10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок з всесвітньої історії

Про матеріал
Урок з розділу "Європейське суспільство і держави в 10-15ст." Під час вивчення теми"Хрестові походи" учні дістануть змогу ознайомитися з основними подіями хрестових походів.
Перегляд файлу

Всесвітня історія, 7 клас

ТЕМА. Хрестові походи.

Мета: освітня: ознайомити учнів з причинами, основними подіями та наслідками хрестових походів, пояснити учням, що штовхало різні категорії людей до участі у походах, розповісти про лицарсько-чернечі ордени;

розвивальна: розвивати в учнів уміння аналізувати та узагальнювати історичні факти та явища, визначати їхні причини і наслідки, навички роботи з історичними джерелами та ілюстраціями,

виховна: виховувати в учнях мужність та хоробрість, толерантне відношення до представників інших релігій.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу і формування вмінь і навичок

Методи і прийоми: « Двосторонній щоденник  » , «  Прийом рольової діяльност і» «Мозковий штурм »

Обладнання. Мапа « Європа в ХІ – на початку ХІІІ ст. Хрестові походи ».

Атлас з історії середніх віків для 7 кл. – ДНВП « Картографія », 2000-2009рр.

Література.

1. Ліхтей І. М. Історія Середніх віків: підруч. для 7-го кл. – К.: Грамота, 2007. – С.99-102.

2. Пометун О. І., Малієнко Ю. Б. Історія середніх віків. –К. : « Освіта », 2015.

– С.114-121

3. Всесвітня історія .7 клас. Дидактичні матеріали / Упоряд. С. І. Клименко, Н.М. Морозова. – Х.: Вид. група « Основа », 2007

Хід уроку

І. Актуалізація.

1. Причини хрестових походів

Учитель пропонує учням прочитати текст:

У листопаді 1095р. в місті Клермон перед численною юрбою виступив Папа Римський Урбан ІІ. Він заявив, що свята земля захоплена турками сельджуками : « Усякому , хто тільки заради обітниці, а не заради здобуття грошей і пошани піде в Єрусалим для звільнення Божої церкви, цей шлях буде визнаватися за цілковите покаяння. »

(Пометун О. І., Малієнко Ю. Б. Історія середніх віків. –К. : « Освіта », 2015. –С.114)

« Мозковий штурм »

– Як ви думаєте, якою була реакція юрби на виступ Папи Римського?

« Двосторонній щоденник »

Опрацювати текст підручника (с.99) і свої міркування щодо прочитаного відобразити у таблиці

Зразок учнівської відповіді

Положення тексту

Коментарі

Папа Урбан ІІ закликав християн взятися за зброю і відвоювати Гріб Господній від «невірних»

Мета хрестових походів

Хаотичні, майже беззбройні юрби й численні вози заполонили дороги. Це був голодний і неорганізований натовп, до того ж цілком боєздатний

Учасники походів

Переможці жорстоко пограбували місто й по-звірячому перебили більшу частину його жителів

Наслідки походів

2.Перший хрестовий похід

Робота з мапою

– З якої держави розпочався похід? ( з Франції)

– Через які країни він проходив? ( Венецію, Візантійську імперію, володіння сельджуків)

– Чим закінчився перший хрестовий похід ? ( зруйнуванням Єрусалиму хрестоносцями)

Випереджальне завдання : коротка історична довідка учня про Перший хрестовий похід

3.Четвертий хрестовий похід

Прийом рольової діяльності

Візантійський історик про пограбування хрестоносцями Константинополя

Про пограбування головного храму (Святої Софії) не можна байдуже навіть слухати. Коштовні речі надзвичайної краси було порубано на шматки і поділено між воїнами. Коли їм потрібно було винести з храму священний посуд, предмети надзвичайної майстерності та рідкісності, срібло і золото, вони ввели у притвори храмів мулів і коней із сідлами.

Важко й неможливо було пом’якшити благаннями і вмилостивити цей варварський народ. Кожен мусив боятися за своє життя на вулицях – плач, крики і стогін, на роздоріжжях – ридання, у храмах – жалібні голосіння. Отак-то чинили беззаконня західні війська, всіх позбавляючи грошей та майна, житла та одягу.

(Пометун О. І., Малієнко Ю. Б. Історія середніх віків. –К. : «Освіта», 2015. –с.119)

Розкажіть про пограбування Константинополя з позицій учасника хрестових походів, пересічного громадянина міста.

4. Духовно – рицарські ордени

Випереджувальні завдання двох учнів про орден госпітальєрів і тамплієрів

ІІІ. Рефлексія.

А. Розвязування хронологічних задач

– Скільки років тривали хрестові походи? (1270р.- 1096р. = 174р.)

– Скільки років минуло між першим і четвертим хрестовими походами? (1204р.-1099р. =103р.)

Б. Згрупуйте наведені поняття.

Тамплієри, францисканці, домініканці, госпітальєри, бенедиктинці.

(госпітальєри і тамплієри – це духовно-рицарські ордени; францисканці , домініканці, бенедиктинці – чернечі ордени)

В.Викресліть зайве у запропонованому переліку. Свій вибір поясніть.

1) Фрідріх І Барбаросса, Урбан ІІ, Річард І Левове Серце, Філіпп ІІ Август.

(Урбан ІІ – Папа Римський, решта – королі.)

2) Фрідріх І Барбаросса, Іоанн Безземельний, Річард І Левове Серце, Філіпп ІІ Август ( Іоанн Безземельний не брав участі в хрестових походах)

ІV. Домашнє завдання.

1.Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Відповісти у зошиті на запитання: «Чи можна вважати, що хрестові походи – це лише боротьба між християнами та мусульмани»? Свою відповідь обґрунтуйте.

 

 

docx
Додано
11 травня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку