Тема уроку: «Загадковий нічний інцидент із собакою» Марка Геддона – особлива книжка про «особливу» дитину. Книжковий дрес-код.
Мета уроку: презентувати книгу, яку можна вважати обов’язковою складовою іміджу сучасної людини.
Виховувати толерантне ставлення до людей з особливими потребами
поглибити знання «дедуктивного методу» розслідування у детективах.
Попереджувальне індивідуальне завдання: Дослідження – визначення смислу назви роману Марка Геддона: 1) прочитати оповідання Конан-Дойла «Срібний» 2) Проаналізувати сторінки роману Геддона з характеристикою детективного роману «Собака Баскервілів».
Перебіг уроку
Словник уроку
Аути́зм — розлад розвитку нервової системи, при якому людина часто уникає спілкування, боляче переносить будь-яке порушення повсякденного розпорядку
Синдро́м А́спергера характеризується наявністю нормального або ж високого інтелекту але слаборозвиненими соціальними здібностями.
Дрес-код — неписане правило, регламент у одязі, який показує належність людини до певної професійної чи соціальної групи. Книжковий дрес-код – метафора. Книги, які обов’язкові для читання кожного.
Запитання уроку: Чи входить роман британського письменника Марка Геддона до книжкового дрес-коду?
Актуалізація опорних знань.
Вікторина
Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці ми говоримо про особливий твір, про право кожного бути щасливим. Інклюзивне навчання у школі передбачає навчання дітей, які потребують додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі
А на думку Крістофера, «всi мають особливi потреби, наприклад, Батько, який завжди носить iз собою невелику упаковку штучного пiдсолоджувача й додає його до кави, аби не гладшати, або мiсiс Пiтерс, яка носить бежевий слуховий апарат, або Шивон, яка має такi товстi окуляри, що голова починає болiти, якщо їх вдягнеш, i нi про кого з них не кажуть, що вони мають Особливi Потреби, хоча особливi потреби в них є».
Паспорт твору
Назва «Загадковий нічний інцидент із собакою»
Автор Марк Геддон
Жанр роман у романі
Рік видання 2003 рік
Головний герой Крістофер Джон Френсіс Бун
Тема Розслідування вбивства пуделя, яке привело до розкриття сімейних проблем
Вчитель: У романі оповідачем є п’ятнадцятирічний юнак з синдромом Аспергера Крістофер Бун. Він детально описує свої міркування і дії. А як автор зумів так зануритись у світ особливої дитини? (Геддон після закінчення Оксфордського університету працював з дорослими та дітьми із синдромом Аспергера)
Звіт про дослідження Чому саме так, цитатою з твору Конан Дойла «Срібний» назвав Марк Геддон свій твір?
Осмислення нового матеріалу
Визначаємо складові сюжетної лінії:
Зав’язка: Пізнім вечером у сусідньому дворі Крістофер знаходить заколотого вилами сусідського пуделя Веллінгтона, починає розслідувати вбивство і писати про це детективний роман.
Розвиток подій: Крістофер наважується розпитати сусідів, у батьковій кімнаті знаходить листи від матері (яка, як виявилось, 2 роки тому не померла, а з коханцем переїхала в Лондон). Батько зізнався, що то він убив Веллінгтона, і Крістофер наважився на неймовірне: сам їде в Лондон, знаходить матір.
Розв’язка. З матір’ю Крістофер повертається у Свіндон, складає іспит з математики рівня „А“. Він переконаний, що стане вченим, і що він здатен на все.
Сюжет простий, та багато детальних описів, малюнків і міркувань.
Робота у групах. 1група. Які особливі потреби Крістофера? (1. Він довго звикає до людей, яких щойно побачив, поки не переконаюся, що вони безпечнi. 2. Не любить, коли його торкаються. 3. Кричить, коли сердитий чи спантеличений. 4. Йому не подобаються жовтi та коричневi речi. 5. Вiдмовляється користуватися зубною щiткою, якщо її хтось торкався. 6. Не їсть, якщо рiзнi види iжi на тарiлцi торкаються одне одного)
2 група. Намалювати страх. Визначити, які страхи були у юнака? (Він боявся незнайомих людей, зміни порядку, перестановки речей, неточної інформації. Сам він порівнював себе з комп’ютером, який від надмірної інформації зависає).
Робота з текстом. Завдання. Знайти аргументи, які доводять переконання Крістофера, що з нього б вийшов гарний астронавт?
Домашня робота: Це роман з відкритим фіналом. Яким могло бути продовження? (Усний твір-роздум)