Підготуватися до самостійного життя учням з інтелектуальними порушеннями важко. Тільки уроки практичного спрямування найкраще їм в цьому допомагають. Корекція пізнавальних процесів відбувається простіше коли учні власноруч вимірюють. креслять, знаходять результат, опрацьовують матеріал.
Клас 8
Тема: Розв’ язування задач на обчислення площ прямокутної та квадратної форми.
Мета: систематизувати та поглибити знання учнів з обчислення площ прямокутної та квадратної форми. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення учнів. Коригувати знання, вміння, навички учнів,мовлення, психічні процеси. Виховувати вміння працювати самостійно, формувати позитивне ставлення до вивчення предмету.
Матеріали: довідковий матеріал, математичне лото, конверти з практичним завданням.
Хід уроку
1.Організація класу.
Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку.
2.Нервово – психологічна підготовка.
Вчитель говорить учням про важливість вивчення даної теми та її практичне значення.
3.Повторення матеріалу.
З метою повторення матеріалу учитель пропонує учням скористатися довідковим матеріалом , який постійно має бути перед очима учнів.
1 кв. см = 100 кв. мм
1 кв. дм = 100 кв. см
1 кв. м = 100 кв. дм
1 а = 100 кв. м
1 га = 100 а
Проведення фронтального опитування .
1.Якими мірами вимірюють площу? Як вона позначається?
2.Якими мірами вимірюють земельні площі?
3.Чому дорівнює площа прямокутника?
4.Як знайти площу квадрата?
5.Як інакше називають 1 ар?
4. Актуалізація опорних знань і умінь.
Учні виконують інтерактивну вправу: «Продовж речення».
На дошці записано завдання:
1.Дано величини: 1 м, 100 м, 10 м. Виберіть із них правильну відповідь для кожного випадку.
1 га – площа квадрата зі стороною…
1 а - площа квадрата зі стороною…
1 кв. м – площа квадрата зі стороною…
Учні по черзі виходять до дошки і записують правильні відповіді.
Математичне лото.
Спосіб гри
*Для гри підготовлено картки для лото загальною кількістю по числу учнів у класі.
* На дошці записані запитання для лото, учні закреслюють у картках клітинки з правильними відповідями.
Запитання для лото.
Картка для лото
Прізвище ,ім’ я учня______________________
21 м |
10 м |
48 |
15 кв. см |
100 кв. см |
5 дм |
81 кв. см |
64 дм |
Вчитель збирає картки для перевірки та називає не закреслені клітинки.
5. Фізпауза.
Учні виконують вправи на покращення кровообігу в кистях рук та розслаблення м’ язів спини.
6.Корекція і закріплення базових знань і умінь.
1.Учні біля дошки розв’ язують задачі .
Задача 1. Сторона квадрата 6 см. На скільки стане більшою площа, якщо сторону збільшити у два рази ?
Розв’язання.
1). 6 см × 6 см =36 кв. см
2). 6 см × 2 = 12 см
3). 12 см × 12 см = 144 кв. см
4). 144 кв. см – 36 кв. см = 108 кв. см
Відповідь. На 108 кв. см стане більшою площа квадрата.
Задача 2. Довжина сараю 80 дм, ширина 60 дм. Дрова займають усієї площі, на решті площі лежить цегла. Скільки квадратних дециметрів площі зайнято під цеглу?
Розв’язання.
1). 80 дм × 60 дм = 4800 кв. дм
2).4800кв.дм : 4 × 3 = 3600 кв. дм
3). 4800 кв. дм – 3600 кв. дм =1200 кв. дм
Відповідь. 1200 кв. дм площі зайнято під цеглу.
7. Вироблення вмінь переносити знання в нові умови.
Практична робота.
1.Учні отримують конверти, в яких знаходяться геометричні фігури: прямокутник або квадрат.
Завдання для учнів: виміряти сторони, обчислити площу, записати обчислення в зошит.
8.Підсумок уроку.
Вчитель виставляє оцінки за урок, збирає зошити для перевірки.
9.Домашнє завдання.
Задача 3. Знайди ширину прямокутника, якщо його довжина дорівнює 9 дм, а площа – 63кв.дм.
Розв’язання.
1).63 кв. дм : 9 дм = 7 дм
Відповідь. 7 дм – ширина прямокутника.
Задача 4. Довжина кімнати 50 дм, ширина 40 дм. Меблі займають
половину площі. Чому дорівнює площа, що залишилася вільною?
Розв’язання.
1). 50 дм × 40 дм =2000 кв. дм
2). 2000кв. дм : 2 = 1000 кв. дм
3). 2000кв. дм – 1000 кв. дм =1000кв. дм
Відповідь. 1000 кв. дм площі залишилося вільною.