До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок за темою "Кровообіг. Серце" для 8 класу

Про матеріал

Це план - конспект уроку біології у 8 класі.

Перегляд файлу

Тема: Система кровообігу. Серце.

Мета: розкрити склад та значення серцево – судинної системи, ознайомити учнів з будовою серця людини, вказати на  оболонки  та камери серця, звернути увагу на роль клапанів серця, розглянути властивості серцевого м'яза, пояснити секрет високої працездатності серця;

розвивати увагу, уяву, спостережливість, вміння відслідковувати причинно – наслідкові  зв'язки;

виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я та пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований.

Методи та прийоми: вправа «Знайди відповідність», мозковий штурм, вирішення проблеми, розповідь вчителя, самостійна робота з підручником, вправа «Закінчи речення».

І.Актуалізація знань: (усно)

1. Які ви знаєте групи  крові? Хто їх виділив?

2. За якими ознаками виділяють групи крові?

3.Що таке резус – система?

4.Яка існує схема переливання крові?

5.Назвіть етапи зсідання крові.

Вправа «Знайти відповідність»: (письмово)

  1. Донор                     А. Склеювання еритроцитів
  2. Реципієнт               Б. Вчений, який виділив групи крові
  3. Резус – конфлікт   В. Виділяється печінкою, перешкоджає зсіданню крові в судинах
  4. Гепарин                  Г. Сприяє перетворенню протромбіна в тромбін
  5. Фібрин                    Д. Людина, яка віддає кров
  6. Кальцій                   Е. Утворює кров'яний згусток
  7. Ландштейнер         І. Може стати причиною втрати вагітності
  8. Аглютинація          З. Людина, якій вливають донорську кров

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності:

На серце руку поклади –

Воно то б’ється, то мовчить,

То просить, змучене, води,

Щасливе – в небі через мить.

Іван Низовий

       Хоч не крається на окрайці,

 Але, кажуть, від горя стискається.

 Воно болісно так карається

 І, буває, болить до безкрайності.

      І колись – не снарядом вибухне –

Просто зойкне і… розірветься,

І ніхто не помітить, як випурхне

Диво-птиця з людського серця…

 

         Церковний діяч і письменник Касіян Сакович  у своїх «Аристотелівських проблемах», виданих у Кракові 1620 року, писав: «Серце — це частина тіла, що має першорядне значення для життя...Аристотель називає серце «primum vivens, ultimum moriens — таким, що першим починає жити, а останнім помирає». 

Проблема уроку: В чому ж секрет високої працездатності серця? Коли воно відпочиває?

ІІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Англійський лікар Уїльям Гарвей встановив, що кров не виникає в печінці з їжі, а відтікає від серця через артерії і повертається до нього венами, безперервно циркулюючи судинами.

Який же склад серцево – судинної системи?       (Мозковий штурм)

Значення серцево – судинної системи: (учні записують в зошит)

а) транспортує кров до всіх органів;

б) забезпечує взаємодію організму з довкіллям;

в) регулює кровопостачання органів : серце, нирки, печінка, мозок – отримують половину крові;

г) бере участь в гуморальній і імунній регуляції та терморегуляції;

д) підтримує гомеостаз.

      2.  Будова серця людини: 4 – х камерне: праве та ліве передсердя і правий та лівий  шлуночки, маса 220 – 300 г.     (розповідь вчителя, демонстрація макета серця та таблиці)

А) Оболонки серця: епікард (сполучнотканинна), міокард (серцевий м'яз), ендокард (ендотелій та сполучна тканина). Перикард – навколосерцева сумка із сполучної тканини, яка захищає серце від надмірного розтягування.

Б)                                           Клапани серця

                   Стулкові                                                 Півмісяцеві

двостулковий      тристулковий        на виході аорти           на виході легеневих артерій

в правій частині  в лівій частині

3.Властивості серцевого м'яза:  самостійна робота з підручником, складання схеми.

4. Вирішення проблеми уроку : В чому секрет високої працездатності серця?

а) наявність коронарного кола кровообігу;

б) велика кількість мітохондрій у клітинах міокарда та високий рівень обміну речовин.

в)   ритмічність:                Серцевий цикл  = 0,8 с             (схема в зошит)

               Систола                                                   Діастола

передсердь   шлуночків                                            0,4 с

   0,1 с                0,3 с

Учні роблять висновки і пояснюють, коли ж серце встигає відпочити.

5. Регуляція роботи серця: (розповідь вчителя)

* саморегуляція: чим більше серце наповнюється кров'ю, тим сильніше скорочується;

* нервова регуляція: симпатичний відділ посилює роботу, парасимпатичний – послаблює;

* гуморальна: адреналін  та йони Кальцію посилюють скорочення , ацетилхолін та йони Калію – послаблюють.

ІV. Закріплення:  вправа «Закінчи речення» (усно):

  1. До складу серцево – судинної системи входить кров…
  2. Серце людини утворене такими оболонками :…
  3. В серці є такі клапани:…
  4. Перикард – це навколосерцева сумка, яка …
  5. До властивостей серцевого м'яза відносять…
  6. Систола – це…
  7. Діастола – це…
  8. Тривалість серцевого циклу становить…
  9. Посилює скорочення серця…
  10. Послаблює роботу серця…

V. Домашнє завдання: вивчити §21 (підручник В.І.Соболь)

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
3 січня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку