Урок : Я досліджую світ
Тема. Золота осінь.
Мета. Сформувати в учнів уявлення про пори року. Ознайомити зі змінами, які відбуваються у природі восени. Розвивати любов і бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: ноутбук, телевізор, відеозаписи, корони для інсценізації казки, ляльки-картки для групової роботи, ілюстрації про осінь.
Хід уроку
І. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми будемо ознайомлюватися з прикметами осені, її місяцями.
ІІ. Бесіда «Прикмети осені»
-Послухайте і подивіться відео з віршем.
-Про що цей вірш?Які ознаки осені ви побачили?
Запитання для обговорення:
-У якій частині малюнка зображено осінь? Як ви про це здогадалися?
-Яка пора року зображена праворуч (угорі, по діагоналі) від осені?
-Які звуки супроводжують осінь?
-Що ви уявляєте, коли думаєте про осінь?
2. Назвати якомога більше «осінніх» слів (гриби, жоржини, дощ, парасолька, бабине літо).
3. Прикріпити на дошку картинку осені і навколо різноколірні смужки
- З якими кольорами асоціюється у вас осінь?
- Охочі можете вийти до дошки, вибрати колір, пояснити свій вибір та прикріпити до картинки.
- Давайте зробимо осінь і в нашому класі. Будемо ввесь цей тиждень одягати щось із кольорів осені. Ось я сьогодні вже вдягнула жовтий костюм.. Може, ще в когось є елементи одягу осінніх кольорів?»
ІІІ.Ознайомлення із місяцями осені.
1.Інсценізація казки"Який місяць найкращий".
2. Запитання для обговорення:
-Як звали братів? (Вересень, Жовтень, Листопад.)
-Скільки місяців має осінь?
-Який зараз місяць? (Жовтень.)
-Який місяць був перед ним, який буде після нього?
-Чому другий місяць осені назвали жовтнем?
-Чому третій місяць назвали листопадом?
Підсумок: «Отже, осінь має три місяці – вересень, жовтень, листопад. Вони всі важливі та гарні по-своєму».
3. Руханка «То не є проблема» (м’язова та емоційна релаксація).
ІV. Бесіда «Погода та одяг восени» (вчимо підбирати одяг відповідно до погоди)
1.Слово вчителя: «З приходом осені скорочується день, раніше темніє, стає холодніше, частіше йдуть дощі».
Запитання для обговорення:
2. Дидактична гра"Одягни ляльку на осінню прогулянку".
Діти по групах одягають свої ляльки і презентують їх.
3. Бесіда про одяг за малюнком у підручнику на с.57.
V .Підсумкові завдання (започатковуємо календар погоди, зворотний зв’язок, релаксація)
- Послухати її, охочі можуть підспівувати або танцювати.