Урок з всесвітньої історії 10 клас ( профільний рівень) Тема: Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм.

Про матеріал
знають та розуміють. - зміст понять: націонал – соціалізм, расизм, нацизм, антисемітизм. - світоглядне наповнення фашистської ідеології, її спрямованість проти інтересів людини і засад людяності. * уміють. - охарактеризувати нацистський режим у Німеччині. - визначають суть расистської нацистської ідеології та антисемітизму.
Перегляд файлу

Урок з всесвітньої  історії 10 клас (  профільний рівень)

Тема: Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм.

Очікувальні результати: учні/ учениці
* знають та розуміють.
- зміст понять: націонал – соціалізм, расизм, нацизм, антисемітизм.
- світоглядне наповнення фашистської ідеології, її спрямованість проти інтересів людини і засад людяності.
* уміють.
- охарактеризувати нацистський режим у Німеччині.
- визначають суть расистської нацистської ідеології та антисемітизму.
Обладнання уроку: історична карта, презентація « Адольф  Гітлер.» документи .
                                                           Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Повідомлення теми та цілей уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Презентація «Адольф Гітлер.»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Робота з історичним документом ( з висловлювань Адольфа Гітлера.)
Опрацювати текст історичного джерела і дати відповідь на запитання:
1. Які завдання ставив Гітлер перед молоддю? ( створення нового світу)
2. Як Гітлер оцінював молодь? ( матеріал – з якого вийде творець, людина – бог)
3. Які завдання ставив Гітлер перед освітою? ( не набивати учня нікчемними знаннями, а створювати здорове тіло, впровадити поняття раси в розум молоді, підготувати молодь до війни. Щоб перемогти , або вмерти.)
ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.
* Робота над поняттями:
- Расизм -  ідеологія, яка проповідує вищість одних рас над іншими.
Наслідками расизму є такі явища як соціальна дискримінація , расова сегрегація, ворожнеча та насилля  ( погроми, геноцид.)
- Антисемітизм – це одна із форм національної нетерпимості, що виражається у ворожому ставленні до єврейської національності.
Нацистська расистська ідеологія проголошувала вищість німецької раси
( арійська, нордична),  (встановлена Гітлером тільки на основі зовнішніх даних німців – високі, блакитноокі і руді)над всіма іншими, в першу чергу євреями, ромами і слов’янами, які Гітлер назвав « брудними расами, які плодяться як коти.» підлягали фізичному знищенню: - євреї – всі;
                                                                     - роми – всі;

  •              слов’яни – неповноцінні ( старики, каліки, пацієнти псих лікарень , особи нетрадиційної сексуальної орієнтації( гомосексуалісти і лесбіянки), діти з дитячих будинків і інтернатів, які виховувались поза сім’єю ( на думку Гітлера вони не могли надалі соціалізуватися і бути корисними.)
    Загалом у Європі планувалось знищити 18 млн. чоловік, але знищили – 12 млн чоловік , з яких 6 млн.чол. – євреї ( Голокост.)

    Прояв антисемітизму:

-1933р – прийняття інструкції, що визначала, кого нацисти вважають євреями.
-  1935р – прийняття « Нюрнберзькі закони.» , що позбавляли євреїв громадянських прав.
- 1938 р – євреїв зобов’язали носити спеціальні посвідчення і нашивки з шестикутною зіркою.
              - лікарів – євреїв позбавили права займатись лікарською практикою.
             -  в паспортах євреїв почали ставити букву «U»  і чоловікам  ім’я
               « Абрам», а жінкам « Сара.»
            - 9 – 10 листопада – « Кришталева ніч.».
            - 15.11.1938 р – єврейським дітям було заборонено навчання в           загальноосвітніх школах, а євреям заборонялось відвідувати місця відпочинку та розваги.

V. Узагальнення.
- Що таке расизм.
- Антисемітизм.
- Суть нацистської расистської ідеології.
- Що таке « Кришталева ніч.»
Практична робота:   розв’язати задачу з німецького підручника ( стр.77.)
VІ. Домашнє завдання.
1. §16 – 17 , п.4, виписати прояви антисемітизму.
2. Випереджальне завдання : підготувати презентацію « Політичний портрет
Й. Сталіна.»

 

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
1667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку