Урок №1
Дорогий учень! Сьогоднішнє заняття присвячене темі: «Додавання десяткових дробів».
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння з віднімання десяткових дробів.
Наприкінці цього уроку ти зможеш: закріпити навички виконання додавання десяткових дробів у завданнях різного типу, розвивати вміння застосовувати прийоми логічного мислення (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення), розвивати увагу, спостережливість, допитливість, кмітливість, інтерес до навчання.
Для роботи тобі знадобляться зошит, ручка, лінійка, олівець,збірник задач з математики https://pidruchnyk.com.ua/577-matematika-zbirnik-6klas-2014.html .
Отже, розпочнемо заняття: запиши у зошиті дату і далі записуй відповіді на запитання з тексту заняття під тим самим номером та виконуй завдання.
Дії з числами є однією з основних тем курсу математики 5-6 класів. Тому нагадай, будь-ласка, які числові множини ти знаєш? Для цього виконай тестові завдання для самоконтролю протягом 30 хвилин.
УВАГА! ТЕСТ №1 відбувається протягом заняття. Обери правильну відповідь та зазнач позначкою ^.
Завдання 1 Кількість балів: 1
Як називаються натуральні числа, їм протилежні та число нуль?
Завдання 2 Кількість балів: 1
Відміть всі додатні числа:
На узагальнюючих заняттях ми повторимо всі дії з раціональними числами і почнемо з додавання десяткових дробів. Чи є спільні дії у процесі додавання десяткових дробів та натуральних чисел?_______________________________ Скільки кроків у процесі додавання десяткових дробів?__________________
Пригадаємо правило і окреслимо в ньому окремі кроки.
Спробуй зробити це самостійно. Перевірте себе.
Щоб знайти суму двох десяткових дробів, треба:
1) зрівняти у доданках кількість цифр після коми;
2) записати доданки один під одним так, щоб кожен розряд другого доданка був під відповідним розрядом першого доданку;
3) додати отримані числа так, як додають натуральні числа;
4) поставити в отриманій сумі кому під комою у доданках.
__________________________________________________________________
1/ Підписуєш числа – як ? – порозрядно – кома під комою;
2/Додаємо - як? - натуральні;
3/Ставимо кому – де? – під комами.
Як ти вважаєш, до раціональних чисел належать лише такі десяткові дроби, які ми розглянули? Ні, десяткові дроби можуть бути від’ємними.
Отже, нам треба розглянути різні комбінації додавання десяткових дробів. Це й буде завданням нашого заняття.
Які можуть бути варіанти? Спробуємо разом систематизувати їх. Скористайся свитком та виконай дію.
Правило 1:додавання від’ємних чисел:
1) додати модулі доданків;
2) поставити знак (-) мінус.
Тримай завдання:-4,72+ (-0,8) =…..
Ти впевнено почав виконувати перевір себе:-5,52, таку отримав відповідь? Молодець!
Певно, у тебе досить гарно виходить користуватись правилами, покажи ще раз майстер-клас з цим завданням: 5,7 + (- 9,8 ) =…. Добре, скористайся свитком.
Правило 2:додавання чисел з різними знаками:
1) знайти модулі чисел;
2) від більшого модуля відняти менший;
3) поставити знак числа з більшим модулем.
У мене така відповідь:-4,1.
Ти мене дивуєш своєю упевненістю, а чи зможеш самостійно виконати дію та заповнити пропуски?! Починай.
Обчисли: -5,3 + 19,17 =……
Правильна відповідь:13,87.
Заповни пропуски:
додавання чисел з різними знаками:
1) знайти ………………………………………………………………....…………
2) від більшого модуля ……………………………………………………………
3) поставити знак……………………………………………..…..………………
Перевір, як мають бути заповнені пропуски.
додавання чисел з різними знаками:
1) знайти модулі чисел;
2) від більшого модуля відняти менший;
3) поставити знак числа з більшим модулем.
Завдання 3 Кількість балів: 4-8
Обчисли значення виразу:
А) 3,17 +(-21,05) +(-5,18) +(– 3,17)+ (-11,95)
B) -9,47 + (-7,69) +9,47 + 12,69
C) -3,42 + 8,19 + 9,42 + (-10,19)
D) -5,73 + 6,52 + (-2,27) + 1,68 + 3,32
Зазнач відповіді та проаналізуй можливі способи розв’язання:
1) послідовне виконання дій;
2) використання переставної та сполучної властивостей додавання – групування додатних та від’ємних чисел;
3) використання властивості додавання двох протилежних чисел (слайд 6).
За правильну відповідь нараховується один бал за кожне завдання та один додатковий бал за раціональний спосіб обчислень.
Спосіб перевірки відбувається за допомогою електронної пошти: lookss19951004@gmail.com ( надсилаєш фото, протягом деякого часу результат буде оброблений).
ЗГАДАЄМО!
а + в = в + а а + (в + с) = (а + в ) + с а + ( -а ) = 0
Завдання 4 Кількість балів: 2
Порівняй без виконання обчислень :
1) суму чисел -7,49 та -12,58 та їх різницю;
A. (>) B. (<) C. (=)
2) суму чисел -5,7 и 9,06 та суму чисел -5,8 та 3,5.
A. (>) B. (<) C. (=)
Відповідь обґрунтуй ________________________________________________.
Нагадай ще раз, які формули ми повторили? Наведи приклади.
Мені здається, ти маленький чарівник, бо ти з легкістю впорався з усіма завданнями, і можливо хочеш ще, не витрачай часу а починай працювати за збіркою задач(автори Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Математика. 6 клас : збірник задач і контрольних робіт. Харків. Гімназія, 2018.) – Варіант 3 № 181, 182, 184.
Оціни свою роботу за допомогою знаків +, +-, -+, -. Подумай та запиши причину утруднень. Ми гарно попрацювали, зустрінемося на уроці № 2. Успіхів тобі!