Урок ""Задачі на знаходження суми і остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних фігур".

Про матеріал

Розробка уроку направлена на розвиток умінь учнів складати і розв'язувати задачі на знаходження суми і остачі, формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1-7; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати.

Перегляд файлу

 

Тема: Задачі на знаходження суми і остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних фігур.
Мета уроку: вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі, формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1-7; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати.
Тип уроку: гра-подорож.
Обладнання: «Математика», 1 клас, М.В. Богданович; робочий зошит із друкованою основою; предметні малюнки:, сніжинки, потяг, нумерація зупинок, морквинки, квитки, картки з індивідуальними завданнями; модель будинку Злої Чаклунки.

Хід уроку:
І. Організація класу до уроку.
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо. (Чути стукіт у двері, принесли телеграму).
Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:

Любі діти!
Зла Чаклунка зачарувала мене і я загубився.
Допоможіть, я буду дуже-дуже радий.
                                                                         Зайчик

- Що ж будемо робити? Допоможемо зайчикові? Тоді потрібно вирушати.

Сьогодні поїдемо ми в ліс за знаннями,
Кмітливість візьмемо в дорогу із нами,
Фантазія теж нам у лісі згодиться.
Отож вирушаємо до залізниці.

- Але мандрівка буде нелегка. Важкий шлях здолаємо, виконавши наступні завдання:  - ? + - обчисли ;

< ? > - порівняй;
=
??? - розв’яжи задачу;

       - робота з геометричним матеріалом .

ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

- Виручати Зайчика вирушимо на цьому потязі. Підготовкою
до мандрівки буде усна лічба:

• назвати числа в порядку зростання;
• назвати числа в порядку спадання;
• назвати сусідів чисел 5, 8, 4;
• назвати склад числа 5, 10;
• 4 збільшити на 1 ;
• перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;
8 зменшити на 6;

- Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).
- Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два вирази.  Порівняйте їх.

2+4*5-3; 8-5*2+2; 7-6*6-5 тощо.

- Покажіть квитки! Ну що, рушаємо! (звук відправлення потяга).

Зупинка № 1

 Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб були гарнесенькі,
Щоб залюбки дивився я,
Вчитель і моя сім’я.

Пишемо рядочок цифри 4 і 7
Подорожуємо далі! (звук відправлення потяга).

Зупинка № 2

 Але довго ніколи стояти,
Слід звірятка визволяти.
Посміхнеться вам удача,
Як розв’яжеться задача.

Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)

В чепурненькій годівничці
Горобці сидять ,синиці.
Шість горобчиків завзято
Узялись зерно клювати.
На мотузці куснем сала
Дві синички ласували.
Як порахуєте пташки ці,
Будете в мене молодці.(6+2=8)

Дев’ять ягід горобини
Горобець дзьобнув і скинув.
З гілки у глибокий сніг,
Та одну склювати встиг,
Три з замету зміг дістать,
У снігу зосталось ...(9-1-3=5)

- Запишіть у зошити відповідь.
- Отже, їдемо далі.( Звук відправленого потягу)

- Розгорніть зошити з друкованої основи на с.36. Виконаємо завдання № 1.
Погляньте, які сніжинки кружляють. Це знак того , що до нас завітала яка пора року? (Зима).Ще  більше їх кружляє навколо нас. Зверніть увагу вони незвичайні . Подув сильний вітер, сніжинки поділилися на дві групки. Назвемо цифри першої з них.( 2, 4, 6, ) Це парні чи непарні цифри? Яких не вистачає?(8, 10) Запишіть. Називаємо цифри другої групи(1, 3, 5). Які це цифри? А яких тут не вистачає?(7, 9) Запишіть. Молодці!                                       - Подорож продовжується. Поспішаймо ж визволяти Зайчика.
А щоб швидше це зробити
Слід нам, друзі, відпочити!

Фізкультхвилинка

ІІІ. Розвиток математичних знань.

Зупинка № 3
- Завдання розміщені у підручнику "Математика",1 клас, М.В.Богданович
1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3 - індивідуально на дошці.

1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?
Скільки залишилось?
9 – 3 = 6(іграшок)                                                                                                Відповідь: залишилось 6 іграшок.

2. Було – 10 коп., витратили – 2 коп. і ще 2 коп.
Скільки копійок залишилось ?
10 – 2 – 2 = 6(коп.)
Відповідь: залишилось 6 коп.

3. Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?
Скільки стало клоунів ?
3 + 3 = 6
Відповідь: стало 6 клоунів.

- Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).

Зупинка № 4                                                                                                 (Об’єднання в групи за геометричними фігурами)                                  Завдання: обчислити приклади :                                                                              3 – 2       4 + 4         6 - 1
8 + 3       5 – 5         1 + 4
7 + 2       3 + 4         9 - 4
7 – 2       6 – 2         3 + 3
- Молодці! Ми, мабуть, все ближче під’їзджаємо до замку Злої Чаклунки.
Від нього віє холодом. Так можна і замерзнути . Давайте погріємось!

Фізкультхвилинка ( “Я малюю зайчика для вас “)

- Ось і остання зупинка.                                                                                          Зупинка №5

- З яких геометричних фігур побудований замок Злої Чаклунки?
(квадрат (вікно), чотирикутник (двері), трикутник (дах), квадрат (стіна будинку).
- Молодці, діти, ви працювали гарно! Тепер всі чари зникли.
А ось і Зайчик! Він вам щиро вдячний і прийміть на згадку від нього оці морквинки. (Вручаються морквини)

ІV. Підсумок уроку.
                                                                                                                                         - Дітки, чи сподобався вам урок? А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було цікаве? (Відповіді дітей).

Урок наш закінчився, діти.
Бажаю кожному із них радіти.
Вітаю гостей і своїх малят:
Розумних хлопців і дівчат!

 

doc
Додано
14 січня 2019
Переглядів
2289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку