Тема. Практична робота: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів.
Мета: охарактеризувати діяльність Гая Юлія Цезаря як політичного діяча, визначити роль Гая Юлія Цезаря в історії стародавнього світу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, розв'язувати хронологічні задачі, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Практична робота: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Практична робота: сформулювати життєву позицію історичного персонажа на основі висловів з його творів.
Мета: охарактеризувати діяльність Гая Юлія Цезаря як політичного діяча, визначити роль Гая Юлія Цезаря в історії стародавнього світу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, розв’язувати хронологічні задачі, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. – 3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: практична робота.
Хід уроку
Цезар Убивство Цезаря
Цезар був не тільки полководцем, а й письменником, одним з найкращих римських прозаїків. З його творів збереглися «Записки про Галльську війну» — 7 книг — важливе історичне джерело для вивчення суспільного ладу, побуту й культури кельтських і германських племен І століття до н. е.
А також «Записки про громадянську війну» — 3 книги. Для них характерна продуманість, ясна композиція, проста невимушена розповідь, точна мова, конкретність образів і тонка характеристика, як поодиноких людей, так і цілих народів (особливо галлів).
Із творів Цезаря, які не збереглися до наших днів, найоб'ємнішими були, ймовірніше за все, збірники його промов і листів. Відверто політичний характер мали два його памфлети, які називалися «Auticatones». Гай Юлій написав їх в 45 році до н. е., у таборі при Мунді.
Чисто літературними творами були віршовані авторства Цезаря: «Похвала Геркулесу», трагедія «Едіп», поема «Iter», де описана його подорож із Риму до Іспанії в 46 році до н. е.
Існують свідчення і про науковий твір Цезаря у двох книжках — «De analogia». Це граматичний трактат, в якому аналізується відома граматична суперечка між аналогістами і аномалістами і розв'язується на користь перших, тобто, на користь принципу закономірності.
Порахуйте, користуючись лінією часу, скільки років минуло від народження Цезаря до наших днів.
Кілька учнів зачитують складений історичний портрет.