Урок за казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»

Про матеріал

Мета: створити умови для розуміння того, що справжня краса людини – в гармонії його зовнішності та внутрішнього світу

Задачі:

Освітня:

сприяти розвитку вміння аналізувати художній твір;

створити умови для усвідомлення ідейного змісту казки.

Розвиваючі:

сприяти розвитку мовленнєвої діяльності;

сприяти розвитку емоційно-образного та аналітичного мислення;

сприяти збагаченню мовлення.

Виховні:

сприяти вихованню культури мовлення;

сприяти вихованню добра, уважного ставлення до людей;

створити умови для розуміння того, що справжня краса неможлива без добра, глибини внутрішнього світу людини, без почуття відповідальності за власні вчинки.

Перегляд файлу

Урок за казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»

Вчитель Гетьман І.Д.

Мета: створити умови для розуміння того, що справжня краса людини – в гармонії його зовнішності та внутрішнього світу

Задачі:

Освітня:

сприяти розвитку вміння аналізувати художній твір;

створити умови для усвідомлення ідейного змісту казки.

Розвиваючі:

сприяти розвитку мовленнєвої діяльності;

сприяти розвитку емоційно-образного та аналітичного мислення;

сприяти збагаченню мовлення.

Виховні:

сприяти вихованню культури мовлення;

сприяти вихованню добра, уважного ставлення до людей;

створити умови для розуміння того, що справжня краса неможлива без добра, глибини внутрішнього світу людини, без почуття відповідальності за власні вчинки.

 

Обладнання: презентація.

 

                                           ПЛАН:

1.Що повинна і що може нести людям краса?

2.Що робить людей непривабливими?

3.Яка краса здатна змінити світ у найкращий бік?

Епіграфи:     

Книги Уайльда – це енциклопедія стосунків між людьми. За його казками можна вчити людей любові.

Очі без душі сліпі, вуха без серця глухі.

 

ХІД УРОКУ:

 

  1. БЕСІДА НАСТАНОВЧОГО ХАРАКТЕРУ.

-Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-роздум. Чи знаєте, що це означає? Розмірковувати – це означає думати, мислити. Тобто роздуми пов’язані з якимось питаннями, проблемами. І сьогодні ми з вами будемо розмірковувати над змістом казки Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка».

  1.   Повідомлення мети та задач уроку:

Подивіться. Ви бачите питання, на які ми з вами будемо намагатися дати відповіді, звернувшись до казки О.Уайльда.

-    А як ви вважаєте. Яке слово в назві є найбільш загадковим?

  • А що для вас означає слово «зірка»? Побудуємо асоціативний кущ (незвичайна, далека, яскрава, провідна, щаслива, чарівна), бо це слово входить до складу сталих виразів

Проблемне питання:

  •     Що може означати поєднання слів «зірка» та «хлопчик»? Яким ви чекаєте побачити хлопчика. якого називають Хлопчиком-Зіркою? (він повинен бути красивим, з ним повинно буде пов’язано щось незвичайне).  А що ми бачимо насправді? Чому так трапилося?
  •     Відповідь ми обов’язково знайдемо, але спочатку перевіримо домашнє завдання

Перевірка домашньої роботи

Розмістіть пункти плану у правильному порядку:

У пошуках матері

Винагорода за любов, добро та милосердя.

Зустріч з небогою.

Поява дитини-зірки в родині Дроворуба.

Покарання за жорстокість та егоїзм.

В полоні у чаклуна.

Жорстоке ставлення Хлопчика-Зірки до оточуючих.

 

  1. РОБОТА З ТЕКСТОМ.  

  - Згадайте, як починається казка?

  •     Що трапилося з дроворубами у зимовому лісі?
  •     Як поставилися Дроворуби до знахідки?
  •     А як поставилася жінка Дроворуба до дитини?
  •     Яким виріс хлопчик в будинку Дроворуба? (красивим, але жорстоким)
  •     Чи тішилася оточуючі його красою? Чому ні? Згадайте його вчинки.
  •     Як ставилися до нього діти?
  •     Так що повинна і що  може нести краса людям? (відповіді)
  •     Який епізод  став початком переродження Хлопчика-Зірки?
  •     Як хлопчик поставився до власної матері? Як ви вважаєте чи може людина, яка таке вчиняє, сприйматися зовнішньо привабливою?
  •     Так що ж робить людей непривабливими?
  •     Чи отримав хлопчик покарання за свої вчинки?
  •     Чи було це покарання страшним для нього? (так, бо зовнішня краса – це єдине, що приваблювало увагу до нього оточуючих)
  •     Які почуття в цей момент відчуваєте ви?
  •     Зовнішність хлопчика змінилася. А чи змінилася його душа? А коли починаються зміни в його душі?

Перекажіть епізод біля водойми.

  •     А як ви вважаєте, чи швидко відбуваються зміни в душі? (духовне очищення – це дуже довгий процес)

Сходинки духовного очищення:

1 – егоїзм

2 – страждання (коли страждав?)

3- терпіння (коли проявляється терпіння?)

4 – милосердя (коли виявив милосердя?)

5 – добро

  •     Зовнішність хлопчика змінилася. А чи змінилася його душа? А коли починаються зміни в його душі?
  •     До якого висновку ми можемо дійти: чи змінився Хлопчик на краще? Що про це свідчить?
  •     Яку винагороду хлопчик отримав за свою доброту, страждання у кінці казки? (до нього повертається зовнішня краса)
  •     А чи залишається він тепер схожим на себе, яким був раніше? Що свідчить про зміни в його душі? (очі)
  •     Повернемося до задуму О.Уайльда. Чому він назвав казку саме так? (справжні зірки повинні зігрівати)
  •     Ким став хлопчик в кінці казки?
  •     За що його пам’ятають люди, адже він був правителем недовго?
  •     Яка краса здатна змінити світ у найкращий бік?
  •     Що ж таке справжня краса?
  •     Чому ж у фіналі хлопчик помирає?
  1. Підсумки уроку:

 Казка закінчилася. У цій казці, як завжди: добро перемагає. Але в житті не завжди все так легко. Як ви вважаєте, як можна використати отримані знання?

А якщо у вас зараз в руках з`явилася зірка,яка б уособлювала частинку вашого серця,кому і за що ви її подарували?

А що ми можемо покласти у нашу чарівну скарбничку якостей?

 

Д/з дібрати прислів’я до казки

docx
Додав(-ла)
ГЕТЬМАН Ірина
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку