Мета уроку : закріпити знання учнів про драму; ознайомити із терміном драма-феєрія; допомогти зрозуміти головну ідею твору.
Обладнання: портрет М.Метерлінка, ілюстрації до твору, фрагменти із радянсько-американського художнього фільму «Синій птах».1975 р.
Урок за п’єсою М.Метерлінка «Синій птах»
Мета уроку : закріпити знання учнів про драму; ознайомити із терміном драма-феєрія; допомогти зрозуміти головну ідею твору.
Обладнання: портрет М.Метерлінка, ілюстрації до твору, фрагменти із радянсько-американського художнього фільму «Синій птах».1975 р.
Хід уроку.
1.Слово вчителя.
Ми всі мріємо, всі маємо плани, радісні сподівання. Як зробити, щоб вони здійснилися? Як не проґавити щастя?
Про це мріють і герої драми-феєрії бельгійського драматурга Моріса Метерлінка «Синій птах».
2.Повторення, закріплення знань, що вивчили раніше.
- Чим відрізняється драма від інших родів літератури?
- Що таке драма? Як представлений у драмі автор?
- Що таке п’єса?
- Як називається мова дійової особи у п’єсі? Як називається розмова двох або декількох осіб? Однієї особи?
Звернімося до підручника-хрестоматії та прочитаємо, що таке драма-феєрія. (Можна зробити запис до зошита)
Ми можемо пофантазувати і спробувати розіграти п’єсу у своїй уяві; а можна відчути себе у ролі режисера. Але для цього потрібно розібратися,що ж головне у творі,про що розповів у п’єсі її автор Моріс Метерлінк.
3. Бесіда за запитаннями до змісту твору.
- Коли відбуваються події п’єси?
- В яких відомих вам творах події також відбуваються проти Різдва?
- Чому, на вашу думку, автор вибрав саме це свято?
- Скільки картин у п’єсі? Яке значення це має?
- Про що говорить перелік картин п’єси?
- Чи щось дивує вас у переліку дійових осіб?
4.Робота з текстом.
Учні у зошитах складають схему маршруту Тільтіля і Мітіль.
Дія перша.
Дія друга.
Картина друга.
Картина третя.
Дія третя.
Картина четверта.
Картина п’ята.
Дія четверта.
Картини шоста і сьома.
Картини восьма і дев’ята.
Дія п’ята.
Картина десята.
Дія шоста.
Картина одинадцята.
Читаємо картину вголос по особах до слів Душі Світла: «Ми зробили усе, що від нас залежало…Синього Птаха, ймовірно взагалі не існує, або він змінює колір, як тільки його саджають у клітку…»
Картина дванадцята.
5.Домашнє завдання.
1) Написати твір-мініатюру «Що для мене означає щастя?»
2) Намалювати ілюстрації до твору.