Урок з використанням інтерактивної дошки Padlet "Вуглеводи. Глюкоза." 9 клас.

Про матеріал
Урок з інтерактивної дошкою Padlet, яка допомогає учням вивчити поняття "вуглеводи", їх класифікацію; дослідити хімічні властивості глюкози і зробити висновки про його структуру, властивості, застосування. Зрозуміти взаємозв'язок між структурою і властивостями речовин, біологічну роль глюкози, взаємозв'язок між органічними і неорганічних речовин в природі, їх значення для навколишнього середовища. Застосовати свої знання на практиці, самостійно працювати з інформацією. Навчіться працювати в групах.
Перегляд файлу

                                 УРОК  ХІМІЇ  з інтерактивної дошкою Padlet

                           "Вуглеводи. Глюкоза як представник моносахаридів. "

Тема уроку: урок з інтерактивної дошкою Padlet "Вуглеводи. Глюкоза як представник моносахаридів. "

 Мета уроку:

навчаюча: сформувати поняття про вуглеводні, їх склад, класифікацію; вивчити молекулярну та структурну формули глюкози, ії фізико-хімічні властивості, поширеність в природі, біологічну роль; на прикладі фруктози повторити концепцію ізомерії;   

 розвиваюча: розвивати  кругогляд учнів на основі розуміння взаємозв'язку органічних і неорганічних речовин; розвинути здатність школярів проводити дослідницький експеримент і, виходячи з результатів, передбачити структуру речовини і її властивості; продовжувати формувати здатність учнів працювати з додатковими джерелами інформації, інтерактивною дошкою;

воспітательна: сформувати базові компетенції на уроках хімії; показати важливість хімічних і біологічних процесів в природі; сформувати дбайливе ставлення до довкілля; продовжуйте формувати здатність працювати в групах; за допомогою інтерактивної дошки проводити аналіз уроку і рефлексію власної діяльності на уроці.

Завдання уроку:

 вчитель:

створити умови для власної навчальної діяльності кожного учня на уроці; формувати відповідальність за результати своєї роботи; формувати вміння роботи в групах; формувати вміння проводити аналіз і синтез навчального матеріалу; створювати власний продукт, проводити його презентацію; проводити рефлексію власної діяльності.

учні:

 вивчити поняття "вуглеводи", їх класифікацію; дослідити хімічні властивості глюкози і зробити висновки про його структуру, властивості, застосування.  Зрозуміти взаємозв'язок між структурою і властивостями речовин, біологічну роль глюкози, взаємозв'язок між органічними і неорганічних речовин в природі, їх значення для навколишнього середовища. Застосовати свої знання на практиці, самостійно працювати з інформацією. Навчіться працювати в групах.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Форма уроку: урок-пошук, урок-дослідження.

 Методи: пошукові, експериментальні.

Обладнання: інтерактивна дошка padlet, планшети, смарт-дошка, мультимедійний проектор, Інтернет, підручник, картки навчання, лабораторний посуд, реагенти: глюкоза розчини, гліцерин, гідроксид натрію, купрум (II) гідроксид.

Інтеграція: біологія.

                                          Структура уроку.

Етап І.

Мотиваційний.

Мета

Сфокусувати увагу учнів на темі уроку , формах його проведення, виконанні завдань, організувати співпрацю і ситуацію успіху

Форми та методи

Фронтальна бесіда

Діяльність учителя

Пояснює, організує учнів до співпраці, створює ситуацію успіху, проводить інструктаж, вручає картки- інструкції

Діяльність учнів

Зрозуміти інформацію вчителя, підготуватися до уроку

Методичний супровід

Інтерактивна дошка Padlet, картки- інструкції з груповими завданнями

Час

1 – 2 хв.

Етап ІІ.

Визначення теми, цілі, завдань уроку.

Мета

Разом з учнями зрозуміти зміст уроку, їхню діяльність  на уроці, очікувані результати, пояснюють роботу в групах і на інтерактивній дошці Падlet

Форми и методи

Фронтальна бесіда

Діяльность учителя

Поясніє хід уроку, створює ситуацію успіху

Діяльність учнів

Зрозуміти інформацію, сформулювати цілі та очікувані результати уроку

Методичний супровід

Бесіда учителя, інтерактивна дошка

Час

1-2 хв.

Етап III.

Актуалізація опорних знань

 

Мета:

Підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу

Форми и методи

Евристична бесіда, створення ситуації успіху

Діяльність учителя

Організовує роботу учнів, перевіряє знання, навички,  коригує, організовує самоконтроль , рефлексію цього етапу уроку

Діяльність учнів

Відповідають на питання вчителя, розв'язують завдання індивідуально та групами, проводять рефлексію

Методичний супровід

Дошка  Padlet

Час

2-3 хв.

Етап IV

Вивчення нових знань

Мета

Вивчити склад вуглеводів та їх класифікацію, склад і будову глюкози, ії фізико-хімічні властивості, поширення в природі, біологічне значення для життя людини і природи

Форми и методи

Пошуковий, лабораторний практикум, группова діяльність учнів

Діяльність учителя

 Створює умови для вирішення проблемної ситуації, організовує лабораторний практикум

Діяльність учнів

 Проводять пошукову діяльність, вчаться аналізувати, узагальнювати, робити висновки, проводять лабораторний експеримент, представляють результати роботи на інтерактивну дошку

Методичний супровід

Інтерактивна дошка, картка- інструкція для лабораторних робіт, завдання для груп

Час

17-20  хв.

Етап V

Закріплення нових знань

Мета

Провести контроль и корекцію нових знань

Форми и методи

Фронтальна, індивідуальна, групова робота, розв’язування інтерактивних вправ, самоперевірка і корекція знань

Діяльність учителя

Організовує учнів, перевіряє і коригує нові знання, організовує самоконтроль і рефлексію в учнів

Діяльність учнів

Відповідають на запитання, вирішають тести, виправляють помилки, проводять самоконтроль

Методичний супровід

Презентація, аркуш самоконтроля

Час

10  хв.

Етап VI

Підсумки уроку

Форми и методи

Фронтальна, індивідуальна бесіда

Діяльність учителя

Аналізує, як виконана мета уроку

Діяльність учнів

Аналізують, як виконана мета уроку, роблять пости на інтерактивній дошці Padlet, на аркуші самоконтролю

Методичний супровід

Інтерактивна дошка Padlet , аркуш самоконтролю

Час

1-2 хв.

Етап VII

Рефлексія

Форми и методи

Я-висловлювання

Діяльність учителя

Аналізує настрій учнів

Діяльність учнів

Створюють пост на інтерактивної дошке Padlet

Методичний супровід

Інтерактивна дошка Padlet «Підсумки», «Рефлексія»

Час

3 хв.

Етап VIII

Домашнє завдання

Мета

Закріпити знання, навички, здобуті на уроці

Форми и методи

Фронтальна бесіда

Діяльність учителя

Пояснює домашнє завдання

 

                                                         Хід уроку:

І. Мотиваційна стадія.  

          Привітання,  перевірка мотивації готовності:

   -Весна, цвітуть дерева -абрикоси, вишні, яблунь, вишні... Там будуть фрукти найближчим часом. Які фрукти вам подобаються? (Прислухається до відповідей). Ви знаєте, чому плоди так смачно і солодко? (Відповідь.) Хочете знати? (Відповідь.) 

 -Сьогодні ви повинні з'ясувати, чому плоди солодкі. Для цього вам доведеться об'єднатися, виконати завдання і представити нам результати. Чи готові ви з'ясувати, чому плід солодкий?

II. Визначення  мети, завдань уроку.  

           -Будь ласка, скажіть те, що ви хочете дізнатися в класі сьогодні? Зробити пост. (Формулюють і роблять пости на інтерактивній дошці).

 

III. Актуалізація опорних знаннь.

   - Пам'ятаєте, що є джерелом кисню? (Зелени рослини).  

-   А як образується кисень? (Від вуглекислого газу і води в результаті реакції фотосинтезу).

   - Є дивовижні трансформації в природі весь час. Від вуглекислого газу і води в результаті реакції фотосинтезу утворюється не тільки кисень, але і глюкоза, що робить смачними і солодкими плоди. А з глюкози утворюються інші поживні речовини-цукор, крохмаль, целюлоза. Всі ці речовини відносяться до вуглеводів. Що таке  вуглеводи?   

           -Запишіть тему уроку у зошиті. Відкрийте підручник на с. 202, знайти інформацію про те, які речовини належать до вуглеводів? (Учні знаходят відповідь: органічні речовини, с загальної формулою Сn(H2O)m (m,n >3). )

- Зробить схему «Класифікація вуглеводнів».

IV. Вивчення нового матеріалу.

   -  Об’єднаємось у групи. Кожна група отримує завдання. Зробіть це завдання і розмістіть матеріал на інтерактивній дошці https://padlet.com/natali610102/9jklnvwgivq7

 

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_20-24-26.png

          - Дослідницька команда підходить до лабораторного столу для виконання лабораторних робіт.  

          - Після завершення роботи кожна група надсилає звіт (говорить спікер). (Виконання завдань, груповий звіт).

V. Закріплення нових знань.

          - Ви набули нови знання. Застосуємо їх на практиці - виконуємо інтерактивні вправи.  На інтерактивній дошці ви знайдете завдання. А хтось з класу виконає ці завдання на смарт-дошці.    Для закріплення знань виконуємо інтерактивні завдання,  які створени на сайті LearningApps.org

         1. Класифікація вуглеводів-

а)http://LearningApps.org/watch?v=pxw5rnid517,

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_20-30-31.png
б)http://LearningApps.org/view887290

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_20-32-14.png
2. Фрукт, в якому глюкози найбільш http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1756b884a08d

 

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_20-33-25.png
 

3. Прочитай текст, заповні пропуски -

https://learningapps.org/watch?v=pzv5kaz0c17

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_20-38-05.png

 

 

VI. Підсумки  уроку. https://padlet.com/natali610102/caiqkneg34wx

   - Чи є у вас висновок про те, чи була досягнута мета  уроку ? Що ви дізналися сьогодні?  Чому плоди солодкі? Зробіть свій пост. https://padlet.com/natali610102/caiqkneg34wx

 

VII. Рефлексія. https://padlet.com/natali610102/caiqkneg34wx

   -Запишите ,яким на вашу думку  був  урок? Що вам було найцікавішим на уроці?

https://padlet.com/natali610102/caiqkneg34wx

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_21-05-34.png

 

VIII. Домашне завдання.

   Параграф 36 (автор підручника О.В. Григорович, 9 клас), с. 209 № 437 – 442 – відповесті на запитання, с.209 № 443-449, III рівень - № 450,451.

 

          Цей урок апробовано. Итоги уроку: https://padlet.com/natali610102/9jklnvwgivq7

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_21-11-31.png

C:\Users\user\Desktop\2019-12-25_21-14-51.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Урок «Вуглеводи. Глюкоза - представник моносахаридів.» 

Група No 1.

Фотосинтез. Як це відбувається? Як утворюється глюкоза? Знайдіть відео і скажіть , з  яких речовин утворюється глюкоза? Запишіть рівняння реакції, як вона називається? 

Група No 2.

Фізичні властивості глюкози. Знайти інформацію про фізичні властивості глюкози. Про які фізичні властивості ви дізналися ? Де глюкоза існує в природі?

 Група №3.

Структурна формула глюкози. Знайти інформацію: к якому класу речовин відноситься  глюкоза. У чому особливість будови молекули глюкози?  Яки органічні сполуки подібні по будові до глюкози ? 

Група №4.

Як  можна визначити  глюкозу між  іншими речовинами? На це є якісна реакція. За допомогою якої речовини можна визначити глюкозу? Як можна ії здобути?

Група №5. 

Які висновки можна зробити з приводу будови і властивостей глюкози? Її біологічної ролі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Картка самоконтролю до уроку «Вуглеводи. глюкоза »

 

Тема

Знаю

Так/Ні

Вмію

Так/Ні

 

Домашнє завдання

Вуглеводы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глюкоза

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що таке вуглеводи, загальну формулу, представників класу вуглеводів;

 

класифікацію вуглеводів

 

 

Молекулярну формулу і будову глюкози;

 

функціональні групи;

 

знаходження в природі;

 

фізичні властивості;

 

хімічні властивості:

 

окислення

 

бродіння

 

біологічну роль

 

Класифікувати вуглеводи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складаю молекулярну и структурну формули;

 

Складати рівняння реакції фотосинтезу;

 

Знаю, де глюкоза знаходиться в природі;

 

Знаю фізичні властивості глюкозы;

 

Складаю рівняння реакцій

Окиснення,

Бродіння;

 

Знаю біологічну роль глюкозы, ії значення для життєдіяльності живих організмів

 

Конспект

http://learningapps.org/watch?v=pxw5rnid517

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://learningapps.org/view887290

 

http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1756b884a08d

 

  http://learningapps.org/view3404816

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Картка-інструкція  до лабораторної роботи.

Тема роботи: взаємодія глюкози і гліцерола з купрум(ІІ) гідроксидом.

Мета роботи: провесті експеримент, зробить  висновок про будову и властивості глюкози.

Правила безпеки:

1. Працюйте в халаті.

2. Обережно працюйте з реактивами. Пам’ятайте правила техніки безпеки.

3. По завершенні роботи, вберіть реактиви, навидить порядок на робочому місце.

4. Запишіть дані експериментів у таблицю. Зробить висновки.

Що робив

Що спостерігав

Рівняння реакції

1

К розчину купрум(ІІ) сульфата добавить натрій гидроксид

 

 

2

До розчину глицеролу добавить добутий купрум(ІІ) гідроксид

 

 

3

До розчину глюкози добавить добутий купрум(ІІ) гідроксид

 

 

Висновки:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пишна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
26 червня 2021
Переглядів
1108
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку