Урок №52 Я досліджую світ 1 клас
Тема. Звірі.
Мета. Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців, вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.
Очікувані результати: учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють істотні ознаки звірів; використовують знання про звірів та їх особливості.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки-пазли із зображенням тварин, «Кубик Блума», розмальовки для гри «Розв’яжи і розфарбуй», підручник Т. Гільберг «Я досліджую світ» (частина 2, 1 клас), зошит Т. Гільберг «Я досліджую світ» (частина 2, 1 клас) .
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
2. Привітання
- Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся!
- А ми один з одним привітаємось віршиком.
Стаєм у коло для привітання. Взялися всі за ручки.
Я всміхаюсь сонечку. Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці. Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику. Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся. Зичу їм добра!
-Посміхніться один одному. Від посмішки стає веселіше на душі.
2. Щоденні новини
- А тепер щоденні новини. Давайте трішки поговоримо у колі. Погляньте на наш куточок.
- Яка зараз пора року?
- Назвіть місяць.
- Яке сьогодні число?
- Який сьогодні день тижня?
- Який день тижня буде завтра?
- А який день тижня був вчора?
3. Вправа «Синоптики»
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
- Молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Фронтальне опитування
2. Гра «Роздивись та пригадай!» (Біля дошки 2 учня самостійно виконують завдання «Розподіли тварин по групах»).
СЛАЙД Риба.
СЛАЙД
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації.
СЛАЙД Їжак.
ІV . Повідомлення теми і мети уроку.
1.Розгадування кросворду «Звірі»
Це людини молодший брат.
Від бананів до безе
Обожнює …(шимпанзе).
І медком бджолиним.(Ведмідь)
Щоб звуки всі уважно слухать. Ти не скажеш кішці: «Брись!»
Обережно, бо це ― … (Рись).
По гілках вона стрибає.
Хоч мала сама на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто, оченята…
Хто це? Спробуй
відгадати!(Білка)
-Яке ключове слово кросворду?(Звірі).
- Сьогодні ми продовжимо мандрівку царством ТВАРИН. На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені об’єднали тварин у групи, саме за істотними ознаками. Істотні ознаки риб, комах і птахів ми вже знаємо. А сьогодні ми дізнаємося про істотні ознаки звірів і їх життя.
V. Пояснення нового матеріалу
1. Робота з підручником.
- Підручник у гості до нас поспішає,
бо дуже цікаву інформацію має!
С.21 - Яких тварин ви впізнали? Назвіть їх. (бобер, білка,дикий кабан, лисиця, ведмідь).
С. 22 Яких із цих звірів ви бачили? Де саме? Чи мешкають вони в нашій місцевості?
Зараз ви подивитеся відеоролик, із якого дізнаєтесь будову звірів, основну істотну ознаку, яка відрізняє їх від інших тварин і дізнаємось як їх називають залежно від того, чим вони живляться
2.Перегляд навчального відеоролику «Звірі» https://youtu.be/LsBnpECpTiA
Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Вправа «Склади пазл» (робота в групах)
- У вас на партах, у конвертиках є невеличкі пазли, складіть з частин зображення звірів.
- Діти, а тепер скажіть, яких звірів ви зібрали з пазлів?
2. Вправа «Кубик Блума»
- Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді:
1) Це дика чи свійська тварина?
2) Чому ви так вважаєте?
3) Назвіть частини тіла.
4) Чим живиться цей звір?
5) Де мешкає цей звір?
6) Чи водяться ці звірі в Україні?
3.Опрацювання компетентнісного завдання
1. Ваш товариш приніс з лісу їжака. Що ви порадите товаришу?
*Залишити собі і потурбуватися про нього.
*Віднести в ліс, бо вдома він загине.
*Погратися з ним, а потім відпустити.
2. Діти знайшли в дуплі лісові горіхи і гриби. Що вони повинні зробити?
*Забрати собі.
*Не чіпати.
*Покласти в дупло щось смачненьке.
3. Твої друзі на городі спіймали крота. Як ти вчиниш?
*Пройду повз них.
*Помістиш в ящик і будеш годувати і спостерігати.
*Розкажеш про його користь і попросиш відпустити.
Висновок.
Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Тож давайте з любов’ю ставитися до тваринок, оберігати їх.
Прошу вас не забувати:
Кожна тваринка варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігайте всяку звіринку.
3.Робота в зошиті ( ст.18 завдання №8, 9 )
4. Хвилинка-цікавинка
Жираф – це єдина тварина, яка не може позіхати. Довжина його язика досягає півметра, з його допомогою він чистить собі вуха.
Слон – єдина тварина з чотирма колінами. У нього відмінна пам’ять і він не боїться мишей, а боїться мурах і бджіл.
Мавпи ніколи не застуджуються.
У кожної зебри свій смугастий візерунок на тілі і точно такого немає більше ні в однієї зебри.
Тигр – єдина кішка, яка не боїться води. Вони можуть імітувати різні голоси і цим приманювати свою жертву у пастку.
VІІ. Підсумок уроку.
1.Гра « Мікрофон»
СЛАЙД від звірів. МОЛОДЦІ!
2.Рефлексія
Показати настрій за допомогою смайликів (самооцінювання).
Резервне завдання:
1.Гра «Розв’яжи і розфарбуй»
- Молодці! Ви гарно працювали на уроці. На згадку про сьогоднішній урок звірята вам дарують свої портрети і просять, щоб ви розв’язали приклади і розфарбували їх.
Відеоролик «Риби» https://youtu.be/csEv98lUUN0
Відеоролик «Птахи» https://youtu.be/K-9DkgOxgZE