Тема: Задачі на знаходження суми і остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання геометричних фігур. Мета уроку: вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі, формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1-7; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати. Тип уроку: гра-подорож. Обладнання: «Математика», 1 клас, М.В. Богданович; робочий зошит із друкованою основою; предметні малюнки:, сніжинки, потяг, нумерація зупинок, морквинки, квитки, картки з індивідуальними завданнями; модель будинку Злої Чаклунки.
Хід уроку: І. Організація класу до уроку. - Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх). Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо. (Чути стукіт у двері, принесли телеграму). Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:
Любі діти! Зла Чаклунка зачарувала мене і я загубився. Допоможіть, я буду дуже-дуже радий. Зайчик
- Що ж будемо робити? Допоможемо зайчикові? Тоді потрібно вирушати.
Сьогодні поїдемо ми в ліс за знаннями, Кмітливість візьмемо в дорогу із нами, Фантазія теж нам у лісі згодиться. Отож вирушаємо до залізниці.
- Але мандрівка буде нелегка. Важкий шлях здолаємо, виконавши наступні завдання: - ? + - обчисли ;
< ? > - порівняй; = ??? - розв’яжи задачу;
- робота з геометричним матеріалом .
ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
- Виручати Зайчика вирушимо на цьому потязі. Підготовкою до мандрівки буде усна лічба:
• назвати числа в порядку зростання; • назвати числа в порядку спадання; • назвати сусідів чисел 5, 8, 4; • назвати склад числа 5, 10; • 4 збільшити на 1 ; • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму; • 8 зменшити на 6;
- Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ). - Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два вирази. Порівняйте їх.
2+4*5-3; 8-5*2+2; 7-6*6-5 тощо.
- Покажіть квитки! Ну що, рушаємо! (звук відправлення потяга).
Зупинка № 1
Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати. Цифри пишу рівнесенько, Щоб були гарнесенькі, Щоб залюбки дивився я, Вчитель і моя сім’я.
Пишемо рядочок цифри 4 і 7 Подорожуємо далі! (звук відправлення потяга).
Зупинка № 2
Але довго ніколи стояти, Слід звірятка визволяти. Посміхнеться вам удача, Як розв’яжеться задача.
Гляньте, білочка одна Визирає із дупла. Ще одна стрибнула з гілки, А за нею ще три білки. Прошу вас, діти милі, Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)
В чепурненькій годівничці Горобці сидять ,синиці. Шість горобчиків завзято Узялись зерно клювати. На мотузці куснем сала Дві синички ласували. Як порахуєте пташки ці, Будете в мене молодці.(6+2=8)
Дев’ять ягід горобини Горобець дзьобнув і скинув. З гілки у глибокий сніг, Та одну склювати встиг, Три з замету зміг дістать, У снігу зосталось ...(9-1-3=5)
- Запишіть у зошити відповідь. - Отже, їдемо далі.( Звук відправленого потягу)
- Розгорніть зошити з друкованої основи на с.36. Виконаємо завдання № 1. Погляньте, які сніжинки кружляють. Це знак того , що до нас завітала яка пора року? (Зима).Ще більше їх кружляє навколо нас. Зверніть увагу вони незвичайні . Подув сильний вітер, сніжинки поділилися на дві групки. Назвемо цифри першої з них.( 2, 4, 6, ) Це парні чи непарні цифри? Яких не вистачає?(8, 10) Запишіть. Називаємо цифри другої групи(1, 3, 5). Які це цифри? А яких тут не вистачає?(7, 9) Запишіть. Молодці! - Подорож продовжується. Поспішаймо ж визволяти Зайчика. А щоб швидше це зробити Слід нам, друзі, відпочити!
Фізкультхвилинка
ІІІ. Розвиток математичних знань.
Зупинка № 3 - Завдання розміщені у підручнику "Математика",1 клас, М.В.Богданович 1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3 - індивідуально на дошці.
1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ? Скільки залишилось? 9 – 3 = 6(іграшок) Відповідь: залишилось 6 іграшок.
2. Було – 10 коп., витратили – 2 коп. і ще 2 коп. Скільки копійок залишилось ? 10 – 2 – 2 = 6(коп.) Відповідь: залишилось 6 коп.
3. Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -? Скільки стало клоунів ? 3 + 3 = 6 Відповідь: стало 6 клоунів.
- Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).
Зупинка № 4 (Об’єднання в групи за геометричними фігурами) Завдання: обчислити приклади : 3 – 2 4 + 4 6 - 1 8 + 3 5 – 5 1 + 4 7 + 2 3 + 4 9 - 4 7 – 2 6 – 2 3 + 3 - Молодці! Ми, мабуть, все ближче під’їзджаємо до замку Злої Чаклунки. Від нього віє холодом. Так можна і замерзнути . Давайте погріємось!
Фізкультхвилинка ( “Я малюю зайчика для вас “)
- Ось і остання зупинка. Зупинка №5
- З яких геометричних фігур побудований замок Злої Чаклунки? (квадрат (вікно), чотирикутник (двері), трикутник (дах), квадрат (стіна будинку). - Молодці, діти, ви працювали гарно! Тепер всі чари зникли. А ось і Зайчик! Він вам щиро вдячний і прийміть на згадку від нього оці морквинки. (Вручаються морквини)
ІV. Підсумок уроку. - Дітки, чи сподобався вам урок? А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було цікаве? (Відповіді дітей).
Урок наш закінчився, діти. Бажаю кожному із них радіти. Вітаю гостей і своїх малят: Розумних хлопців і дівчат!
|