Стецюк Ніна Василівна,
вчитель Шепетівської гімназії № 6
Хмельницької області
Тема. Гірські породи.
Мета: формування ключових компетентностей:
соціальна: створювати та розв'язувати проблемні ситуації, вчити дітей висловлювати власну точку зору;
вміння вчитися: виділяти в предметах певні ознаки, розрізняти колір.
Формування предметних компетентностей: дати учням уявлення про гірські породи, вчити розпізнавати найпоширеніші з них. Розширити уявлення про значення гірських порід у житті людини. Сприяти розвитку пізнавальної діяльності, розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість. Виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу.
Обладнання: мультимедійна презентація, колекція гірських порід.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Підсумок спостережень за змінами в природі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Ґ З М Л У Н Я Т Р Е
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Ось сьогодні на уроці ми й довідаємось, що в них спільного. Ми поповнимо нашу розумову скарбничку новими словами і поняттями. А ще ми довідаємось про одну дуже цікаву професію, і , можливо, хтось із вас у майбутньому її обере.
V. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
- Ми вже знаємо, що під шаром ґрунту знаходиться пісок, глина, різне каміння.(Слайд 5)
- Ось ви бачите могутні скелі й кам’яні брили (Слайд 6). Поруч лежать їх уламки. Це щебінь.
- (Слайд 7) Ось у річці перекочується галька – це маленьке, гладеньке каміння.
- (Слайд 8) Перед вами гора. Але вона незвичайна. Адже в її складі є часточки заліза. Це залізна руда.
- (Слайд 9) А ця гора теж незвичайна. Коли її розкопати, то виявить, що вона має білий колір. Це вапняки. А коли візьмеш кусочок породи (вчитель демонструє), то ним можна писати.
- Що ж це таке? Дійсно, це звичайна крейда.
- Різні такі тіла та речовини залягають по-різному: одні глибоко в землі, інші – в горах, на дні морському. Всі ці речовини домовились називати – гірські породи.
- Отже, (Слайд 10) пісок, глина, каміння, залізна руда – це гірські породи.
VІ. Осмислення учнями знань.
Читання правила.
Демонстрація колекції гірських порід.
3) Ознайомлення з професією геолога.
- Хто ж допомагає знаходити всі ці гірські породи?
- (Слайд 15) Ось цих людей називають геологи. Саме вони знаходять родовища різних гірських порід. Професія геолога надзвичайно цікава, адже вони весь час у походах та мандрівках. Проте ця професія і небезпечна. Адже доводить часто бувати і в лісах, і в горах. Тут жити і працювати, миритися з різними життєвими незручностями.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Гра «Знайди гірську породу».
VІІІ. Підсумок уроку.