Урок "Загальна характеристика насінних рослин"

Про матеріал

Сформулювати поняття про осбливості будови насінних рослин; ознайомити учнів з вегетативними і генеративними органами рослин, їх функціями і призначенням.

Перегляд файлу

Тема . Загальна  характеристика насінних рослин.

Цілі уроку: сформулювати поняття про царство Рослини; ознайомити учнів з вегетативними і генеративними органами рослин, їх функціями і призначенням.

Обладнання й матеріали: слайдова презинтація PowerPoint,  таблиці із зображенням рослин, живі кімнатні рослини.

Базові поняття й терміни уроку:  рослини, корінь, пагін, стебло, листок, квітка, плід, насінина,  вегетативними і генеративними органи

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Розминка. Протягом 1 хвилини учні по черзі називають всі терміни і поняття вже вивчені у попередніх темах «Клітина», «Одноклітинні організми». 

Знайти пару.

1. Клітина               А. Грип.

2. Хлоропласти       Б. Хламідомонада.

3. Бактерії               В. Цитологія.

4. Водорості            Г. Фотосинтез.

5. Епідемія               Д. Кишкова паличка

Пригадаємо ознаки живих організмів

Ріст, Розвиток, Дихання , Живлення, Виділення,Розмноження, Подразливість, Обмін речовин, Рух

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Слайд 2   Куди б ви не пішли вас завжди оточують рослини, вони настільки різноманітні і завжди викликають у нас посмішку, підвищують настрій.

Серед пристосувань живих організмів до середовища існування особливе значення мають зміни у зовнішній будові, що дали змогу жити рослині саме в тому, а не іншому середовищі існування.

Певна морфологічна будова рослини, що склалася в процесі еволюції як пристосування до умов середовища, і є життєвою формою рослин.

Пригадайте, про які життєві форми рослин ви знаєте з початкової школи.

Слайд 3  Дерева

Слайд 4   кущі 

Слайд 5  Травянисті рослини

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Слайд  6    Рослини дуже різноманітні: від маленької ряски, що плаває на воді, різних травянистих рослин, кущив, та високих дерев.Всі рослини планети: однорічні, багаторічні, низькорослі, високі, трав’янисті, дерев’янисті складаються із складових частин – органів.

Слайд  7  Будова рослини

Слайд  8    Орган – це частина організму, що має певну будову, займає певне                         місце і положення    в організмі та виконує                відповідні функції.

Слайд  9   Класифікація органів  рослин

Слайд  10   Пагін – надземний осьовий орган. Його складають:

  • стебло;
  • листки;
  • бруньки.

Корінь - це підземний

осьовий орган.

Слайд 11, 12, 13  Вегетативні органи рослин (корінь, листок, стебло)

Слайд  14  Чим відріняється корінь відпагона

Слайд  15  Репродуктивні органи – це органи, які виконують функцію формування зачатків нового покоління, захисту зачатків рослин та розселення рослин на планеті.

 До них належать:

  • квітки;
  • плоди;
  • насіння.

Слайд  16

Вегетативні органи - органи рослин, служать для підтримання індивідуального життя рослини (наприклад, пагін, корінь).
Генеративні органи - органи рослин, які пов’язані з функцією статевого розмноження (наприклад, квітка, насіння, плід).

Слайд 17

 Як утворюються органи. Якщо посадити або посіяти рослину, то спочатку виростають вегетативні органи, а вже потім репродуктивні.

Спочатку набирає сили молодий корінець, якому необхідно заглибитись, закріпитись та поглинати воду із розчиненими в ній поживними речовинами.

За коренем починає рости   пагін, який розгалуджується і формує надземну частину рослини.

Корінь і пагін ростуть, розвиваються, накопичують поживні речовини.

Слайд 18

Після того, як вегетативні органи повністю сформуються, тільки  тоді починають розвиватися репродуктивні органи, тобто  спочатку квіти, а на їхньому місці після відцвітання    сформуються плоди із      насінням.

Вегетативні органи  ростуть протягом усього життя, а репродуктивні утворюються лише на    короткий проміжок часу.

Повідомлення учнів:  Учні зачитують повідомлення про найбільші органи рослин планети: Цікаві факти про органи рослин.

  • У жита площа кореневої системи становить близько 640 кв.м, що у 130 разів більше, ніж площа пагона.
  • У гарбуза загальна довжина коренів складає близько 25 км, так як щодня наростає близько 300 м.
  • Середня швидкість росту стебла, навіть, за сприятливих умов досягає близько 0,005 мм за хвилину.
  • Якщо площа листків одного дерева 1600 кв.м, то воно може забезпечити

                      киснем 60-65 чоловік.

-верблюжа колючка має корінь довжиною 25 м;

-коренева система секвої гігантської займає площу 1-1,5 га;

-листки пальми тейсманії з Бірми мають довжину 3 м і слугують людям парасольками;

-найбільша квітка у тропіках рафлезія Арнольді з діаметром 1 м і масою 7 кг, а також запахом затхлого м’яса.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Слайд 19

Завдання для закріплення знань учнів

УЧИТЕЛЬ: А зараз  згадайте все, що ми сьогодні дізналися на уроці, бо зараз я хочу у вас дещо дізнатися. ( Написання біологічного диктанту по новим термінам)

1.     вегетативний орган рослини : пагін, крона, кущ.

2.     рослина .яка має крону це кущ, дерево, трава.

3.     до якої рослини ми відесемо моркву до : однорічна, дворічна, багаторічна.

5.     рослини, які живуть один рік – це : дворічні, багаторічні, однорічні.

6.     кущі мають пагін: трав”янистий, дерев”янистий.

Слайд 20  Складіть схему

 

Органи рослин

Вегетативні     генеративні

Корінь, пагін                      квітка плід насінина

                           Стебло листки бруньки                 

Вчитель:  діти у вас на партах стоять живі рослини розгляньте їх і назвіть які органи вам відомі назвіть їх.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Домашнього  завдання $ 20

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку