Тема. Комахи восени.
Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про комах, ознайомити з сезонними змінами в житті комах, розвивати мислення та пізнавальний інтерес дітей, навчати школярів самостійності й вмінню робити висновки, формувати любов до природи та естетичні почуття.
Очікувані результати: учні називають види комах рідного краю, пояснюють вплив осінніх змін на життя комах, дають відповіді на запитання за змістом розповіді вчителя.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Клас: другий
Обладнання: календар погоди, презентація, малюнки тварин, муляжі комах, фото комах, lego, відео.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1. Привітання.
Доброго ранку, доброго дня. Бажаємо ми, бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
кивають голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня. Бажаємо ми, бажаю вам я.
2. Галявина настрою.
3. Щоденні новини.
- Яка пора року сьогодні? Назви ознаки осені.
- Яке місяць? Назвати осінні місяці.
- Яке число? Охарактеризуй його.
- Який день? Назвати дні тижня.
- Яку тему ми вивчаємо? Як називається наша територія? Які види рослин є у нас? А тварини?
4. Гра «До якого виду належить тварина?» ( Діти витягують картку, називають тварину, вказують до якого виду належить опираючись на певні ознаки).
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Гра «Чарівна скринька» (Діти ставлять одне запитання, щоб відгадати що у скринці. Вчитель відповідає: так-ні).
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось багато нового про комах. А саме, як вони готуються до зими.
IІІ. Робота над темою уроку.
Діти викладають візерунок слів та озвучують КОМАХИ, ОСА, КЛОП.
Дослідження будови комах. (Пластикові муляжі).
Висновок: у кожної комахи 6 лапок.
Існує понад мільйон комах. Вони живуть всюди, за винятком морських глибин. У багатьох з них шість ніг, пара вусиків, одна або дві пари крил і тіло, що складається з трьох частин. Найголовніший орган почуттів комах - це вуса, у когось вони волохаті, у когось зовсім коротенькі, а у когось тоненькі як ниточка!
Восени, коли стає холодно, зникають рослини, якими харчуються рослиноїдні комахи; зникають комашки – їжа для хижих комах. Як вони готуються до зими?
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів.
V. Підсумок уроку.
Пам’ятайте, любі діти,
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб пташки у нас співали
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах –
Бережіть комашок, діти!