Урок за темою: "Гірські породи"

Про матеріал
На уроці за темою: "Гірські породи" в учнів формується уявлення про гірські породи. Школярі вчаться розпізнавати найпоширеніші з них. В процесі роботи на уроці молодші школярі дізнаються про значення гірських порід у житті людини, про їх практичне використання. Форми роботи на уроці сприяють розвитку пізнавальної діяльності, розвивають навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість.
Перегляд файлу

Стецюк Ніна Василівна,

вчитель Шепетівської  гімназії  № 6

Хмельницької області

 

Тема. Гірські породи.

Мета: формування ключових компетентностей:

соціальна: створювати та розв'язувати проблемні ситуації, вчити дітей висловлювати власну точку зору;

 вміння вчитися: виділяти в предметах певні ознаки,   розрізняти колір.

 Формування   предметних компетентностей:  дати учням уявлення про гірські породи, вчити розпізнавати найпоширеніші з них. Розширити уявлення про значення гірських порід у житті людини. Сприяти розвитку пізнавальної діяльності, розвивати  навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість. Виховувати  пізнавальний інтерес до навколишнього світу.

Обладнання: мультимедійна презентація, колекція гірських порід.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

 І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Підсумок спостережень за змінами в природі.

  • Який сьогодні день?
  • Яке число і місяць?
  • Яка пора року  за вікном?
  • Яка температура  повітря?
  • Чи спостерігались опади?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Утвори слова» (Слайд 2).
  • Чи впізнали ви цих тварин? (Миша, кріт, черв’як )
  • Що в них спільного? (Вони всі живуть в землі)
  • Ці тварини пропонують вам скласти слова із розсипаних літер. (Ґрунт, земля). (Слайд 3).

 

Ґ  З  М  Л   У  Н  Я  Т  Р  Е

 

  1. Фронтальне опитування.
  • Як поясните слово «земля»?
  • Що таке ґрунт?
  • (Слайд 4)  Де на даному слайді ґрунт ?
  • Що знаходиться нижче?
  • Що спільного в глини, піску, каміння? (Учні висловлюють свої припущення).

 

ІV.  Повідомлення теми і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

-  Ось сьогодні на уроці ми й довідаємось, що в них спільного. Ми поповнимо нашу розумову скарбничку новими словами і поняттями. А ще ми довідаємось про одну дуже цікаву професію, і , можливо, хтось із вас у майбутньому її обере.

V. Сприймання і усвідомлення учнями  нового навчального  матеріалу.

- Ми вже знаємо, що під шаром ґрунту знаходиться пісок, глина, різне каміння.(Слайд 5)

- Ось ви бачите могутні скелі й кам’яні брили (Слайд 6). Поруч лежать їх уламки. Це щебінь.

- (Слайд 7) Ось у річці перекочується галька – це маленьке, гладеньке каміння.

- (Слайд 8) Перед вами гора. Але вона незвичайна. Адже в її складі є часточки заліза. Це залізна руда.

- (Слайд 9) А ця гора теж незвичайна. Коли її розкопати, то виявить, що вона має білий колір. Це вапняки. А коли візьмеш кусочок породи (вчитель демонструє), то ним можна писати.

- Що ж це таке? Дійсно, це звичайна крейда.

- Різні такі тіла та речовини залягають по-різному: одні глибоко в землі, інші – в горах, на дні морському. Всі ці речовини домовились називати – гірські породи.

- Отже, (Слайд 10) пісок, глина, каміння, залізна руда – це гірські породи.

VІ. Осмислення учнями знань.

  1. Робота з підручником (Ст 47).

Читання правила.

  1. Різноманітність гірських порід .

Демонстрація колекції гірських порід.

  • Гірських порід є дуже багато. Людина навчилася їх по-різному використовувати для своїх потреб.
  • Як ви думаєте, гірські породи корисні чи ні? (Так)
  • Для чого використовують пісок і глину? (На будівництві)
  • Гірські породи ще називають корисні копалини. Як думаєте, чому?
  • Які ви ще знаєте гірські породи?
  • Ось перед вами кам’яне вугілля (Слайд 11), торф (Слайд12), граніт (Слайд 13), мармур (Слайд 14).
  • Багато гірських порід мають велике господарське значення, велику цінність. Це золото, олово, мідь, цинк, алюміній та інші метали.
  • Великого значення набули нафта і природний газ.

3) Ознайомлення з професією геолога.

- Хто ж допомагає знаходити всі ці гірські породи?

-  (Слайд 15) Ось цих людей називають геологи. Саме вони знаходять родовища різних гірських порід. Професія геолога надзвичайно цікава, адже вони весь час у походах та мандрівках. Проте  ця професія і небезпечна. Адже доводить часто бувати і в лісах, і в горах. Тут жити і працювати, миритися з різними життєвими незручностями.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Робота в зошиті (Ст 18).Завдання 1.

 Гра «Знайди гірську породу».

  • Зараз ми уявимо себе геологами і на малюнку знайдемо гірські породи.
  1. Робота в групах.
  • На столах лежать різні гірські породи (пісок, глина, каміння, щебінь, крейда). Підійдіть до будь-якого столу.
  • Розгляньте ту гірську породу, яка є на столі, і скажіть, як вона називається.
  • Де її можуть використати люди? (Слайд 16)
  1. Робота в зошиті (Ст 18). Завдання 2.

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Які гірські породи ви запам’ятали?
  •  Де їх використовують люди?
  • З якою новою професією ви познайомились?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Стецюк Ніна
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
411
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку