Матеріал сприяє формуванню компетентностей в учнів: 1) предметна компетентність: встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками;2) ключові компетентності:а) математична компетентність – сформувати вміння розв'язувати вправи, що передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками, звернути увагу на порівняння дробів з одиницею ;б) уміння вчитися впродовж життя – прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності, організовувати свою навчальну діяльність;в) ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, вміти працювати в групі.
Матеріал підготувала: Гунько Любов Іванівна, вчитель математики Чернігівської ЗОШ I-III cтупенів №21
Формування компетентностей
1) предметна компетентність: встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками; 2) ключові компетентності:
а) математична компетентність – сформувати вміння розв’язувати вправи, що передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками, звернути увагу на порівняння дробів з одиницею ;
б) уміння вчитися впродовж життя – прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності, організовувати свою навчальну діяльність;
в) ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, вміти працювати в групі.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь .
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, картки для індивідуальної роботи.
Девіз уроку: «Знати, мислити, вміти, діяти».
I. Організаційно-психологічна частина
Налаштувати учнів до роботи, створити позитивний настрій.
II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Дорогі діти ! Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Пізнаємо багато нового, цікавого, перевіримо і поповнимо свої знання.
III. Перевірка домашнього завдання
Тестові завдання
1. Знаменник якого з наведених дробів дорівнює 5?
2. У 5 класі 29 учнів, з них 9 написали контрольну роботу на 12 балів. Яку частину класу вони становлять?
3. На клумбі росте 27 кущів троянд, з них червоного кольору. Скільки червоних троянд росте на клумбі?
1 |
2 |
3 |
Б |
Г |
А |
Перевір!
IV. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок .
• «Мозковий штурм»
• Запитання
1) Що означає риска дробу?
2) Що показує знаменник дробу?
3) Що показує чисельник дробу?
4) Який дріб називається правильним?
5) Який дріб називається неправильним?
6) Які з дробів є 6 3 ; 3 6 9 19 19 4 7 правильними?
7) Правильним чи неправильним є дріб .
V. Мотивація навчання
Задача 1. На кожний день народження Галі мати пече її улюблений пиріг . Минулого року Галя запросила 8 гостей, а в цьому 12. Кожного року пиріг ділили на рівні частини за кількістю запрошених. В якому році – цьому чи минулому – кожному з гостей вдалося покуштувати більше пирога?
11
812
1
Для того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно порівняти дроби і 8
.
8
Задача 2. Першого дня туристи подолали відстані, а другого - відстані.
9
Першого чи другого дня туристи подолали більшу відстань?
Для того щоб відповісти на запитання задачі 2, потрібно порівняти дроби
8 6 і .
9 9
Отже, завдання уроку: навчитися порівнювати дроби з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками.
VI. Вивчення нового матеріалу
ПРАВИЛА ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ
З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого більший чисельник.
.
З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого менший знаменник.
.
Схема порівняння дробів
а в с с то > і < . с с а в
Засвоєння знань
Виконання усних вправ Який з дробів більший:
а) чи 𝟑 ; б) 𝟗𝟖 чи 𝟗𝟗 ; в) 𝟓𝟐𝟑 чи 𝟕 𝟏𝟎𝟎 𝟏𝟎𝟎 𝟗𝟓𝟐
Який з дробів менший:
а) чи 𝟖 ; б) чи 𝟐 ; в) чи 150?
𝟏𝟎 325
Виконання письмових вправ
q Порівняйте дроби:
а) 𝟒 і 𝟗 ; б) ; в) ; г) 𝟕𝟓 і 𝟖𝟑 .
q Розташуйте в порядку зростання дроби:
. 𝟕
q При яких значеннях а дріб буде меншим, ніж дріб ?
𝟗
Запишіть усі ці дроби.
q Наведіть приклади п'яти дробів, які на координатному промені розташовані:
а) праворуч від дробу ; б) ліворуч від дробу .
Розв’язування вправ з підручника
• № 990
Перевір!
№ 991
№ 993
№995.
VII. Підведення підсумків уроку
• З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.
• З двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший.
• На координатному промені з двох дробів більший дріб розташований правіше, а менший – лівіше.
VIII. Домашнє завдання
Вивчити §28. Розв’язати: № 982, 992 , 994.
IX. Рефлексія
1. Чи сподобався вам урок?
2. Що нового дізналися?
3. Для чого ми вчили дану тему?
Відомий російський письменник і педагог Лев Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Я бажаю всім вам, щоб чисельник у вашому житті завжди був більшим від знаменника.
Використані джерела:
1. А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. Математика: підруч. для 5 класу загальноосвіт. навч. закл. /Х.: «Гімназія», 2018. – 352 с.-353.
2. Журнал « Математика в школах України » № 19 – 21 (391-393) 2013р.
3. Інтернет – ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=n9uqSUSWMHU