть у будиночках на галявинці?

Це усі повинні знати:

Нас не можна роз’єднати,

Відрізняємось ми чим?

                      Літер дві, а звук один? (звукиhttp://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image084.jpg,http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image084.jpg  http://subject.com.ua/lesson/mova/2klas/2klas.files/image079.jpg)

                                                              (На дошці будиночки)

-Наша галявина незвичайна. На ній розсипані слова, які треба поселити в будиночки. Знайдіть  ці слова, додайте малюнок і розташуйте під відповідними будиночками.

(Ґедзь, дзвіночки, джинси, джміль, дзиґа)

  • Штани із джинсової тканини.
  • Дитяча іграшка, яка швидко обертається навколо своєї осі.
  • Велика муха, яка боляче кусає тварин.
  • Велика за розміром комаха сімейства бджіл.
  • Сині квіти.що за формою нагадують маленькі дзвони.

-Запишіть кожну групу слів в  окремому рядку і перевірте .  -Молодці! Мудра Сова задоволена. Ви добре справилися із завданням. Можемо прибрати гілку. (прибирає дитина гілочку) та відпочити

4. Фізкультхвилинка

5.Робота з підручником.

- Полетіла Бджілка далі і зустріла Лісовичка. Лісовичок дає завдання в підручнику.

 

      -Відкрили підручник на с.35 і розглянемо вправу 96.

      -  Що ж нам пропонують зробити. Зачитає завдання…

      - Отже, потрібно доповнити речення словами з довідки. Довідкою слугуватимуть    нам малюнки під вправою.

 

На городі виросла висока…(кукурудза).

          На лузі ще можна побачити … (дзвоники).

          Лід на ставку нагадує велике … (дзеркало).           -Молодці, діти.    (Забираємо ще одну гілочку).

6.Робота в парах за картками. Завдання Чарівника

-У лісі бджілка зустріла Чарівника. Ось його чарівна скринька. А в ній –завдання на картках. Щоб їх виконати, треба об’єднатися в пари.(Вчитель роздає учням картки)

-Треба записати назви предметів і визначити кількість звуків і  букв у словах.

 

 

                Картинки по запросу джем черно-белое фото                            

 

 

 

-Чи однакова кількість звуків і букв у цих словах? (ні)

-Поясніть, чому?(Перевірка на екрані)

-Зробіть висновок.

Висновок. Буквосполучення дж,дз позначають один приголосний звук. Тому в цих словах звуків менше, ніж букв.Молодці!

7. Робота з текстом.

-Наша бджілка зустрічає Сонечко. І ось ваше наступне завдання від нього.

-На галявинці вітер розкидав слова прислів’я. Треба їх зібрати та прочитати його. Запишемо прислів’я в зошити.(прислів’я на екрані)

 

-Ви гарно впоралися і з цим завданням. Відкладаємо ще одку гілку і наші бджоленята-друзі бджілки-вільні. Вони дякують вам, діти за звільнення та  гарну роботу на уроці.

ΙV. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Що ми повторили на уроці?(Звуки [дж], [дз], [ дз´]позначаються на письмі двома буквами.

-Чи справились ваші очікування? У вас на партах дзвіночки блакитного і фіолетового кольору. Якщо вам було цікаво,легко на уроці, візміть блакитну квітку. Якщо були певні труднощі-фіолетову і прикріпіть на галявинку нашим бджілкам.

V. Домашнє завдання

С.36, виконати вправу 99.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Арсенюк Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
67437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку