Урок "Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом"

Про матеріал
У конспекті використані задачі для розвитку критичного мислення, вирази для усного рахунку. На основі задач з життєвого досвіду пояснено як знайти відстань за відомими часом і швидкістю. А також пояснення розв'язання задач по даній темі з підручника (М. В. Богданович, Г. П. Лишенко)
Перегляд файлу

Тема. Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом.

Мета. Вчити розв’язувати задачі на знаходження відстані за відомими швидкістю і часом. Формувати вміння знаходити значення виразів.

 Розвивати критичне мислення, збагачувати словник .

Виховувати наполегливість.

Хід уроку

І. Організація дітей.

ІІ. Усні обчислення.

1.Гра  « Карусель»

 ( Пропоную одним дітям обчислити значення виразів, а іншим перевірити правильність виконання)

120:4+60=                  300-190+480=                 1400:100:7=

18*3-25=                     570+240-310=                 220*3+240=

2. Цікаві задачі

Довжина хвоста кота дорівнює14 см та ще половина цієї довжини. Яка довжина хвоста?  (21см)

У Наталі 3 ляльки, 4 яблука, 1 морквина, 3 груші, 5 персиків, 2 велосипеди,

7 слив. Скільки фруктів у Наталі?  (19)

На яблуні виросло 90 яблук, а слив у 5 разів менше. Скільки слив було на цьому дереві? ( жодної)

У сітці 7 груш. Як поділити їх порівну між 7 дівчатками, щоб одна груша залишилась у сітці?  ( одній дівчинці дати із сіткою)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 498.

( 320 : 2 =160(км)-половина відстані;

160:4=40(км/год) –швидкість човна.)

б) Зачитати відповідь до задачі № 499.

 (Вершник їхав зі швидкістю 10 км/год.)

 Завдання для опитування.

а) Скласти і розв'язати задачі за таблицею.

Рухомий об’єкт

Швидкість

           Час

Відстань

Велосипедист

        ?

       4 год

    48 км

Автобус

        ?

        3 год

    210км

ІV. Тема і мета уроку

V. Вивчення нового матеріалу.

Пропоную задачу

Задача

Лижник був у дорозі 2 години і подолав відстань 24 км. З якою швидкістю рухався лижник?

24: 2 = 12 (км/год)

-Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно відшукати число 24

-Як знайти відстань, яку подолав лижник?

12 ∙ 2 =24(км)

Висновок: Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.

VІ. Первинне закріплення.

а) Задача № 500.

- Чим подібна задача до попередньої?

-Як знайти відстань?

(Швидкість множимо на час)

VІІ. Фізкультхвилинка

VІІІ. Розвиток математичних вмінь

      1.  Задача 501

- Про що йдеться в задачі?

-Пригадайте умову задачі, запитання.

-Складання плану розв'язування задачі.

1) Яку відстань пройшов пасажирський катер?

2) Яку відстань пройшов буксирний катер?

3) На скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський?

Розв'язання:

1) 24 ∙ 4 = 96 (км)

2) 14 ∙ 7 = 98 (км)

3) 98 - 96 = 2 (км)

2. За даними таблиці  № 502 знайти відстані.

Завдання виконують усно

5*4=20 (км)-відстань, яку подолав пішохід;

70*2=140(км)- таксі;

120*3=360(км)- електропоїзд.

3.  Задача № 503

-Читання задачі дітьми.

- Повторення умови задачі.

= Чи можемо зразу дізнатися який шлях подолали туристи за день?

=Що для цього потрібно знати?

(Яку відстань пройшли пішки і яку відстань проїхали автобусом).

  • Запис розв’язку задачі

(Розв'язання: 4 ∙ 2 + 45 ∙ 3 = 143 (км))

4. Виконання завдання № 504

1- ий стовпчик  -  колективно;

2- ий  - самостійно.

Результати обчислень учні звіряють із записаними на дошці відповідями.

48350 - 9405 + 598 = 39543;

8365 - (2120 + 1080) = 5165.

5. Задача № 505

 За умовою задачі учні ставлять різні запитання і усно розв'язують їх.

6. Розв'язування задачі № 506.

На дошці — таблиця 

Рухомий об’єкт

Швидкість

         Час

Відстань

Велосипедист

? км/год

   12 год

180 км

Мотоцикліст

? на 36км/год більша

    20 год

 ? км

 

- Що відомо про рух велосипедиста? (Час руху і відстань)

- Про що звідси можна дізнатися? (Про швидкість руху велосипедиста)

-Що відомо про рух мотоцикліста? (Відомий час руху)

-Чи можемо знати  з якою швидкістю рухався мотоцикліст? (Так)

-Чи можемо знайти відстань, яку проїде мотоцикліст?

Розв'язання  учні  записують самостійно окремими діями.

Розв'язання:

1) 180 : 12 = 15 (км/год) - швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) - швидкість мотоцикліста;

3) 51 ∙ 20 = 1020 (км) -проїде мотоцикліст.

ІХ. Підсумок уроку.

Х.  Домашнє завдання.  С.82 №509- розв’язати задачу;

                                                  №510( 1 ст.)- обчислити.

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
7429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку