Урок з Всесвітньої історії за шостий клас.

Про матеріал
План-конспект відкритого уроку, що присвячений давньому Ізраїльському царству.
Перегляд файлу

10. 12. 2019., ВІВТОРОК    6 КЛ. Тема уроку: Ізраїльсько – Юдейське царство.

     Мета уроку: 

-          розкрити значення Біблії як історичного джерела і свідчення історії народів Сходу, зокрема, Ізраїля;   

-          спираючись на біблійні тексти, дати уявлення про найважливіші періоди історії єврейського народу; 

-          розвивати вміння працювати з історичною картою, порівнювати історичну інформацію, чітко висловлювати свої думки;      Тип уроку: засвоєння нових знань.

     Обладнання: підручник, настінні карти, робочий зошит, роздатковий матеріал, атласи.

                                    ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх, позитивний настрій на майбутню роботу. Домашнє завдання – Параграф 25 опрацювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання. Метод «Опитувальна естафета».

1.          Що таке «Родючий півмісяць»?

2.          Які держави входили до його складу у ІІ–І тис. до н.е.?

3.          Що таке колония? Що таке метрополія?

4.          Яке місто було метрополією Карфагена?

5.          Яка держава знаходилася на півночі Палестини?

6.          Завдяки чому фінікійські міста – держави збагатилися?

7.          Яке дерево росло у Фінікії? Що з нього виготовляли?

8.          До якої системи письма відносилася фінікійська писемність (ієрогліфічна, буквена)?

9.          Який народ, що ми вивчали, мав ієрогліфічне письмо?

10.     Який устрій мало давньоєгипетське суспільство?

11.     Назвіть найвизначніші винаходи фінікійців.

12.     На честь чого названа Фінікія? (фойнікес – країна пурпуру) – пурпурова фарба.

13.     Часи його правління називають «золотим віком» Ізраїльсько-Іудейського царства. (Соломон)

14.     Цей герой здійснив чимало подвигів, адже боги дали йому надзвичайну силу. Він здолав чимало перешкод, щоб дістати квітку безсмертя для свого побратима з дна морського, але коли дістав – заснув і її з’їла змія. (Гільгамеш)

15.     Один із найдавніших законодавців у світі, що перетворив Вавилон на могутню державу Дворіччя. Його ім’я згадано в Біблії. (Хаммурапі)

 

III.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Вступне слово вчителя. (підручник, #25 – п.1 (ст.79).

     Комментарій текста підручника. Перехід – Біблія.  Учні записують у зошити тему і план уроку.

 

ІV. Вивчення нового навчального матеріалу

Прийом «Евристична бесіда»

1.     Що ви знаєте про Біблію?

2.     Хто її автор?

3.     Хто такі юдеї, та хто такі християни?

 

Розповідь вчителя. Про Біблію.

      Близько VII ст. до н. е. єврейським народом була створена Біблія (від грец. biblia — «папірусні сувої» або «книги»). Біблія – це збірка із 66 окремих книг, які писалися протягом приблизно 1600 років (від 1513 р. до н. е. до 98 р. н. е.). 

     39 книг становлять Старий Заповіт, який визнається за Святе Письмо іудаїзмом і християнством. Старий Заповіт складається з окремих книг, написаних різними авторами (19 авторів). У ньому розповідається про створення світу Богом (за свідченнями Біблії, це сталося в 3760 р. до н. е.), перших людей, Всесвітній потоп, переселення євреїв у Ханаан, період вавилонського полону.

     Археологічні знахідки, зокрема клинописні таблички, підтверджують багато фактів, викладених у Біблії. У нижній течії Тигру та Євфрату археологи знайшли наукові свідчення про повінькатастрофу на цих річках; такі повені могли породити перекази про Всесвітній потоп. Окрім цього, у Старому Заповіті є цінні відомості про історію Стародавньої Палестини (Ханаану), життя єврейського народу, його відносини із сусідніми державами – Вавилоном, Ассирією та навіть Римом. 

     Новий Заповіт – 27 книг, присвячений життєпису Ісуса Христа, його вченню, та його апостолів.

     У Біблії розповідається, що першим євреєм був Авраам, якого і вважають прабатьком усіх євреїв. Він жив у шумерському місті Ур, а згодом прийшов до Ханаану і оселився там. Від Авраама походив рід, який починався сином Ісааком та онуком Яковом. Яків згодом змінив ім’я на Ізраїль – саме тому євреїв стали ще називати ізраїльтянами. Яків мав 12 синів, які й дали початок 12 племенам. 

     Ізраїльські племена поклонялися єдиному Богу, якого називали Ягве (Господь). Це ім’я було заборонено вживати без потреби, тож його замінювали словами «Бог», «Господь мій». Давні євреї вірили, що Ягве віддав землю Ханаану – ту його частину, що пізніше стала називатися Палестиною, – народу Ізраїлю. 

 

 

     В ХІ ст. до н. е. євреїв підкорили єгиптяни й насильно утримували їх у своїй країні, перетворивши на рабів. Там вони займалися будівництвом, ремеслом, були слугами у заможних єгиптян.

     Вказати на настінну карту, що вони побудували Рамсес та

Сокхоф.           

     Одного разу пророку Мойсею явився Господь у вигляді палаючого тернового куща і сказав, що зглянувся на страждання єврейського народу і вирішив звільнити його, вивівши в іншу землю. Мойсей мав піти до фараона, всім розповісти про своє видіння і передати волю Господа.     

     Проте фараон не погодився відпустити ізраїльський народ з Єгипту, а життя євреїв ще більше погіршилося. І тоді Господь наслав кару на Єгипет: вода перетворилася на кров, трапилося нашестя жаб та мух, епідемія виразки, град, сарана та темрява, смерть усіх первістків та всього первородного від тварин. Лише після цього фараон відпустив євреїв. 

     Ця подія – вихід євреїв з Єгипту – велике свято для іудеїв (Пасха).

 

 

Розповідь вчителя.Підручник, (п.3, ст. 80)

     Коментар першого абзацу + ілюстрації єврейської піхоти та бойової колісниці царя Саула, що виступає в похід. 

image

     Цар Давид є автором релігійних пісень – псалмів, а також виконавцем (прочитати 150 псалом).

1   Алілуя! Хваліть Бога в святині Його, хваліте Його на могутнім Його небозводі!

2   Хваліте Його за чини могутні Його, хваліте Його за могутню величність Його!  

3   Хваліте Його звуком трубним, хваліте Його на арфі та гуслах!  

4   Хваліте Його на бубні та танцем, хваліте Його на струнах та флейті!

5   Хваліте Його на цимбалах дзвінких, хваліте Його на цимбалах гучних!

6   Все, що дихає, хай Господа хвалить! Алілуя!

      

Прокоментувати картинку, звернути увагу на текст.

image 

     Цар Соломон був філософом, склав дуже багато повчань на різні теми, особливо морального спрямування (прочитати 10:1,4,11,12;  13:1,3,18)

1 Син мудрий потіха для батька, а син нерозумний то смуток для неньки його.

4 Ледача рука до убозтва веде, рука ж роботяща збагачує. 11 Уста праведного то джерело життя, а уста безбожним прикриє насильство.

12 Ненависть побуджує сварки, а любов покриває всі вини. 1 Син мудрий приймає картання від батька, а насмішник докору не слухає.

3 Хто уста свої стереже, той душу свою береже, а хто губи свої розпускає, на того погибіль.

18 Хто не хоче вчитися, убозтво та ганьба тому, а хто береже вчення, шанований він.

 

     Прокоментувати картинку, звернути увагу на текст.

image

 

     Звернути увагу на підручник ст. 81, храм Соломона.

 

      Колективна робота. Прочитайте десять заповідей Божих.

Дати відповідь на запитання:

1.    Як ці заповіді могли прислужитися згуртуванню євреїв?

2.    Чому вони стали втіленням загальнолюдських цінностей?

3.    Які із заповідей вам здаються найважливішими?

4.    Чи актуальні ці заповіді для нашого народу?

Десять заповідей

1.   Я є Господь Бог твій, і немає інших богів, крім Мене.

2.   Не сотвори собі кумира і ніякого зображення; не вклоняйся їм і не служи їм.

3.   Не згадуй імені Господа Бога твого марно.

4.   Шість днів працюй і роби всю працю свою, а сьомий є день святий, який присвяти Господу Богу твоєму.

5.   Шануй свого батька й матір, та будеш благословенний на землі й довголітній будеш.

6.   Не убий.

7.   Не чини перелюбу!

8.   Не вкради.

9.   Не свідчи неправдиво на ближнього свого!

10.       Не жадай дому ближнього свого… дружини… раба… вола… ані осла, ані всього, що є в ближнього твого!

 

     Далі коментарій вчителя по підручнику, ст.80, про поділ, та кінець царства.

 

V Закріплення й систематизація вивченого матеріалу

Метод «Мозковий штурм»

1.    Витлумачте поняття: Біблія, пророки.

2.    Про які події з історії євреїв ідеться в Біблії? Як виникла перша єврейська держава?

3.    Чим відрізнялися вірування давніх євреїв та єгиптян?

4.    Чому Біблія є цінним історичним джерелом по історії Ізраїля?

 

VІ.  Підсумки уроку.

Заключне слово вчителя.Біблія є одним з найдавніших і найцінніших історичних джерел з історії Давнього Сходу.

 

Оцінювання учнів.

За умов наявності часу:

-         Розглянути на ст.80 будову ізраїльського суспільства;

-         роздивитися ілюстрації костюмів давніх євреїв;

-         легенди про Давида та Соломона, що не ввійшли в Біблію.

 

pdf
Додано
7 вересня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку