Урок з всесвітньої історії 10 клас ( профільний рівень)
Тема: Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм.
Очікувальні результати: учні/ учениці
* знають та розуміють.
- зміст понять: націонал – соціалізм, расизм, нацизм, антисемітизм.
- світоглядне наповнення фашистської ідеології, її спрямованість проти інтересів людини і засад людяності.
* уміють.
- охарактеризувати нацистський режим у Німеччині.
- визначають суть расистської нацистської ідеології та антисемітизму.
Обладнання уроку: історична карта, презентація « Адольф Гітлер.» документи .
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Повідомлення теми та цілей уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Презентація «Адольф Гітлер.»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Робота з історичним документом ( з висловлювань Адольфа Гітлера.)
Опрацювати текст історичного джерела і дати відповідь на запитання:
1. Які завдання ставив Гітлер перед молоддю? ( створення нового світу)
2. Як Гітлер оцінював молодь? ( матеріал – з якого вийде творець, людина – бог)
3. Які завдання ставив Гітлер перед освітою? ( не набивати учня нікчемними знаннями, а створювати здорове тіло, впровадити поняття раси в розум молоді, підготувати молодь до війни. Щоб перемогти , або вмерти.)
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.
* Робота над поняттями:
- Расизм - ідеологія, яка проповідує вищість одних рас над іншими.
Наслідками расизму є такі явища як соціальна дискримінація , расова сегрегація, ворожнеча та насилля ( погроми, геноцид.)
- Антисемітизм – це одна із форм національної нетерпимості, що виражається у ворожому ставленні до єврейської національності.
Нацистська расистська ідеологія проголошувала вищість німецької раси
( арійська, нордична), (встановлена Гітлером тільки на основі зовнішніх даних німців – високі, блакитноокі і руді)над всіма іншими, в першу чергу євреями, ромами і слов’янами, які Гітлер назвав « брудними расами, які плодяться як коти.» підлягали фізичному знищенню: - євреї – всі;
- роми – всі;
-1933р – прийняття інструкції, що визначала, кого нацисти вважають євреями.
- 1935р – прийняття « Нюрнберзькі закони.» , що позбавляли євреїв громадянських прав.
- 1938 р – євреїв зобов’язали носити спеціальні посвідчення і нашивки з шестикутною зіркою.
- лікарів – євреїв позбавили права займатись лікарською практикою.
- в паспортах євреїв почали ставити букву «U» і чоловікам ім’я
« Абрам», а жінкам « Сара.»
- 9 – 10 листопада – « Кришталева ніч.».
- 15.11.1938 р – єврейським дітям було заборонено навчання в загальноосвітніх школах, а євреям заборонялось відвідувати місця відпочинку та розваги.
V. Узагальнення.
- Що таке расизм.
- Антисемітизм.
- Суть нацистської расистської ідеології.
- Що таке « Кришталева ніч.»
Практична робота: розв’язати задачу з німецького підручника ( стр.77.)
VІ. Домашнє завдання.
1. §16 – 17 , п.4, виписати прояви антисемітизму.
2. Випереджальне завдання : підготувати презентацію « Політичний портрет
Й. Сталіна.»