Презентація. "Порівняння звичайних дробів"

Про матеріал

Матеріал сприяє формуванню компетентностей в учнів: 1) предметна компетентність: встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками;2) ключові компетентності:а) математична компетентність – сформувати вміння розв'язувати вправи, що передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками, звернути увагу на порівняння дробів з одиницею ;б) уміння вчитися впродовж життя – прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності, організовувати свою навчальну діяльність;в) ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, вміти працювати в групі.

Перегляд файлу

image

Матеріал підготувала: Гунько Любов Іванівна, вчитель математики Чернігівської ЗОШ I-III cтупенів №21

Формування компетентностей

1) предметна компетентність: встановити  правила порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками; 2) ключові компетентності:

а) математична компетентність – сформувати вміння розв’язувати вправи, що передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками, звернути увагу на порівняння дробів з одиницею ;

б) уміння вчитися впродовж життя – прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності, організовувати свою навчальну діяльність;

в) ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, вміти працювати в групі.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь .

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, картки для індивідуальної роботи.

Девіз уроку: «Знати, мислити, вміти, діяти».

I.                 Організаційно-психологічна частина

imageНалаштувати учнів до роботи, створити позитивний настрій.

II.           Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Дорогі діти ! Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Пізнаємо багато нового, цікавого, перевіримо і поповнимо свої знання.

III.     Перевірка домашнього завдання

Тестові завдання

1.    Знаменник якого з наведених дробів дорівнює 5?

image

2.    У 5 класі 29 учнів, з них 9 написали контрольну роботу на 12 балів. Яку частину класу вони становлять?

image

3.    На клумбі росте 27 кущів троянд, з них image червоного кольору. Скільки червоних троянд росте на клумбі?

image

1

2

3

Б

Г

А

Перевір!              

IV. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок .

           «Мозковий штурм»

           Запитання

1)        Що означає риска дробу?

2)        Що показує знаменник дробу?

3)        Що показує чисельник дробу?

4)        Який дріб називається правильним?

5)        Який дріб називається неправильним?

6)        Які з дробів є image6 3 3 6      9 19 19 4 7 правильними?

7)        Правильним чи неправильним є дріб image.

V. Мотивація навчання

Задача 1. На кожний день народження Галі мати пече її улюблений пиріг . Минулого року Галя запросила 8 гостей, а в цьому 12. Кожного року пиріг ділили на рівні частини за кількістю запрошених. В якому році – цьому чи минулому – кожному з гостей вдалося покуштувати більше пирога?

imageimageimageimage11

812

1

Для  того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно порівняти дроби  image і 8

image .

image8

                                       Задача 2. Першого дня туристи подолали image відстані, а другого -                    відстані.

9

Першого чи другого дня туристи подолали більшу відстань?

Для  того щоб відповісти на запитання задачі 2, потрібно порівняти дроби 

8                 6 image і .

9                 9

Отже, завдання уроку: навчитися порівнювати дроби з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками.

VI. Вивчення нового матеріалу

imageПРАВИЛА ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ

З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого більший чисельник.

image .

З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого менший знаменник.

image.

imageСхема порівняння дробів

Якщо a > b,

а в с с то image > image і image < image . с с а в

Засвоєння знань

image

image

Виконання усних вправ Який з дробів більший:

imageimageа)           чи  image𝟑 ; б) image𝟗𝟖 чи  image𝟗𝟗 ;     в) image𝟓𝟐𝟑 чи  𝟕 𝟏𝟎𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟗𝟓𝟐

Який з дробів менший:

imageimageimage                                  а)      чи  image𝟖 ;         б)        чи  𝟐 ;          в)     чи  image150?

                                                                                   𝟏𝟎                                            image              325

Виконання письмових вправ

q   Порівняйте дроби:

imageimage                                                   а) 𝟒 і 𝟗 ;       б) image ;    в) image;   г) 𝟕𝟓 і  𝟖𝟑 .

q   Розташуйте в порядку зростання дроби:

imageimage. 𝟕

q   При яких значеннях а дріб буде меншим, ніж дріб image ?

𝟗

Запишіть усі ці дроби.

q   Наведіть приклади п'яти дробів, які на координатному промені розташовані:

а) праворуч від дробу image ;   б) ліворуч від дробу image .

Розв’язування вправ з підручника

       image№ 990

Перевір!

              № 991       image

              № 993 image

№995.


image


VII. Підведення підсумків уроку

       З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.

       З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший.

       На  координатному     промені  з    двох дробів    більший дріб розташований правіше, а менший – лівіше.

image

image

VIII.      Домашнє завдання

Вивчити §28. Розв’язати:  № 982,  992 ,  994.

IX.                         Рефлексія

1.    Чи сподобався вам урок?

2.    Що нового дізналися?

3.    Для чого ми вчили дану тему?

Відомий російський письменник і педагог Лев Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Я бажаю всім вам, щоб чисельник у вашому житті завжди був більшим від знаменника.

Використані джерела:

1.            А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. Математика: підруч. для 5 класу загальноосвіт. навч. закл. /Х.: «Гімназія», 2018. – 352 с.-353.

2.            Журнал « Математика в школах України » № 19 – 21 (391-393) 2013р.

3.            Інтернет – ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=n9uqSUSWMHU

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 липня 2020
Переглядів
1952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку