Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа»

Про матеріал

Тема. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа

Мета: характеризувати процес становлення Римської імперії; проаналізувати імператора Октавіана Августа як історичного та політичного діяча; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними та візуальними джерелами, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

2018

Тема. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа   (Слайд 1)

Мета: характеризувати процес становлення Римської імперії; проаналізувати імператора Октавіана Августа як історичного та політичного діяча; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними та візуальними джерелами, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності. (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Самостійна робота за посібником «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас: універсальний комплект для контролю навчальних досягнень(до підр. О. Бандровського, В. Власова). – Харків : Вид-во «Ранок», 2017

1 варіант – ст. 29 – 30.

2 варіант – ст. 31 – 32.

  1. Доповніть речення.
  • Юлію Цезарю притаманна така риса характеру, як рішучість, про що свідчить…
  • Юлію Цезарю притаманна така риса характеру, як жага до першості, про що свідчить…
  • Юлію Цезарю притаманна така риса характеру, як дружелюбність, про що свідчить…
  • На мою думку, позитивним у діяльності Цезаря як правителя Риму було…
  • На мою думку, негативним у діяльності Цезаря як правителя Риму було…
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальним джерелом.   (Слайд 3)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\6. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа\oktavian2.jpg

  • Розгляньте портрет.
  • Як ви гадаєте, це зображення митця чи імператора?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Яким, на вашу думку, він міг бути правителем?
  • Сьогодні ми обговоримо процес становлення Римської імперії та проаналізуємо імператора Октавіана Августа як історичного та політичного діяча;
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з візуальним джерелом (с. 231 підручника)

Каме́я — вирізьблене з каменю рельєфне зображення.   (Слайд 4)

Мистецтво вирізання камей набуло особливого розвитку у стародавній Греції та Римі. На камеях найчастіше зображали богів, відомих осіб. Найпоширенішими каменями для вирізання камей були напівдорогоцінні: онікс, агат, сердолік.

  • Роздивіться прикрасу. Визначте, де зображено Октавіана Августа.   (Слайд 5)
  • Чому поряд з Августом бачимо Ромула?
  • Кого зображено на нижній частині прикраси?
  • Які зміни в управлінні Римом призвели до появи такого твору?
  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
  • Пригадайте, за яких обставин помер Гай Юлій Цезар?
  • Що таке тріумвірат?
  • Хто утворив Перший тріумвірат?

Сенат, після смерті Цезаря, отримав всю владу. Він уклав угоду з Марком Антонієм, у якому йшлося про те, що всі розпорядження Цезаря залишаються чинними, а його вбивць було помилувано.

Цезар вказав у заповіт єдиним спадкоємцем Гая Юлія Цезаря Октавіана (Октавія), якого усиновив незадовго до смерті.

У листопаді 43 р. до н.е. Октавій, Марк Антоній та Лепід створили Другий тріумвірат. (Слайд 6)

 Їхніми цілями стали:    (Слайд 7)

  • Об’єднати сили для війни з убивцями Цезаря – республіканцями Брутом і Кассієм.
  • Упродовж наступних 5 років тріумвірату належатиме вища влада в Римі.
  • Провінції Римської держави розподілялися між тріумвірами.
  • Оголошено політичні репресії щодо осіб, причетних до заколоту проти Цезаря.

Через рік у Македонії тріумвірат переміг армію заколотників. Октавій відправився до Італії. Незабаром він усунув від влади Лепіда та виступив проти Антонія. 31 р. до н.е. відбулася битва біля мису Акцій. (Слайд 8) Антоній зазнав поразки. Клеопатра надала йому дорогу. Коли військо Октавія підійшло до мурів Александрії, Антоній та Клеопатра наклади на себе руки. (Слайд 9) 1 серпня 30 р. до н.е. війська Октавія вступили в Александрію. (Слайд 10)

Так Октавій став єдиним володарем, з необмеженою владою. У 27 р. до н.е. його проголосили довічним трибуном, консулом та цензором. Октавіан став принцепсом – головним серед сенаторів та мав найвищу військову силу – імперій. Згодом йому присвоїли титул Августа.  Імператор Октавіан Август правив Римом від 30 р. до н.е. до 14 р. н.е.   (Слайд 11)

  1. Робота з історичним джерелом (с. 232 підручника).
  • Прочитайте уривки з твору Светонія про Октавіана Августа.
  • Зробіть висновки про спосіб життя, здоров’я, риси вдачі правителя Риму.
  • Що дізнаємося з уривку про повсякденне життя римлян?
  1. Робота зі схемою.   (Слайд 12)
  • Ознайомтеся зі схемою.
  • Проаналізуйте зовнішню та внутрішню політику Октавіана Августа.
  • Яке головне значення діяльності Октавіана Августа?

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\6. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа\Рисунок1.png

  1. Робота з візуальними джерелами.   (Слайд 13)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\6. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа\images (1).jpg     Похожее изображение

  • Розгляньте скульптури Октавіана Августа.
  • Подумайте, що хотіли показати скульптори.
  • Поміркуйте, яка роль належить Амуру – синові богині Венери.
  1. Розповідь учителя.

Августа звеличували не лише скульптори, а й історики, оспівували поети. Найулюбленішими поетами його доби були Вергілій та Горацій. Вони стали придворними поетами і творили піж наглядом Гая Цільнія Мецената. (Слайд 14)

  • Пригадайте, кого зараз називають меценатом?

Вергілій зажив безсмертя поемою «Енеїда». У ній він прославив свого покровителя імператора Октавіана Августа, втіливши ідею його божественного походження. Горацій писав офіційні вірші-листівки, у яких звеличував Августа та складав «Сатири».

За часів правління Октавіана жив видатний історик Тит Лівій – автор «Історії Рима від заснування міста».

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Виконання завдань робочого зошита.
  1. Хронологічна задача (с. 96, з. 3)   (Слайд 15)

Скільки років тривало правління першого імператора Рима?

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\6. Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа\Рисунок3.png

30 + 14 – 1 = 43 роки

  1. Завдання 4, с. 96.

Виберіть твердження що стосуються Октавіана Августа.

А. ___ Був учасником Першого тріумвірату, унаслідок чого одержав посаду консула. –

Б. ___ Повернувшись до Рима з єгипетського походу, одержав кілька республіканських посад, які зробили його владу необмеженою. +

В. ___ отримавши вищу військову владу, він одержав право беззмінного командування всіма військами і став довічно називатися імператором. +

Г. ___ Перейшовши зі своїм військом річку Рубікон, розпочав громадянську війну проти сенату й Помпея. –

Д. ___ За його правління закладено основи системи принципату. +

Е. ___ У 27 р. до н.е. він заявив у сенаті про бажання скласти повноваження, але сенатори «вмовили» його до кінця життя очолювати Римську державу. +

Є. ___ Прагнув розширити кордони імперії. Час його правління став добою розквіту римської культури.

2. Бесіда за запитаннями підручника.

  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.   (Слайд 16)
  1. Опрацювати § 48 підручника
  2. Виконати завдання робочого зошита с. 95 – 96.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ібрагімова Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Удовенко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ХАСЕНКО НАСТЯ
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Євтушевський Старк Володимирович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
15489
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку