Урок за п’єсою М.Метерлінка «Синій птах»

Про матеріал

Мета уроку : закріпити знання учнів про драму; ознайомити із терміном драма-феєрія; допомогти зрозуміти головну ідею твору.

Обладнання: портрет М.Метерлінка, ілюстрації до твору, фрагменти із радянсько-американського художнього фільму «Синій птах».1975 р.

Перегляд файлу

Урок за пєсою М.Метерлінка «Синій птах»

 

 

Мета уроку : закріпити знання учнів про драму; ознайомити із терміном драма-феєрія; допомогти зрозуміти головну ідею твору.

 

Обладнання: портрет М.Метерлінка, ілюстрації до твору, фрагменти із радянсько-американського художнього фільму «Синій птах».1975 р.

 

 

                                                Хід уроку.

  1.Слово вчителя.

   Ми всі мріємо, всі маємо плани, радісні сподівання. Як зробити, щоб вони здійснилися? Як не проґавити щастя?

    Про це мріють і герої драми-феєрії бельгійського драматурга Моріса Метерлінка «Синій птах».

 

2.Повторення, закріплення знань, що вивчили раніше.

  -  Чим відрізняється драма від інших родів літератури?

  -  Що таке драма? Як представлений у драмі автор?

   -  Що таке пєса?

   -  Як називається мова дійової особи у пєсі? Як називається розмова двох або декількох осіб? Однієї особи?

Звернімося до підручника-хрестоматії та прочитаємо, що таке драма-феєрія. (Можна зробити запис до зошита)

  • Згадайте свої враження від драми «Синій птах»,коли ви прочитали її і коли подивилися фільм. Як змінилися ваші враження?

   Ми можемо пофантазувати і спробувати розіграти п’єсу у своїй уяві; а можна відчути себе у ролі режисера. Але для цього потрібно розібратися,що ж головне у творі,про що розповів у п’єсі її автор Моріс Метерлінк.

 

3.  Бесіда за запитаннями до змісту твору.

  -  Коли відбуваються події пєси?

  -  В яких відомих вам творах події також відбуваються проти Різдва?

  -  Чому, на вашу думку, автор вибрав саме це свято?

  -  Скільки картин у п’єсі? Яке значення це має?

  -  Про що говорить перелік картин п’єси?

  -  Чи щось дивує вас у переліку дійових осіб?

 

4.Робота з текстом.

 

Учні у зошитах складають схему маршруту Тільтіля і Мітіль.

 

                                      Дія перша.

  • Про що мріють діти? Чому вони дивляться у вікно?Що вони там бачать?

 

  • Чи співчуває дітям автор? Як ми дізнаємося про це?

 

  • Як виглядає старенька, що завітала до дітей?

 

  • Чому Фея сказала Тільтілю, що він нічого не бачить? Що означає бачити у розумінні Феї і автора? Як змінюється Фея після цих слів?

 

  • Що бачать батьки дітей, коли заходять до них у кімнату? Де діти насправді?

 

 

                                     Дія друга.

 Картина друга.

 

  • Порівняйте поведінку Кицьки і Пса. Хто з них стає другом Людини?

 

 Картина третя.

 

  • На що схожа Країна Спогадів,до якої потрапляють діти?

 

  • Згадайте міфічне похмуре царство Аїда із давньогрецької міфології. Чим воно відрізняється від Країни Спогадів?

 

                                     Дія третя.

 

  Картина четверта.

 

  • Що  спільного у Кицьки і Ночі?

 

  • Хто служить Ночі?

 

  • Що ми дізнаємося з монологу Ночі про таємниці її палацу?

 

  • Чому дітям не дістається Синій птах?

 

  Картина пята.

 

  • Як представлений світ природи?

 

  • Чому дерева і тварини ополчилися на Людину?

 

  • Хто допомагає дітям? Як вони врятувалися?

 

 

                                      Дія четверта.

 

 Картини шоста і сьома.

 

  • Про що дізнаються діти на цвинтарі?

 

 Картини восьма і дев’ята.

 

  • Що побачили діти у садах Блаженств,коли повернули алмаз? Що дізналися про Блаженства? Чим вони небезпечні?

 

  • Які ж істинні Блаженства?

 

  • Про які Радості дізнаються діти?

 

                                              Дія п’ята.

 

Картина десята.

 

  • Що побачили діти у Царстві Майбутнього?

 

  • На кого найбільше чекають на Землі?

 

  • Яким представлений Дідуган Час?

 

                                            Дія шоста.

 

Картина одинадцята.

 

  Читаємо картину вголос по особах до слів Душі Світла: «Ми зробили усе, що від нас залежало…Синього Птаха, ймовірно взагалі не існує, або він змінює колір, як тільки його саджають у клітку…»

 

  • Скільки часу пройшло з тих пір, як Тільтіль і Мітіль відправилися у подорож?

 

Картина дванадцята.

 

  • Чи справді відбувалося те, про що ми прочитали? Чи насправді діти подорожували у пошуках Синього птаха чи їм це все наснилося?

 

  • Де ж знайшовся Синій Птах? Що з ним сталося?

 

  • Чому Синій Птах все ж таки відлітає?

 

5.Домашнє завдання.

  1) Написати твір-мініатюру «Що для мене означає щастя?»

  2) Намалювати ілюстрації до твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Лариса Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нiколаєва Аліна Мирославівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
7844
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку