Урок з ЯДС Тема "Звірі"

Про матеріал
Тема. Звірі. Мета. Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців, вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Урок №52                            Я досліджую світ                    1 клас

Тема. Звірі.

Мета. Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців,  вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.

 

Очікувані результати: учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють істотні ознаки звірів; використовують знання про звірів та їх особливості.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  мультимедійна презентація, картки-пазли із зображенням тварин, «Кубик Блума», розмальовки для гри «Розв’яжи і розфарбуй», підручник Т. Гільберг «Я досліджую світ» (частина 2, 1 клас), зошит Т. Гільберг «Я досліджую світ» (частина 2, 1 клас) .

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

2. Привітання

- Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся!

- А ми один з одним привітаємось віршиком.

Стаєм у коло для привітання. Взялися всі за ручки.

Я всміхаюсь сонечку. Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці. Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику. Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся. Зичу їм добра!

-Посміхніться один одному. Від посмішки стає веселіше на душі.

2. Щоденні новини

- А тепер щоденні новини. Давайте трішки поговоримо у колі. Погляньте на наш куточок.

- Яка зараз пора року?

- Назвіть  місяць.

- Яке сьогодні число?

- Який сьогодні день тижня?

- Який день тижня буде завтра?

- А який день тижня був вчора?

3.  Вправа «Синоптики»

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?

 - Молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальне опитування

  •  Яку тему ми вивчаємо? (Тварини).
  • До якої природи належать тварини? (До живої).
  • Доведіть. (Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).

2. Гра «Роздивись та пригадай!» (Біля дошки 2 учня самостійно виконують завдання «Розподіли тварин по групах»).

СЛАЙД    Риба.

  • Пригадайте все , що ви знаєте про риб.
  • Риби живуть в океанах, морях, річках та ставках.
  • Тіло у риб сплюснуте, вкрите лускою.
  • Риби плавають за допомогою плавців.

СЛАЙД       

 

  • Комахи – найчисленніша група тварин.
  • До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники – стрибунці, джмелі та багато інших.
  • Вони стрибають, бігають, літають. Повзають, плавають.
  • Усі комахи мають 6 кінцівок.
  • Тіло комах складається з 3 частин: голови, грудей і черевця.
  • За допомогою вусиків комахи відчувають запах.
  • СЛАЙД         Снігур.
  • Снігур – це птах.
  • Тіло птахів вкрите пір’ям.
  • Замість передніх кінцівок – крила.
  •  Форма тіла особлива. Вона допомагає йому літати.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Створення проблемної ситуації.

СЛАЙД         Їжак.

  • Діти, а хто це?
  • До якої групи тварин належить?

ІV . Повідомлення теми і мети уроку.

  • Щоб дізнатися до якої групи тварин належить їжак, вам потрібно розгадати кросворд.

1.Розгадування кросворду  «Звірі»

             


  1. Любить солодощі примат–

     Це людини молодший брат.

     Від бананів до безе

     Обожнює …(шимпанзе).

 

  1. По полю гасає, овечок хапає.(Вовк)

 

  1. Ласую малиною

     І медком бджолиним.(Ведмідь)

  1. У кішки китиці на вухах,

     Щоб звуки всі уважно слухать.    Ти не скажеш кішці: «Брись!»

     Обережно, бо це ― … (Рись).

  1. Червонясту шубку має.

     По гілках вона стрибає.

     Хоч мала сама на зріст,

     Та великий має хвіст.

     Як намисто, оченята…

     Хто це? Спробуй                

     відгадати!(Білка)

-Яке ключове слово кросворду?(Звірі).


 

- Сьогодні  ми продовжимо мандрівку царством ТВАРИН. На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені об’єднали тварин у групи, саме за істотними ознаками. Істотні ознаки риб, комах і птахів ми вже знаємо. А сьогодні ми дізнаємося про істотні ознаки звірів і їх життя.

V. Пояснення нового матеріалу

1. Робота з підручником.

- Підручник у гості до нас поспішає,

 бо дуже цікаву інформацію має!

 

С.21   - Яких тварин ви впізнали? Назвіть їх. (бобер, білка,дикий кабан, лисиця, ведмідь).

С. 22 Яких із цих звірів ви бачили? Де саме? Чи мешкають вони в нашій місцевості?

Зараз ви подивитеся відеоролик, із якого дізнаєтесь будову звірів,  основну істотну ознаку, яка відрізняє їх від інших тварин і дізнаємось як їх називають залежно від того, чим вони живляться

2.Перегляд навчального відеоролику «Звірі» https://youtu.be/LsBnpECpTiA

https://youtu.be/uI9NYohfW8E

                 Фізкультхвилинка

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Вправа «Склади пазл»  (робота в групах)

- У вас на партах, у конвертиках є невеличкі  пазли, складіть з частин зображення звірів.

- Діти, а тепер скажіть, яких звірів ви зібрали з пазлів?

2. Вправа «Кубик Блума»

- Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді:

1) Це дика чи свійська тварина?

2) Чому ви так вважаєте?

3) Назвіть частини тіла.

4) Чим живиться цей звір?

5) Де мешкає цей звір?

6) Чи водяться ці звірі в Україні?

3.Опрацювання компетентнісного завдання

1. Ваш товариш приніс з лісу їжака. Що ви порадите товаришу?

*Залишити собі і потурбуватися про нього.

*Віднести в ліс, бо вдома він загине.

*Погратися з ним, а потім відпустити.

2. Діти знайшли в дуплі лісові горіхи і гриби. Що вони повинні зробити?

*Забрати собі.

*Не чіпати.

*Покласти в дупло щось смачненьке.

3. Твої друзі на городі спіймали крота. Як ти вчиниш?

*Пройду повз них.

*Помістиш в ящик і будеш годувати і спостерігати.

*Розкажеш про його користь і попросиш відпустити.

 

Висновок.

Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Тож давайте з любов’ю ставитися до тваринок, оберігати їх. 

Прошу вас не забувати:

Кожна тваринка варта любові.

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

 

3.Робота в зошиті ( ст.18 завдання №8, 9 )

4. Хвилинка-цікавинка

       Жираф – це єдина тварина, яка не може позіхати. Довжина його язика досягає півметра,  з його допомогою він чистить собі вуха.

       Слон – єдина тварина з чотирма колінами. У нього відмінна пам’ять і він не боїться мишей, а боїться мурах і бджіл.

      Мавпи ніколи не застуджуються.

      У кожної зебри свій смугастий візерунок на тілі і точно такого немає більше ні в однієї зебри.

      Тигр – єдина кішка, яка не боїться води. Вони можуть імітувати різні голоси і цим приманювати свою жертву у пастку.

VІІ. Підсумок уроку.

1.Гра « Мікрофон»

  • Звірі – це група тварин, які годують малят … ( молоком).
  • Тіло звірів складається з … (голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок).
  • Рослиноїдні звірі – це звірі, які живляться … ( рослинами).
  • Всеїдні звірі – це звірі, які живляться … (рослинами і тваринами).
  • Хижі звірі – це звірі , які живляться … (іншими тваринами).

 

СЛАЙД  від звірів.  МОЛОДЦІ!

  • Всі тварини  потребують вашої турботи і любові.

2.Рефлексія

Показати настрій за допомогою смайликів (самооцінювання). 

 

 

 

     

Резервне завдання:

1.Гра «Розв’яжи і розфарбуй»

- Молодці! Ви гарно працювали на уроці. На згадку про сьогоднішній урок звірята вам дарують свої портрети і просять, щоб ви розв’язали приклади і розфарбували їх.

 

 

 

 

 

 

Відеоролик «Риби» https://youtu.be/csEv98lUUN0

 

Відеоролик «Птахи» https://youtu.be/K-9DkgOxgZE

docx
Додано
2 червня 2022
Переглядів
888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку