Відкритий урок з математики у 1 класі на тему : "Повторення пройденого. Задача, яка включає поняття «стільки ж». Задача на знаходження невідомого доданка. Задача із зайвим даним"
Мета уроку: Повторити нумерацію чисел в межах 20. Закріплювати вміння додавати і віднімати числа в межах 20 з переходом через розряд. Удосконалювати вміння розв'язувати прості і складені задачі, працювати з геометричним матеріалом. Розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять. Вправляти в усній лічбі., формувати інтерес до математичних знань. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Відкритий урок з математики
у 1 класі
Тема: Повторення пройденого. Задача, яка включає поняття «стільки ж». Задача на знаходження невідомого доданка. Задача із зайвим даним.
Мета: Повторити нумерацію чисел в межах 20. Закріплювати вміння додавати і віднімати числа в межах 20 з переходом через розряд. Удосконалювати вміння розв’язувати прості і складені задачі, працювати з геометричним матеріалом. Розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять. Вправляти в усній лічбі., формувати інтерес до математичних знань. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: аплікація « На галявині», квіти, віночки, опорні схеми,музичний запис «Веснянка», « Подоляночка».
Хід уроку.
І.Організація класу.
1.Вчитель.
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою і миром.
Учні.
Ми раді, люди добрі.
Вітаєм щиро вас,
Запршуєм ласкаво
На урок у перший клас.
2.Встановлення емоційного настрою.
Енергізатор у колі.
Усі ( разом)
Разом ми одна сім’я.
Він, вона, і ти, і я.
Руку дай тому, хто зліва
Руку дай тому, хто справа.
Разом ми одна сім’я
Посміхнись тому,хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа
Разом ми одна сім’я.
3.Робота в зошитах. Запис дати.
Відгадайте загадку.
Вийшла звідкись гарна дівка
На ній стрічка – семицвітка.
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала ( Веселка)
4.Каліграфічна хвилинка.
Написання цифри 7
Конкурс цифр красунь
Технологія « Мікрофон» (Відповіді учнів « ланцюжком»)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок.
1.Подорож на Квітучу галявину.
- Впевнено крокує весна – красна з блакитними очима, встеляючи шляхи – дороги різнобарв’ям. Все кругом ожило. Не в тридев’ятому царстві, а в трав’яному, не за тридев’ять земель, а на найближчій галявині щовесни розцвітають безліч квіток. Заплющимо очі. Ми вирушаємо в подорож до квітучої галявини. Ця галявина незвичайна. Кожна квітка підготувала вам завдання, виконавши його ви отримаєте маленьку квіточку,яку будете вплітати у свій віночок.
Загадка.
Хто з вас. Діти, нас не знає?
Ми у лісі проживаємо.
Дзвоном сонце зустрічаємо.
Маєм гарні сині очки,
Називаємось …. ( дзвіночки)
2.Усний рахунок
Назвіть числа від 11 до 16
Назвіть числа менші за 5, більше за 12
Із чисел 11,12,13,14,15.16 , назвіть найменше ,найбільше,парні,непарні числа, назвіть розряди.
Застосування технології « Мікрофон»
Гра «Мені подобається число… (5)
Його сусіди ( 4,6)
Це число одноцифрове
14 …16; 12…10
Я вважаю, що…
Тому що …
Наприклад …
Отже …
5 + … =14 … + 6 = 13
… + 9 =17 8 + … = 14
7 + … = 15 4 + … = 11
3.Фізкультхвилинка.
Рушаємо далі.
Скільки казок пов’язано з цими квітами. В одних розповідається про те, буцім – то в них ховаються на ніч сонячні зайчики. В інших – що ці квіти – ліхтарики гномів, і в них живуть маленькі лісовички. Це Білосніжка розсипала своє намисто, рятуючись від злої мачухи й воно перетворилося на духмяні квіти.
4.Складання і розв’язування прикладів.
Самостійна робота. Взаємоперевірка.
- А що ж нам підготував красень – тюльпан?
5.Фізкультхвилинка
« Подоляночка» Діти водять хоровод і виконують відповідні рухи.
А чудовий нарцис для вас підготував малюнки до задач. Вам необхідно за цими малюнками скласти і розв’язати задачі.
6.Робота над задачами у підручнику.
Задача 3.Після складання змісту діти розв’язують її самостійно, записують її в зошит
Задача 4 Учні складають задачу: «Удвох стручках було 13 горошин. У першому – 6 горошин, а в другому – решта. Скільки горошин залишилось у другому стручку, якщо з нього висипалося 3 горошини?
Цю задачу учні під керівництвом вчителя розв’язують усно.
Діти, отримайте нарциси і вплетіть їх у віночок.
А яка квітка зайва на нашій галявині? Чому?
Наша наступна задача на уважність.
Задача 5. Учні читають задачу і з’ясовують, що число 2 у ній зайве. Розв’язування записують самостійно.
7. Робота з геометричним матеріалом.
А хто це там заховався між квітами? Послухайте.
А хаток своїх не мають.
Довгоногі стрибунці
Сірі й білі є … ( зайці)
Діти, подивіться уважно з яких геометричних фігур складено зайчика? (трикутників, чотирикутників)
Застосування «Методу Прес».
Полічить, скільки трикутників, чотирикутників?
Чого більше? На скільки більше?
Чого менше? На скільки менше?
Як ви взнали?
Зайчик дарує квіточку і діти вплітають її у вінок.
ІУ Підсумок уроку.
Діти, пам’ятайте!
Нам доля дарувала це добро,
Руками прадідів доглянуте дбайливо,
Тож бережіть його, як птиці жар – перо , -
Це найбагатше в світі диво!
Дякую за урок.