22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Урок з всесвітньої історії для 7-го класу на тему: "Польське королівство. Велике князівство Литовське".

Про матеріал

Урок з всесвітньої історії для 7-класу на тему : "Польське королівство. Велике князівство Литовське".

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть

-називати час утворення Польського королівства , Великого князівства Литовського, дату Грюнвальдської битви,Кревської унії;

-висловлювати судження щодо значення Грюнвальдської битви ;

-показати на карті території Польського, Великого князівства Литовського, місце Грюнвальдської битви;

-охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів Польського королівства та Великого князівства Литовського.

Перегляд файлу

Всесвітня історія 7 клас

Урок   №___                                                                                              Дата_____

Тема: Польське королівство. Велике князівство Литовське.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть

-називати час утворення Польського королівства , Великого князівства Литовського, дату Грюнвальдської битви,Кревської унії;

-висловлювати судження щодо значення Грюнвальдської битви ;

-показати на карті території Польського, Великого князівства Литовського, місце Грюнвальдської битви;

-охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику правителів Польського королівства та Великого князівства Литовського.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання: ноутбук,відеоматеріал,підручник,атлас,роздатковий матеріал, ілюстрації до теми, атлас, настінна карта.

                                                     Хід уроку

І Організаційний момент уроку

ІІ Актуалізація опорних знань

Бесіда

  • Кого стародавні римляни називали варварами?
  • Що означає Велике переселення народів?
  • На яких територіях Римської імперії та поза її межами жили варварські племена?
  • Коли перестала існувати Західна Римська імперія?
  • Користуючись знаннями з історії України ,поясніть поняття : «князь», «дружина».
  • Пригадайте, що таке станова монархія. У яких країнах за часів Середньовіччя вона була встановлена?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Робота з візуальними джерелами

http://ostarbeiter.vn.ua/img/2012/05/jan-matejko-bitwa-pod-grunwaldem.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Union_of_Krewo500x333.jpghttps://polsha24.com/media/uploads/2016/05/12/collegium_novum_fasada.jpgЯдвига

  • Розгляньте джерела
  • Що об’єднує ці ілюстрації?

Після вивчення теми, учні мають дати назви кожній ілюстрації (Грюнвальдська битва,документ,що був підписаний в Креві, Краківський університет(заснований Казимиром ІІІ, королева Польщі Ядвіга).

ІV Вивчення нового матеріалу

Слов’яни в давнину

Учитель. У результаті Великого розселення народів у VІ-VІІ слов’яни зайняли значну територію три утворили три групи слов’ян.

Робота зі схемою

  • Розгляньте  схему.

https://history.vn.ua/lesson/vsesvitnya-istorya-7-class-gisem-rozrobki-2015/vsesvitnya-istorya-7-class-gisem-rozrobki-2015.files/image012.jpg

Учитель. Якщо слов’янам загрожували небезпечні вороги, вони об’єднувалися в союз племен. Пізніше такі союзи виникали, коли сильніше слов’янське плем’я підкоряло інші. На чолі їх стояли князі-військові вожді. Всі важливі питання у словянських племенах вирішували на віче.

Робота зі словником

Віче-загальні збори слов’ян ,на яких вирішувалися найважливіші питання.

Утворення Польської держави . Мешко І та Болеслав Хоробрий

Учитель.Польське королівство постало на території між річками Одером, Віслою і Вартою. Там проживали західнослов’янські племена,які в другій половині ІХ століття об’єдналися навколо племені  полян із центром у місті Гнєзно.

Робота з документом(с.188)

  • Опрацюйте джерело.
  • Поясніть, як легенда пояснює створення Польської держави?

Учитель. Першим достеменно відомим польським князем був Мешко І (960-992 рр.) з династії П'ястів .Він об’єднав майже всі землі Польщі , і для налагодження зв’язків з провідними середньовічними державами в 966 р. прийняв християнство. Після смерті Мешка на княжий трон сів його 25-річний син Болеслав І (992-1025 рр.),якого пізніше назвали Хоробрим .Саме він завершив розпочату батьком справу –об’єднав польські землі. У 1013 р. невдало ходив війною на Русь. Польський володар прагнув захистити інтереси свого зятя Святополка (Окаянного),ув’язненого його батьком Володимиром Святославичем. Проте в 1018 р. польському князю вдалося посадити Святополка на великокняжий престол. Після смерті Оттона ІІІ вів війни з Священною Риською імперією, де Польща перемогла.  Болеслав був не тільки рішучим воєначальником і відважним правителем , а також дуже спритним, розважливим і послідовним політиком. Під час його правління Польща значно розширила свою територію, як шляхом завоювань нових земель, так і шляхом мирних договорів.

Робота з візуальним джерелом

Коронація Болеслава Хороброго в Гнєзно. Картина Яна Матейко

  • Розгляньте джерело.
  • Яка подія зображена?( Коронація Болеслава І Хороброго)

Учитель.У 1025 році Болеслав І проголосив себе королем. Утім невдовзі помер.

«Мозковий штурм»

  • Поміркуйте, за які вчинки Болеславу  дали прозвання Хороброго?

Учитель. Після смерті Болеслава І держава потерпала від внутрішніх конфліктів та воєн з сусідніми державами. Об’єднання польських земель  очолив Владислав І Локетик, проте йому не вдалося встановити владу над усією країною.

Зміцнення Польської держави за Казимира ІІІ Великого

Робота в групах з текстом підручника(с.190-191)

  • Опрацювати матеріал підручника.
  • Результати своєї роботи представити у вигляді таблиці.

1-ша група- Зовнішня політика Казимира Великого.

2-га-група- Внутрішня політика Казимира Великого.

Запитання

  • Чому Казимира ІІІ прозвали Великим?

Литовське князівство за Міндовга , Гедиміна і Ольгерда.

Учитель. Литовські племена (литва,жмудь,ятвяги,летьгола, земигола та ін.) жили за течією річок Західна Двіна, і на Балтійському узбережжі.

Робота зі схемою

Бесіда

  • Хто заснував Литовську державу?
  • Поміркуйте, чому Гедимін титуловав себе «королем литовців і руських»?
  • Чому Ольгерд завдавав воєнних ударів по Московському князівству? Як це було пов’язано з  давньоруськими землями?

Польсько-Литовська унія

Учитель. З 1350-х років Ольгерд і його брат Кейстут вели боротьбу з Тевтонським орденом. Зовнішня загроза з боку німецьких лицарів зблизила Литву з Польщею. Спадкоємець Ольгерда, литовський князь Ягайло у 1385 році взяв шлюб із польською королевою Ядвігою. Цього ж року у м.Крево було підписано Кревську унію, Ягайло прийняв християнство за католицьким зразком та об’єднав дві держави. Проте син Кейстута Вітовт ,захищаючи інтереси литовської знаті ,не допустив активного проникнення поляків на землі Великого князівства Литовського. Ягайло змушений був поступитися йому престолом великого князя.

Перегляд відеоматеріалу «Грюнвальдська битва»

Запитання

  • Що було приводом до битви?
  • На території якої країни відбулася битва?
  • Яким був результат битви?
  • Якими були наслідки битви?

V Узагальнення та систематизація знань

Робота з картою

  • Покажіть на карті територію Польського королівства та Великого князівства Литовського.
  • Назвіть місто, де  в 1385 році було підписано унію.
  • Покажіть місце, де відбулася Грюнвальдська битва.

Розташуйте в хронологічні послідовності

Грюнвальдська битва 4

Правління Ольгерда 2

Підписання Кревської унії 3

Правління Болеслава І Хороброго 1

VІ Підсумки уроку

VІІ Домашнє завдання

1.Опрацювати § 23 підручника.

2.Підготувати повідомлення про Яна Гуса.

docx
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
5498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку