Розробка уроку містить усний рахунок, матеріал для роботи в групах над складанням обернених задач до задач на зведення до одиниці. До уроку додається з мультимедійний супровід..
Конспект уроку з математики ( 3 клас )
вчителя середньої загальноосвітньої школи № 84
Добрій Іванни Василівни
Тема. Задачі на зведення до одиниці ( другий вид ) (Слайд 1 )
Мета. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі з пропорційними величинами та навички швидких обчислень; закріплювати знання правил порядку дій.
Девіз уроку: На уроці працювати,
слухати, думати, відповідати,
логічне мислення розвивати! ( Слайд 2 )
О ч і к у в а н і р е з у л ь т а т и .
Після цього уроку учні зможуть:
- краще закріпити знання табличних випадків множення числа 8.
- досконаліше аналізувати та розв’язувати задачі з пропорційними величинами.
- вправніше складати обернені задачі. ( Слайд 3 )
П л а н у р о к у .
І. Вступна частина уроку.
1. Організація класу до уроку.
2. Актуалізація опорних знань.
3. Мотивація навчальної діяльності.
ІІ. Основна частина уроку.
б). Творча робота над задачею.
в). Гра « Знайди помилку ».
ІІІ. Підсумкова частина уроку.
1. Підбиття підсумків уроку « Мікрофон ».
2. Рефлексія.
3. Оцінювання.
4. Завдання додому.
І. Вступна частина уроку.
1. Організація класу до уроку.
Працюй наполегливо,
Швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина
Не втратилась марно.
2. Актуалізація опорних знань.
а). Гра « Вилучи зайве » ( Слайд 4 )
- Ви бачите різні числа, виписані в порядку зростання. Вам потрібно вилучити
ті, які не є відповіддю таблиці множення числа 8.
- Прочитаємо хором ті числа, що залишились.
8 16 24 32 40 48 56 64 72 80 ( Слайд 5 )
- А тепер каліграфічно запишіть їх рядочком у зошит. (К. хв.)
б). Усний рахунок – математичний диктант
(Робота з планшетками)
- Записати тільки відповіді.
( Після кожного завдання на екрані появляється правильна відповідь).
- Перший множник 8, другий множник 4. Знайти добуток. (32)
- Знайти добуток чисел 8 і 6. (48)
- Другий множник 5, а добуток 40. Запишіть перший множник. (8)
- Перший доданок – добуток чисел 8 і 7, другий доданок – 44. Запишіть суму.
(100)
- Добуток чисел 8 і 9 більший на 12,ніж задумане мною число. Яке число
задумала? (60)
- Ціна ляльки 8 грн. Запишіть вартість 3 ляльок. (24 грн.)
- Скільки книжок ціною в 2 грн. можна купити за 14 грн.? (7)
- Вартість 5 шарфів – 45 грн. Яка ціна шарфа? (9грн.)
- А зараз перевіримо відповіді: (Слайд 6)
32 48 8 100
60 24 7 9
- В кого все так? Встаньте. Молодці! Ви гарно попрацювали .
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Щоб дізнатися ключове слово сьогоднішнього уроку ми пограємо в гру
а) «Морський бій»: (Слайд 7)
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
а |
н |
в |
ж |
л |
2 |
к |
І |
г |
д |
м |
3 |
у |
п |
б |
о |
т |
4 |
ф |
ц |
с |
я |
ш |
5 |
щ |
х |
р |
ч |
З |
- Ви повинні віднайти букву за моєю вказівкою. Починаємо:
Д-5; А-1; Г-2; А-1; Г-5; А-1
- Отже, ключове слово – «Задача»
б) Робота над задачами усно) . (Слайд 8)
1). У 3 однакових пакетах міститься 6 кг борошна. Скільки кілограмів
борошна в одному пакеті? [6 : 3 = 2 (кг)]
2). Скільки потрібно трилітрових банок, щоб розлити 15 л соку? [15 : 3 = 5(б.)]
- На сьогоднішньому уроці ви навчитеся розв’язувати задачі на зведення до
одиниці (другий вид); удосконалите своє вміння складати обернені задачі.
ІІ Основна частина уроку.
1. Коментоване розв’язання задачі . ( Слайд 9 )
Задача. У 5 ящиків розклали порівну 30 кг вишень. Скільки потрібно таких
ящиків, щоб розкласти 54 кг вишень?
- Про що розповідається в задачі?
- Чи можна відразу знайти відповідь?
- Про що потрібно дізнатися спочатку?
- За допомогою якої дії можемо дізнатися скільки кілограмів вишень клали в 1
ящик?
- Як дізнатися, скільки потрібно таких ящиків; щоб розкласти 54 кг вишень?
- А зараз дані занесемо в таблицю. ( Слайд 10 )
Маса 1 ящика |
Кількість ящиків |
Загальна маса |
Однакова |
5 |
30 кг |
? |
54 кг |
- Запишіть розв’язок задачі окремими діями, користуючись схемою в
підручнику і таблицею.
1) 30 : 5 = 6 (ящ.)
2) 54 : 6 = 9 (ящ.)
- Попробуйте скласти вираз до задачі:
54 : ( 30 : 5 ) = 9 (ящ.) ( Слайд 10 )
(Коли вираз складено, вчитель пояснює, чому у ньому потрібні душки).
Фізкультхвилинка.
2. Закріплення вивченого матеріалу.
Технологія «Два – чотири – всі разом».
( Кожній парі на парту даю умову задачі і таблицю ): ( Слайд 11 )
На 30 грн. купили 5 однакових іграшок. Скільки таких іграшок
можна купити на 18 гривень?
Ціна |
Кількість |
Вартість |
Однакова |
5 |
30 грн. |
? |
18 грн. |
- Спочатку уважно прочитайте умову задачі і парами заповніть табличку.
- Тепер об’єднайтеся в четвірки. Обміняйтеся своїми міркуваннями щодо
розв’язання цієї задачі. У випадку, коли ви дійдете спільної згоди, запишіть
розв’язання задачі по діях у зошити.
Представлення результатів в загальному колі (із записом на дошці).
- Попробуйте скласти вираз до задачі.
18 : ( 30 : 5 ) = 3 (ігр.)
Після цього пояснюю:
- задачі цього типу побудовані так, що величина, записана у першому
стовпчику (ціна) є однаковою для обох рядків (для всіх іграшок).
Тому її можна у короткий запис не включати, але пам’ятати про це.
5 іграшок – 30 грн.
? – 18 грн.
а). Гра «Мікрофон».
- Яка задача є оберненою? (загальне поняття). (Відповіді дітей).
б). Творча робота над задачею. Складання оберненої задачі.
- А зараз ви будете складати обернені задачі до цієї. Для цього
об’єднайтеся у групи за кольором листочків.
Завдання для груп: ( Слайд 12 )
1 група. Скласти обернену задачу до задачі і сформулювати запитання,
щоб відповіддю було число 18. Розв’язання запишіть по діях і
виразом. На допомогу даю вам короткий запис.
5 іграшок – 30 грн.
3 іграшки – ?
2 група. Скласти обернену задачу до задачі і сформулювати запитання,
щоб відповіддю було число 30. Розв’язання запишіть по діях і
виразом. На допомогу даю вам короткий запис.
? – 30 грн.
3 іграшки – 18 грн.
3 група. Скласти обернену задачу до задачі і сформулювати запитання,
щоб відповіддю було число 5. Розв’язання запишіть по діях і виразом.
На допомогу даю короткий запис.
5 іграшок – ?
3 іграшки – 18 грн.
в). Демонстрація робіт.
г). Гра «Знайди помилку». ( Слайд 13)
- Перевірте розв’язання прикладів. Якщо приклад розв’язано правильно, то
квадратик зафарбуйте у зелений колір, а якщо – неправильно, то у червоний.
1 група 2 група 3 група
18 + 8 ∙ 5 = 60 □ 8 ∙ 8 + 14 = 78 □ 12 + 8 ∙ 6 = 55 □
8 ∙ 7 – 16 = 40 □ 8 ∙ 9 – 14 = 58 □ 14 + 8 ∙ 7 = 80 □
8 ∙ 6 – 29 = 40 □ 16 + 8 ∙ 7 = 70 □ 8 ∙ 5 – 16 = 26 □
14 + 8 ∙ 8 = 78 □ 8 ∙ 5 – 18 = 28 □ 8 ∙ 8 – 14 = 50 □
ІІІ. Підсумкова частина уроку.
- Яку тему вивчали на уроці? ∙
- Що сподобалось?
2. Рефлексія. ( Слайд 14 )
Я дізнався …
Я навчився …
Я зрозумів …
Мені сподобалось…
Я не вмів, а тепер вмію …
3. Оцінювання.