До розіграшу
залишилось:
9 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок з всесвітньої історії для 9-го класу на тему «Німецька імперія на шляху до світової війни»

Про матеріал

Тема. Німецька імперія на шляху до світової війни.

Мета: характеризувати вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Німеччини, визначити причини і наслідки утворення Німецької імперії, аналізувати діяльність Отто фон Бісмарка; розвивати увагу, пам'ять,мислення, навички роботи з історичною картою, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Німецька імперія на шляху до світової війни

Номер слайду 2

Мета: характеризувати вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Німеччини, визначити причини і наслідки утворення Німецької імперії, аналізувати діяльність Отто фон Бісмарка; розвивати увагу, пам'ять,мислення, навички роботи з історичною картою, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Номер слайду 3

НАПОЛЕОН III ТА БІСМАРК ВРАНЦІ ПІСЛЯ БИТВИ БІЛЯ СЕДАНУ. ГРАВЮРА З КАРТИНИ В. КАМПГАУЗЕНА

Номер слайду 4

Німецька імперія була союзом 22 монархій і трьох «вільних міст» (Гамбурга, Бремена, Любека).

Номер слайду 5

Імператор. Канцлер. Рейхстаг(парламент)Бундесрат (союзна рада)Суспільно-політичний устрій Німецької імперії

Номер слайду 6

У Німецькій імперії запроваджувалися:єдина грошова система(золота марка)Імперський банкєдина системасудочинства

Номер слайду 7

Внутрішня політика. Зовнішня політика«Культуркампф» - «боротьба за культуру», спрямована проти католицької церкви;Прийнято так званий закон – «виключний закон проти соціалістів»;Прийнято соціальні закони;Зміцнення військової могутності;Впроваджено протекціоністський митний тариф. У 1873 р. Німеччина, Австро-Угорщина та Росія укладають «Союз трьох імператорів»;1882 р. – Німеччина вступила до Троїстого союзу з Австро-Угорщиною та Італією;Розпочалася боротьба за створення німецької колоніальної імперії. Політика Отто фон Бісмарка

Номер слайду 8

Вільгельм ІФрідріх ІІІВільгельм ІІ1888 р. в історії Німеччини називають роком трьох імператорів.

Номер слайду 9

Вільгельм ІІ закликав зайнятися «світовою політикою». У імперії виник Пангерманський союз, позицією якого було: «Король на чолі Пруссії, Пруссія на чолі Німеччини, Німеччина на чолі світу».

Номер слайду 10

Начальник генерального штабу генерал Альфред фон Шліффен розробив розгорнутий план «блискавичної війни» («бліцкриг»), що дозволяла здобути перемогу у війні на два фронти проти Франції та Росії.

Номер слайду 11

Кайзер Вільгельм ІІ. Карикатура 1914 р.

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Опрацювати § 19 підручника

Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 9-го класу

на тему

«Німецька імперія на шляху до світової війни»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Конмунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

2018

Тема. Німецька імперія на шляху до світової війни.   (Слайд 1)

Мета: характеризувати вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Німеччини, визначити причини і наслідки утворення Німецької імперії, аналізувати діяльність Отто фон Бісмарка; розвивати увагу, пам'ять,мислення, навички роботи з історичною картою, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.  (Слайд 2)

Обладнання: підручник   «Всесвітня історія : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч. закладів : С. В. Дячков, С. Д. Литовченко. – Харків : Вид-во «Ранок», 2017. – 192 с. : іл.», історичні карти, ілюстрації.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Самостійна робота за посібником «Тест-контроль», 9 клас (С. Литовченко, С. Дячков)

1 варіант

  1. А
  2. Б
  3. В
  4. 1Г; 2В; 3А; 4Д.
  5. 1В; 2Б; 3А; 4Г
  6. 4, 6, 7.

2 варіант

  1. Б
  2. Б
  3. В
  4. 1В; 2А; 3Д; 4Г.
  5. 1Г; 2А; 3В; 4Г.
  6. 2, 5, 6.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Якими були підсумки Віденського конгресу 1815 р. для Німеччини? (до Пруссії відходила частина німецьких держав на Рейні, роздробленість Німеччини залишалась, але кількість держав зменшувалась)
  • Коротко охарактеризуйте революційні події в Німеччині в 1848  - 1849 рр.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальним джерелом.   (Слайд 3)

Картинки по запросу залізний канцлер

НАПОЛЕОН III ТА БІСМАРК ВРАНЦІ ПІСЛЯ БИТВИ БІЛЯ СЕДАНУ. ГРАВЮРА З КАРТИНИ В. КАМПГАУЗЕНА

  • Кого зображено на ілюстрації?
  • Що можуть обговорювати ці історичні діячі?
  • Що вам відомо про Отто фон Бісмарка?
  • Згадайте, що вам відомо про битву під Седаном?
  • Чим закінчилася франко-прусська війна?
  • Сьогодні ми охарактеризуємо вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Німеччини, визначимо причини і наслідки утворення Німецької імперії та проаналізуємо діяльність Отто фон Бісмарка.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Слово вчителя.
  • Пригадайте, де та коли було проголошено Німецьку імперію? (18 січня 1871 р. у Версалі)
  • Результатом яких подій воно стало? (Перемоги у франко-прусській війні)

Німецька імперія була союзом 22 монархій і трьох «вільних міст» (Гамбурга, Бремена, Любека).   (Слайд 4)

Панівне становище в імперії посідала Пруссія. Так, імператором міг стати лише прусський король. Імператор призначав імперського канцлера, який підкорявся тільки йому. Вищим представницьким органом були рейхстаг (парламент) та бундесрат (союзна рада). Депутатів рейхстагу обирали терміном на 5 років на основі загального виборчого права для чоловіків від 25 років. Їх вплив на державне життя держави був досить обмеженим.  (Слайд 5)

У Німецькій імперії запроваджувалися єдина грошова система (золота марка), Імперський банк та єдина система судочинства.   (Слайд 6)

  • Пригадайте, яку суму контрибуції мала виплатити переможена Франція Німеччині? (5 млрд франків)

Ці кошти Німеччина спрямувала на розвиток національної економіки. У найкоротший історичний період об’єднана Німеччина перетворилася на високорозвинену європейську державу.

  1. Самостійна робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 100 – 101 та заповніть таблицю «Внутрішня та зовнішня політика Отто фон Бісмарка».

 

 

 

 

Орієнтовний вигляд таблиці   (Слайд 7)

Внутрішня політика

Зовнішня політика

  • «Культуркампф» - «боротьба за культуру», спрямована проти католицької церкви;
  • Прийнято так званий закон – «виключний закон проти соціалістів»;
  • Прийнято соціальні закони;
  • Зміцнення військової могутності;
  • Впроваджено протекціоністський митний тариф.
  • У 1873 р. Німеччина, Австро-Угорщина та Росія укладають «Союз трьох імператорів»;
  • 1882 р. – Німеччина вступила до Троїстого союзу з Австро-Угорщиною та Італією;
  • Розпочалася боротьба за створення німецької колоніальної імперії.
  1. Слово вчителя.

1888 р. в історії Німеччини називають роком трьох імператорів. Після смерті Вільгельма І престол посів його син Фрідріх ІІІ. Але, проправивши менше ніж 100 днів ,він помер. Імператором Німеччини став Вільгельм ІІ. (Слайд 8) Його погляди на зовнішню та внутрішню політику значно відрізнялися від поглядів О. Бісмарка. Тому, у 1890 р., О. Бісмарка було відправлено у відставку. Вільгельм ІІ закликав зайнятися «світовою політикою», у якій Німеччина мала посісти гідне місце. У імперії виник Пангерманський союз, позицією якого було: «Король на чолі Пруссії, Пруссія на чолі Німеччини, Німеччина на чолі світу». (Слайд 9)

Начальник генерального штабу генерал Альфред фон Шліффен розробив розгорнутий план «блискавичної війни» («бліцкриг»), що дозволяла здобути перемогу у війні на два фронти проти Франції та Росії. (Слайд 10)

Особливим напрямком «світової політики» Німеччини став Близький Схід. Вільгельм ІІ прагнув дружніх і союзницьких відносин з Османською імперією. У 1903 р. «Німецький банк» отримав дозвіл на території Туреччини розпочати будівництво Багдадської залізниці. Берлін домігся дозволу на будівництво залізниць у провінції Шаньдун із правом видобутку природних ресурсів.

  1. Робота з історичним джерелом (с. 102 підручника)
  2. Робота з карикатурою.   (Слайд 11)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Всесвітня\Німецька імперія на шляху до світової війни\kaiser-wilhelm-ii-in-einer-russischen-karikatur-aus-dem-jahr-1914.jpg

  • Проаналізуйте карикатуру.
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 102 – 103)
  • Опрацюйте матеріал підручника та дайте відповіді на запитання.
  • Якій країні на початку ХХ ст. Німеччина поступалася в економічному розвитку? (США)
  • Яке місто було столицею Німеччини? (Берлін)
  • Які зміни відбулися в демографічній системі?
  • На яку галузь витрачалася значна частина державних коштів? (утримання армії та флоту)
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Бесіда за запитаннями підручника (с. 104)
  2. Робота з картою.
  • Покажіть на карті територію Німеччини та її земель.
  • Розкажіть, як змінилась її територія в результаті створення імперії.
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 19 підручника

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
18 лютого
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку