12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Урок з всесвітньої історії у 8 класі. Реформація в Німеччині

Про матеріал

Урок з Всесвітньої історії в 8 класі, на якому учні дізнаються про Реформацію в Німеччині та важливість цієї історичної події, учителем буде підкреслено масштаб святкування, яке відбуватиметься в Німеччині, де почався реформаційний рух, також діти дізнаються, що він був і в інших країнах Європи. На державному рівні 500-річчя святкуватимуть і в Україні.

Перегляд файлу

Урок з всесвітньої історії у 8 класі.

Тема: Реформація в Німеччині

Мета: сформувати уявлення учнів про католицьку церкву на межі XV -  XVІст.; створити умови для розуміння причин Реформації; розглянути перебіг подій Селянської війни у Німеччині; встановити зв’язок між Реформацією та змінами у політичному й економічному житті Європи; охарактеризувати людей, які стали ідеологами  Реформації; розвивати вміння порівнювати різні течії серед учасників Селянської війни у Німеччені та висловлювати власну думку про вплив релігії на життя людини.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати час Реформації, видатних постатей цього періоду;
  • наводити приклади кризових явищ у католицькій церкві;
  • описувати протестантську церкву;
  • висловлювати власне судження щодо причин, характеру та значення Реформації.

 

Обладнання: підручник  «Всесвітня історія. 8 клас» Н.Г Подаляк,  2016 рік, видавництво «Генеза»;  презентація Power Point; атлас «Всесвітня історія. 8 клас»; текст історичного документу.

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу.

Основні терміни та поняття: Реформація,  «індульгенція»,  Селянська війна, протестантизм.

Основні події:

  1517 р. — виступ Лютера проти індульгенцій;

  1524—1525 рр. — Селянська війна.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

У 2017 році весь світ відзначає 500-річчя Реформації. Важливість цієї історичної події підкреслює масштаб святкування, яке відбуватиметься в Німеччині, де почався реформаційний рух, але і в інших країнах Європи.  На державному рівні 500-річчя святкуватимуть  і в Україні.

Реформація-католицький церковно-релігійний, духовно-суспільний та політичний рух оновлення в країнах Західної та Центральної Європи у XVIст., спрямований на повернення до біблійних першоджерел християнства, який набув форми релігійної боротьби проти католицької церкви і папської влади.

Робота в парах

1.  За  яких  історичних  обставин  виникло  християнське  віровчення?

2.  Коли  відбувся  розкол  християнства  на  католицизм  і  православ’я? (у 1054 («Велика схизма»))

3.  Що означає вислів «феодальна роздробленість»?

4.  Як впливала роздробленість на розвиток суспільства?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Реформація - слово, що перекладається з латинської як перебудова, стало символом цілої епохи в історії країн Європи. Це була доба, коли розгорнувся рух за переосмислення ролі католицької церкви у суспільстві. Дуже швидко ця боротьба, що починалася з диспутів в університетських залах, перекинулася на поля бойовищ. Люди початку нового часу були приголомшені силою ненависті, з якою точилася боротьба між прихильниками старої католицької церкви і реформаторами. Мине багато часу, поки людство зрозуміє, що неможливо винищити всіх, хто хоче жити інакше. Треба навчитися жити разом, на одній планеті. Шлях до цього буде дуже довгим.

Події, які спричинили розкол Європи на два великі табори — католиків і прихильників Реформації, — розпочалися на початку XVI ст. у Німеччині.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Німеччина на початку XVI ст.

Метод «Чиста дошка»

1.  Де і коли утворилась Священна Римська імперія німецької нації?

2.  Якій династії належала влада на поч. XVI ст. у Священній Римській імперії?

3.  Хто обирав імператора?

4.  Чому  не  було  укладено  союз  німецьких  міст  із  королівською владою?

5.  Хто  висунув  ідею  перетворення  роз’єднаних  німецьких  земель в єдину державу? Чому?

6.  Що спричинило наступ на феодальну «дрібнодержавність»?

Лютер і Мюнцер – два варіанти Реформації

Безпосереднім початком Реформації вважають розповсюдженням Мартіном Лютером листів, в яких він доводив, що спасіння та Божа милість досягаються завдяки вірі, а не сповіді в гріхах. Загальним суспільним поштовхом стала публікація латинською 25 жовтня 1517 року в місті Віттенберзі 95 тез, в яких йшлося про гріх та кару, і особливо критикувалася торгівля індульгенціями.

Групова робота. Рамка цілі

Цей метод передбачає чотири етапи:

1.  Мета (Чому? Навіщо? Для чого?)

2.  План (Як? Яким чином?)

3.  Дія (Що? Де? Коли?)

4.  Результати (Які наслідки? Які підсумки?)

Згідно з алгоритмом учні самостійно опрацьовують текст підручника та заповнюють таблицю «Реформація: Лютер та Мюнцер»

Варіант Лютера

Варіант Мюнцера

Мета. Рух за очищення церкви від пороків (у першу чергу проти продажу індульгенцій), за нову дешеву церкву

Мета. Рух за нову дешеву церкву,

а також за суспільство, де всі будуть рівними: «Вся влада повинна бути віддана простому народові»

План. Реформацію може  здійснювати тільки влада, а не народ (мирним шляхом)

План. Реформації можна досягти

шляхом перевороту (революції)

силами селянства і міської бідноти

(силовим шляхом)

Дія. 31 жовтня 1517 р. — він прибив до дверей Замкової церкви у Віттенберзі тези, в яких спростовувалася рятівна сила індульгенцій

Дія. 1524–1525 рр. — Селянська

війна в Німеччині, очолена Т. Мюнцером; кінець 1524 р. — «Статейний лист»

Утворення нової гілки християнства — протестантизму (лютеранства)

Цілковита поразка селян, страта

Т. Мюнцера та його послідовників

(близько 100 тис. осіб)

V.  Закріплення знань учнів.

Клас  ділиться  на  три  групи,  кожна  з  яких  має  виконати  певне завдання.

Гра «Я знаю 5 імен…» (1-а група)

Учні  називають  п’ять  імен,  персоналій  (можна  й  більше),  які стосуються даної теми. Наприклад: Мартін Лютер, Томас Мюнцер, Карл V, Габсбурги, Лев X.

Гра «Точність — ввічливість королів» (2-а група)

Учні записують дати, що зустрічаються в тексті підручника. До кожної дати пропонуємо запитання, відповіді на які мають бути точними та лаконічними.

1483—1546; 1489—1525; 1517; червень 1524; 1524–1525 рр.

1.  З якими подіями пов’язані ці дати?

2.  Позначте  у  зошитах  століття,  що  стосуються  виписаних  вами дат. Назвіть їх.

3.  Скільки  років  прожив  Лютер? Мюнцер?  Чому  Лютер  прожив довше?

4.  Що було раніше — виступ Лютера проти індульгенцій чи початок заворушень у південно-західній Німеччині?

5.  Скільки років минуло від дня смерті Лютера? Мюнцера?

Гра «Енциклопедист» (3-я група)

Учні записують в зошитах терміни та поняття, що зустрічаються в процесі вивчення нової теми, та пояснюють їх.

Індульгенція — у католицькій церкві — грамота, свідоцтво про повне відпущення гріхів.

Реформація — широкий антифеодальний суспільно-політичний і релігійний рух, який набув форми боротьби проти католицької церкви, в Західній і Центральній Європі в XVI ст.

Селянська війна — масштабне й тривале у часі повстання селян, яке охоплює велику територію.

VІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати § 8 Скласти порівняльну таблицю, релігійного та соціально-економічного становища, освіти та державності до і після реформації.

2. Творче завдання. Складіть кросворд на десять слів за вивченим матеріалом.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку