Урок з використанням ІКТ в 3 класі «Я, моя сім’я та родина Сімпсонів»

Про матеріал

Уроки англійської мови в школі є одними з найважливіших, та найважчих для опанування. В умовах сучасної школи вивчення англійської мови не повинно бути звичайним та буденним. Тому вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи, змінювати свій стиль викладання відповідно до кожної вікової категорії та вимог сучасної освіти.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес – це не данина моді, а необхідність сьогодення.

Перегляд файлу

Уроки англійської мови в школі є одними з найважливіших, та найважчих для опанування. В умовах сучасної школи вивчення англійської мови не повинно бути звичайним та буденним. Тому вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи, змінювати свій стиль викладання відповідно до кожної вікової категорії та вимог сучасної освіти.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій  у  навчально-виховний процес – це не данина моді, а необхідність сьогодення.

План-конспект уроку англійської мови у 3 класі

Вчитель: Железковська О.Ю.

Theme: Family

Підтема: Родина Сімпсонів

Навчальна мета: закріпити новий граматичний possessive case і лексичний матеріал за темою «Я, моя сімя та родина Сімпсонів», формувати навички вживання нових лексичних одиниць, удосконалювати компетенції читання, письма, аудіювання й усного мовлення.

Розвивальна мета: мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні, розвивати різні види пам’яті – слухову, зорову, уяву, учити працювати в парі, логічно висловлювати думку.

Виховна мета: виховувати вміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливі відносини в класі.

Обладнання: картки за темою, інтерактивна дошка, проектор, підручник English 3 для загальноосвітніх навчальних закладів //О.Д. Карпюк, 2013.

Хід уроку

  1. Warm-up

T: Watch a short video and answer my question: What is the name of the cartoon? (Здобувачі освіти переглядають коротке відео про родину Сімпсонів https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=XdAyvrFvEzs)

T: Yes, we are going to speak about Simpsons’ and about your family.

  1. Presentation

T: So, let’s start.

  1. Reading.

T: Open your books page 31, listen and read ex.3.

T: Post-Reading Activity. Answer the questions from ex.4, page 31.

  1. Writing (Ці завдання можна виконувати на інтерактивній дошці чи на планшетах)

With this worksheet, pupils can study the Simpsons family tree. They can create sentences using the possessive case and learn the vocabulary related to family members. They will enjoy 4 activities to practise the possessive case and a writing activity to introduce their own family to their classmates.

 

  •   Complete the following sentences according to the Simpsons.

Homer Simpson is Marge's.............................

Lisa is Marge 's...................................

Lisa is Bart's...................................

Mona is Lisa s.......................................

Marge is Homer's.................................

Marge is Bart's .....................................

Abraham is Bart’s …………………….

 

 

Homer is Lisa's................................

Bart is Homer's...................................

Bart is Patty's...................................

Lisa's is Herb's...................................

Selma is Maggie's...................................

Homer is Ling's...................................

Lisa is Patty's...................................

 

 - Fill in the gaps, use the Simpsons' names and the possessive case.

1. Bart is ……………………………brother.

2. Mona is ……………………………………grandmother.

3. Bart, Lisa and Maggie are………………………………………..grandchildren.

4. Ling is..........................................................daughter.

c) Speaking

 

 T: Now you can introduce your own family. Use the questions:

1. What is your name?

2. What is your mother’s name?

3. What is your father’s name?

4. Have you got sisters/brothers? What is her/his name?

5. Have you got a boyfriend/girlfriend? What is his/her name?

6. What is your mother’s mother name? She is your …… What is her husband’s name? He is your …..

7. What is your father’s father name? He is your …. What is his wife’s name? She is your ….

8. Have you got uncles and aunts? Whose brothers/sisters are they? Want are their names?

9. Have you got cousins? What are their names? Whose sons/daughters are they?

(Task 3: (sample)

My name is Marina. I have got a big family. My mother’s name is Violeta and my father is Ivan. I have got a sister. Her name is Masha and she is married to Max. They have got two children. My nephew’s name is Bob and my niece’s name is Ann.

 

My father's name is….My mother's name is....I have a sister, her name is....I have a brother, his name is....I have two cousins, their names are....My favourite uncle's name is...

  1. The Conclusion of the Lesson

Summarizing. Home assignment. Marks.

T: What did we do at our lesson today? What did you like the most?

  You worked well  today and your marks are… Your homework for the next  lesson is Portfolio Work: Draw your family tree.

Список використаної літератури

  1.     Карп’юк О.Д., Англійська мова: Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів.- Тернопіль: «Астон» - 2013

Сайти:

  1.     https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=XdAyvrFvEzs
  2.     https://busyteacher.org/17443-the-simpson-family-flash-cards.html

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку